וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה נגד הסנקציות של ארה"ב: בידוד איראן הוא מהלך מסוכן

6.11.2018 / 10:14

שר החוץ אמר כי העיצומים על טהראן לא הוגנים מאחר שהם מענישים את האזרחים. טורקיה היא אחת משמונה המדינות שקיבלו פטור זמני להמשיך לייבא נפט מאיראן

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר ותום זואילי

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושאולו תקף היום (שלישי) את חידוש הסנקציות האמריקניות על איראן. שר החוץ, שאמר את הדברים לכתבים ביפן, אמר כי בידוד איראן הוא מהלך מסוכן. לדבריו, לא הוגן להעניש את אזרחי איראן.

אתמול נכנס לתוקף סבב הסנקציות השני מאז פרשה ארצות הברית מהסכם הגרעין במאי. הוא כולל עיצומים על תעשיית הנפט, הבנקים והספנות. ממשל טראמפ מכנה זאת משטר הסנקציות הנוקשה ביותר שהוטל אי-פעם על טהראן, שמטרתו להושיב אותה לשולחן המשא ומתן. הרפובליקה האסלאמית דוחה זאת ודורשת כתנאי ראשון את שובה של וושינגטון להסכם.

טורקיה היא אחת משמונה מדינות שהוחרגו מהסנקציות על הנפט האיראני באופן זמני. נשיא איראן חסן רוחאני הבטיח אתמול "לשבור את הסנקציות" ולהמשיך למכור נפט. לדבריו, ארצו נמצאת במצב של "מלחמה כלכלית".

עוד לפני השבת כל הסנקציות שהוסרו עם יישום הסכם הגרעין שנחתם ב-2015, מצבה הכלכלי של איראן היה בכי רע. המטבע איבד עשרות אחוזים מערכו מתחילת השנה, והאזרחים חוששים למחסור חמור במוצרי יסוד בתקופה הקרובה.

אזרחים איראנים חוצים מעבר גבול בין איראן לבין עיראק, 4 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
אזרחים איראנים חוצים מעבר גבול בין איראן לבין עיראק, 4 בנובמבר 2018/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully