וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המושל ההומו המוצהר, המוסלמית בקונגרס: המועמדים שעשו היסטוריה

7.11.2018 / 6:18

בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב הביאו עמן כמה הפתעות מעניינות. ג'ראד פוליס ירשום היסטוריה בתור המושל הראשון שהוא הומו מוצהר. בקונגרס: ראשידה טאליב בת להורים פלסטינים תייצג את מישיגן ואילהן עומאר הסומלית-אמריקנית, שכינתה את ישראל "משטר אפרטהייד", את מינסוטה

עריכה: ניר חן ויוסי אלטר

בחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית הביאו עמן הלילה (רביעי) שלל דרמות, מרוצים צמודים ומפתיעים - וגם פנים חדשות ברמה הלאומית.

אלכסנדה אוסקריו-קורטז, בת ה-29, תהיה חברת הקונגרס הצעירה ביותר אי פעם עם ניצחונה במושב בית הנבחרים מטעם ניו יורק.

היא משויכת לקצה השמאלי של המפלגה הדמוקרטית, ועוררה סערה בחודש מאי האחרון, כשצייצה לאחר העימותים בין אלפי מפגינים ובין חיילי צה"ל בגבול עזה: "זהו טבח. אני מקווה שלעמיתיי יהיה אומץ לקרוא לזה כך. שום מדינה או יישות לא צריכה להשתמש בירי המוני כלפי מפגינים. אין לזה הצדקה. לעם הפלסטיני מגיעות זכויות אדם בסיסיות והמפלגה הדמוקרטית לא יכולה לשתוק יותר".

אלכסנדה אוקסיו-קורטז חוגגת את ניצחונה בבחירות לבית הנבחרים עם תומכיה בעיר ניו יורק, ארה"ב, 7 בנובמבר 2018. רויטרס
בת 29 וחברת קונגרס. אלכסנדה אוסקריו-קורטז חוגגת ניצחון בניו יורק, הלילה/רויטרס

חבר בית הנבחרים ג'ראד פוליס נבחר הלילה לתפקיד מושל קולורדו, והוא ירשום היסטוריה בתור המושל הראשון שהוא הומו מוצהר. פוליס בן ה-43 כיהן חמש קדנציות כחבר בבית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית והוא נחשב למבקר חריף של הנשיא טראמפ. פוליס היהודי, שניצח את המועמד הרפובליקני ווקר סטייפלטון נולד במקור בשם ג'ארד שולץ לפני ששינה את שם משפחתו בגיל 25. הוא מיליונר ויזם היי-טק.

עוד באותו נושא

הבחירות בארה"ב: הדמוקרטים כבשו את בית הנבחרים; הרפובליקנים שמרו על הסנאט

לכתבה המלאה
המועמד הדמוקרטי ג'ארד פוליס שנבחר למושל קולורדו ב-3 בנובמבר 2018. AP
שינה את שם משפחתו. ג'ארד פוליס/AP

היסטוריה נרשמה גם בקנזס, שם נבחרה המועמדת הדמוקרטית שאריס דיוויס לכהן כאישה האמריקנית-ילידה הראשונה שתכהן בקונגרס. דיוויס, עורכת דין וספורטאית חובבת אומנויות לחימה, הדיחה את חבר הקונגרס המכהן מטעם המפלגה הרפובליקנית, קווין יודר.

המועמדת הדמוקרטית ממוצא אמריקני ילידי שאריס דיוויס שנבחרה לקונגרס מטעם קנזס ב-3 בנובמבר 2018. AP
האמריקנית-ילידה הראשונה בקונגרס. שאריס דיוויס/AP

שתי נשים מוסלמיות ראשונות גם יכהנו השנה בבית הנבחרים, שתיהן נבחרו מטעם המפלגה הדמוקרטית: במישיגן, נבחרה ראשידה טאליב, בת להורים פלסטינים שהיגרו לדטרויט. היא כיהנה בעבר כנציגה בבית הנבחרים של מדינת מישיגן, וכעת תייצג את מחוז מגוריה בקונגרס. טאליב היא המבוגרת מתוך משפחה של 14 ילדים. אמה נולדה ברמאללה ואביה בבית חנינה. טאליב היא מבקרת חריפה של ישראל, תומכת BDS, ומתנגדת לסיוע הצבאי לישראל.

המועמדת הדמוקרטית הסומאלית אילהאן עומאר לבית הנבחרים במינסוטה ב-7 בנובמבר 2018. רויטרס
"ישראל היפנטה את העולם". אילהאן עומאר/רויטרס
המועמדת הדמוקרטית המוסלמית ראשידה טאליב שניצחה בבחירות לבתי הנבחרים מטעם דטרויט שבמישיגן ב-6 בנובמבר 2018. רויטרס
בת להורים פלסטינים. ראשידה טאליב/רויטרס

במדינת מינסוטה, נבחרה אילהן עומאר לסומלית-אמריקנית הראשונה לכהן בקונגרס לאחר שהביסה את המועמדת הרפובליקנית ג'ניפר זילנסקי. גם היא נחשבת לבעלת עמדות פרו-פלסטיניות מובהקות. היא אמרה בעבר ש"ישראל היפנטה את העולם" והתייחסה לישראל כאל "משטר אפרטהייד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully