וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני התפרצות החצבת: 1,401 חולים ברחבי הארץ, 838 בירושלים

6.11.2018 / 21:33

משרד הבריאות חשף את הנתונים החדשים על התפרצות המחלה. ירושלים מובילה בפער בכמות החולים, בעוד בגילאי 1-4 נרשם מספר מקרי ההידבקות הגדול ביותר. בבירה החלו במבצע חיסונים נרחב וכן יאוישו תקני אחיות נוספים בקהילות הסיכון

אתר רשמי

משרד הבריאות חשף היום (שלישי) נתונים חדשים אודות מקרי ההידבקות במחלת החצבת ברחבי הארץ. מאז הגילוי הראשון של חולים במחלה בישראל הגיע מספרם ל-1,401. מהנתונים עולה כי ירושלים היא העיר שמובילה בפער נרחב משאר הערים במספר מקרי ההידבקות.

נכון להיום יש 838 חולי חצבת בבירה, רובם מהמגזר החרדי. אחריה העיר הצפונית צפת עם 219 מקרים ואחר כך תל אביב ופתח תקווה עם 89 חולים. בהמשך הרשימה ניתן להבחין גם בעיר רמלה עם 34 מקרי הידבקות במחלה, עכו עם 28 מקרים ואחריהן עפולה ובאר שבע עם 19 מקרים.

עוד בוואלה! NEWS:
מגני ילדים עד הרכבת: מאמצים אחרונים לבלום את השביתה במשק
הרמיזה המכוערת של ח"כ שטרן לרגב: "לא אדבר על איך התקדמת בצבא"
טורקיה נגד הסנקציות של ארה"ב: בידוד איראן הוא מהלך מסוכן

גב של תינוק מכוסה בפריחה של חצבת. ShutterStock
1,401 חולים מתחילת השנה. ילד נגוע בחצבת/ShutterStock

מספר החולים בארץ מאז גילוי המחלה קפץ משמעותית. בחודש מרץ האחרון עמד מספר החולים על שבעה בלבד, אך כעבור חודש בלבד הוכפל ביותר מפי ארבע מספרם של המקרים ועלה ל-30. בחודש יוני חלה קפיצה נוספת ומספר החולים בחצבת הגיע ל-73. בספטמבר כבר נספרו במשרד הבריאות 321 מקרי הידבקות ואילו בחודש החולף דווח כבר על 735 חולים. על פי משרד הבריאות, בשבוע שעבר מאז תחילת נובמבר התווספו ארבעה מקרים נוספים.

באשר לגילאי החולים, עד גיל חצי שנה אותרו 61 חולים, עד גיל שנה 138 ובין הגילאים 1-4 נרשמו 392 מקרים. בגילאים 5-9 דווח על 295 חולים, בין הגילאים 10-19 אותרו 181 ובגילאי 60 ומעלה נרשמו 12 מקרי הידבקות בלבד.

עוד באותו נושא

ניידות חיסון ואחיות נוספות בטיפות חלב: צעדי משרד הבריאות נגד החצבת

לכתבה המלאה
אינפו - חצבת. מערכת וואלה! NEWS
אינפו - חצבת/מערכת וואלה! NEWS
יבר סימן טוב בשיבה באגף לשעת חירום במשרד הבריאות בנושא החצבת, תל אביב. שלומי גבאי
הציגו שורת צעדים לבלימת התפרצות המחלה. בר סימן-טוב, אתמול/שלומי גבאי

הנתונים מתפרסמים ברקע התפרצות החצבת ולאחר שאמש קיימו במשרד הבריאות ישיבת חירום בראשות מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב ונציגי קופות החולים. הבכירים דנו בהמשך התמודדות מערכת הבריאות עם המחלה. במהלך הדיון הציג בר סימן-טוב את שורת הצעדים לבלימת התפרצות החצבת. בין היתר הוחלט על מבצע חיסונים נרחב בירושלים הכולל פתיחת תחנות טיפת חלב החל מהשעה 8:00 בבוקר ועד 20:00 בערב. כמו כן, ביום שישי התחנות יהיו פתוחות בין השעות 8:00-12:00 בשבועיים הקרובים.

בר סימן טוב הגיע הערב לביקור פתע באחת מתחנות טיפת חלב בירושלים על מנת לאמוד על תפעול מבצע החיסונים שנמשך בשכונות העיר. צוות האחיות המתוגבר בתחנה מחסן משעות הבוקר ועד שעות הערב, כאשר במהלך ביקורו הגיעו עשרות משפחות להתחסן. בר סימן טוב הודה לצוות האחיות שנמצא בחזית המאבק והעשייה: "האחיות כאן הן דוגמא ומופת לנתינה ושירות רפואה ציבורי ראוי, הן פועלות בשעות רבות עם קהל מבקרים רב ועושות זאת במקצועיות ומנהיגות''.

משה בר סימן טוב, מנכ''ל משרד הבריאות הגיע לביקור פתע באחת מתחנות טיפת חלב בירושלים. בלי, מערכת וואלה! NEWS
בר-סימון בביקור פתע באחת מתחנות טיפת חלב בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, בלי
אינפו - חצבת. מערכת וואלה! NEWS
אינפו - חצבת/מערכת וואלה! NEWS

המבצע מתקיים בתיאום עם קופות החולים והגורמים העירוניים בתחנות: בני ברית, רמות ג', סורוצקין, גבעת שאול, רמת אשכול, רוממה, נווה יעקב, סנהדריה, רמת שלמה, מעלות דפנה, בית שמש היורה, בית שמש עדן, בית שמש מרגלית, ביתר עילית גפן וביתר עילית הדס. במסגרת המבצע יתוגברו ניידות ייעודיות לחיסון האוכלוסייה, של חברת ''נטלי'', הניידות מסתובבות בתוך שכונות מטרה, על מנת לחסן בתוך השכונות עצמן. נציגי המשרד יסיירו היום במוקדים שונים בעיר על מנת לאמוד את מבצע החיסונים.

אינפו - חצבת. מערכת וואלה! NEWS
אינפו - חצבת/מערכת וואלה! NEWS

כמו כן, משרד הבריאות יאייש תוספת תקני אחיות במחוז ירושלים ויתגבר בכוח אדם נוסף, בהם סטודנטים וסטודנטיות לסיעוד, קהילות בהן יש שיעור התחסנות נמוך. עוד נמסר מהמשרד, כי כניסת מבקרים לא מחוסנים למחלקות רגישות בבתי החולים תוגבל. מדובר במחלקת פגים, טיפול נמרץ, אונקולוגיה, והמטו-אונקולוגיה. בכוונת המשרד גם לבחון הגבלת כניסות למוסדות חינוך למי שאינו מחוסן ועלול לסכן את האוכלוסייה.

בישיבת החירום דנו בהקדמת החיסון למניעת חצבת לגיל תשעה חודשים והחליטו שלא להוריד את גיל החיסון ולהשאירו כפי שהוא בגיל שנה. ההחלטה התקבלה מפאת יעילות החיסון המוגבלת בגיל הזה והצורך לחזור עליו בגיל שנה. זאת למעט מוקדי התפרצות ספציפיים שייקבעו בהתאם לשיקול הדעת של רופאי המחוזות במשרד הבריאות.

מודעה על סכנת החצבת. מערכת וואלה! NEWS
פשקוויל המזהיר מפני סכנת החצבת/מערכת וואלה! NEWS

במשרד הבריאות קיימו היום שיחה נוספת בנושא בהשתתפות יו"ר הסתדרות האחים והאחיות בישראל אילנה כהן ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. בהיוועצות הוחלט כי כלל האחיות המחוסנות נגד מחלת החצבת בכל לשכות הבריאות וטיפול החלב תמשיך לחסן נגד המחלה. כל הפעילויות הנדרשות לאיתור ומניעת התפשטותה של המחלה ימשכו גם במקרה של שביתה כללית במשק.

מחלת החצבת נחשבת למסוכנת בשל הסיכון הגבוה לסיבוכים, העלולים להיות קטלניים. אחד מכל אלף ילדים חולים עלול למות כתוצאה ממנה. הסיכון גבוה יותר אצל ילדים מתחת לגיל חמש, אצל מבוגרים מעל גיל 20, ובחולים בעלי מערכת חיסון ירודה. במשרד הבריאות מציינים כי יותר מ-90%מהמקרים אירעו בגלל אי-התחסנות ומגע עם אוכלוסייה שלא התחסנה. ''מדובר במחלה שהודברה וכמעט נעלמה מהמפה, ופתאום שבה'', אמרה בכירה באחת מקופות החולים. לדבריה, ''הסיבה המשמעותית ביותר לכך, אם לא הבלעדית, היא מגמת אי התחסנות, על רקע אמונה או אידיאולוגיה''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully