וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגו הסכמות בין האוצר לרווחה: השביתה שתוכננה במשק - בוטלה

6.11.2018 / 20:03

אחרי פגישה בין השרים ויו"ר ההסתדרות הושגו הסכמות לפיהן יקדמו הצעת החלטה לאישור הממשלה להקצאת תוספת של 60 תקנים למנהל הבטיחות עד ינואר 2019. "המטרה היא שהעובדים יגיעו לעבודה, יתפרנסו בכבוד ויחזרו הביתה בשלום", אמר השר כץ

עריכה: איתי עמרם

השביתה שתוכננה למחר (רביעי) במשק במחאה על תאונות העבודה בוטלה, זאת בעקבות הסכמות שהושגו בפגישה שהתקיימה בין שר האוצר משה כחלון, שר הרווחה חיים כץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. בין השאר, הושגה הסכמה כי המשרדים יקדמו הצעת החלטה לאישור הממשלה להקצאת 60 תקנים תוספתיים למפקחי בטיחות בנייה, שיוקצו למינהל הבטיחות (לרבות לייעוץ משפטי לתחום). תוספת התקנים תהיה מדורגת ותתפרס עד לינואר 2019.

שר העבודה והרווחה חיים כץ בירך על ההסכמות והודה לצדדים על ההתגייסות למאבק בתאונות העבודה. "המטרה שלנו היא שהעובדים יגיעו לעבודה, יתפרנסו בכבוד ויחזרו הביתה בשלום", אמר. "כשקיבלתי את הסמכויות על תחום הבטיחות לפני כשנתיים, מצאתי הזנחה רבת שנים ובכלים שהיו ברשותי התחלתי לפעול ליצירת הרתעה באמצעות חקיקה ושדרוג מצבת כוח האדם הדלה במשרד. אני מאמין שהמחויבות המשותפת תיצור שינוי משמעותי בתחום הבטיחות בענף הבנייה". יודגש כי דרישתו הראשונית כץ ממשרד האוצר היה תקציב ל-101 תקנים לפקחים.

עוד בוואלה! NEWS:
הרמיזה המכוערת של ח"כ שטרן לרגב: "לא אדבר על איך התקדמת בצבא"
שקד למנדלבליט: המשנה ליועמ"ש תפסיק לייצג את משרד המשפטים

שר האוצר משה כחלון, שר העבודה והרווחה חיים כץ ויו''ר ההסתדרות אבי ניסנקורן נפגשו והסכימו על הוספת תקנים תוספתיים למינהל הבטיחות, ובכך מנעו את השביתה במשק מחר. אתר רשמי
השרים כץ וכחלון לצד יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, הערב/אתר רשמי

שר האוצר, משה כחלון, אמר: "אני שמח שהגענו לסיכומים שמנעו שביתה שהייתה פוגעת במיליוני ישראלים שרוצים ללכת לעבודה ולשלוח את הילדים לגנים ולבתי הספר. המאבק על בטיחות העובדים הוא צודק וכולנו מגויסים. אני מודה לשר העבודה חיים כץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על המאמצים הגדולים להגיע להבנות לטובת כולם".

מלבד תוספת התקנים למפקחים, הוסכם גם על נושאים שונים הקשורים לבטיחות העובדים בהם הפיכת התקן האירופאי לפיגומים למחייב, הטמעת החובה לשימוש ברשתות מגן בעת עבודה בגובה, הסדרת תחום המנופים, תיקון חקיקה שיאפשר לרשם הקבלנים במשרד השיכון לשלול רישיונות קבלן עקב הפרות בטיחות, הכנסת מפרט בטיחות למכרזי החשב הכללי, הכנסת עוזרי בטיחות לאתרי הבנייה ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קריסת פיגומים באתר בנייה ברחוב וויצמן בפתח תקווה - 6/11/18. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מחפשים אחר נעדר. קריסת הפיגומים באתר הבנייה בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

בנוסף, משרד האוצר יקצה תקציב שכר לטובת רכבים צמודים ודיור ממשלתי, כמקובל במנהל הבטיחות. בנובמבר 2019 או במהלך שנת 2020, לפי בקשת משרד העבודה והרווחה, יתקיים דיון בין משרד האוצר ומשרד העבודה במסגרתו ייבחן הצורך בהקצאת 17 תקנים תוספתיים נוספים במהלך 2020.

גם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על ההישגים. "בסופו של דבר המדינה הכירה בחובתה ובאחריותה להסדיר את הנושא", אמר. "זהו מהלך היסטורי שיחסוך תאונות קטלניות רבות בעבודה וימנע היפגעות ומוות של עשרות עובדים מדי שנה".

שר הרווחה ביטל מיקור החוץ במעונות נוער "תקווה לצעירים". צילום: גדעון צנטנר, גדעון צנטנר
"הזנחה רבת שנים", שר הרווחה חיים כץ/גדעון צנטנר, צילום: גדעון צנטנר

בתחילת השבוע איים ניסנקורן להשבית את המשק אם לא יתקבלו כל דרישותיו למיגור תופעת המוות באתרי הבנייה. את הדרישות, שלח ניסנקורן לאוצר כבר לפני החגים והם פורסמו לראשונה בוואלה! NEWS , אלא שיום לפני השביתה המדוברת, ניכר כי במרכז המחלוקת עמדו רק 20 תקנים למפקחים שיסכים אגף התקציבים להעניק למשרד העבודה והרווחה. קושי נוסף היה סירובו של היועץ המשפטי של משרד האוצר לאפשר חתימה על כמה מהסעיפים שהצדדים הסכימו עליהם.

גם היום נמשך הקטל באתרי הבנייה כשפועל נעדר לאחר שפיגומים באתר בפתח תקווה קרסו וכוחות ההצלה מחפשים אחר הלכוד. אמש, פועל בן 44 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה באתר בנייה בראשון לציון ופועל נוסף בן 46 נפצע באורח קשה לאחר שנכווה מזפת באתר בנייה בחולון.

במסגרת המאמצים לגשר על הפערים התקיימה אתמול בין השרים כץ, כחלון וניסנקורן, אולם השר כץ פוצץ את הישיבה תוך זמן קצרכיוון שהדרישה העיקרית שלו לתוספת תקנים משמעותית של מפקחים נענתה בשלילה על ידי אגף התקציבים.

בשבוע שעבר ארעה סכסוך מתוקשר בין האוצר לביטוח הלאומי בנושא תקנים להפעלת רפורמת הסיעוד והאוצר, שבהתחלה סירב, הבין שאין אפשרות להעביר את הרפורמה ללא מתן תקנים.

בין הדרישות הנוספות של ניסנקורן שהוגשו למשרד האוצר במסגרת האיום בשביתה, עמדה גם הפיכת תקן הפיגומים הקיים, לתקן רשמי שמחייב דרישה נוספת של ההסתדרות העוסקת בתחום המנופאים. לפי הדרישה, יש לקדם הצעת חוק להעסקת מנופאים על ידי חברות ייעודיות. בנוסף, מתייחסת ההסתדרות להכשרות הפועלים שדורשת שקביעת חובת הכשרת ריענון תהיה תנאי לחידוש רישיון תקופתי. דרישה נוספת היא הדפסת רישיונות קשים לזיוף והוספת תמונה למאגר בעלי הרישיון, זאת כדי להקשות על שימוש ברישיונות שלא כחוק. יו"ר ההסתדרות דורש בין היתר כי במכרזי הממשלה המחיר לא יהיה הקריטריון היחיד בקבלה למכרז, אלא שכלול הבטיחות של החברה הקבלנית.

באוצר גינו את הטענה כי אין תקצוב למספיק תקנים ואמרו שלמשרד העבודה והרווחה יש 100 תקנים פנויים, והשר רשאי לעשות בהם כרצונו. במשרד העבודה אומרים שלא ניתן להסית תקנים של עובדים סוציאליים או קציני מבחן לטובת מפקחים, שכן תקן של מפקח הוא תקן של מהנדס. טענה נוספת שעלתה כי למשרד העבודה יש 22 תקנים של מפקחים לא מאוישים והמכרזים שלהם לא מפורסמים אך במשרד העבודה אומרים שהדבר לא נכון כי המכרזים נמצאים בהליך מכרזי. לדבריהם, לחלק מהמכרזים לוקח זמן כי קשה למשרד העבודה לגייס מהנדסים שיבואו לעבוד כמפקחים בשכר של מפקח בשירות הציבורי כאשר אלו מעדיפים להתפתח בשוק הפרטי שם מרוויחים טוב יותר.

(עדכון ראשון: 12:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully