וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורס הנער אילון שלו אמסלם מעיד: "אמרתי בצחוק ששתיתי וודקה"

19.3.2019 / 11:22

בעדותו הראשונה בבית המשפט נשאל אלי בר זכאי על אמירתו כי שתה "בקבוק שלם" בערב התאונה והשיב כי "ברור שזה היה בצחוק". כשנשאל מדוע אמר זאת הסביר: "רציתי לצאת גבר, התרברבות". אמו של אילון שנדרס למוות התפרצה לדבריו: "אתה שקרן עלוב!"

צילום: ערוץ 13, עריכה: שניר דבוש וניב מעוז

הנאשם בדריסתו למוות של הנער אילון שלו אמסלם, אלי בר זכאי, מעיד היום (ראשון) לראשונה בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בעדותו טען כי הוא אמר ששתה וודקה "בצחוק" והסביר זאת בכך ש"רציתי לצאת גבר". בנוסף לכך, הוא טען ששתה מים לאחר התאונה "נטו כי הייתי מיובש", ולא כדי להסוות את היותו שיכור.

בחודש אוגוסט 2018 הוגש כתב אישום כנגד בר זכאי בגין עבירות הריגה, חבלה חמורה, נהיגה בשכרות ועבירות נוספות. כתב האישום מגולל את רצף האירועים שהתרחשו לפני כחודש בצפון תל אביב, אז הנער נדרס למוות. בין השאר נכתב כי בר זכאי וחברו הלל דיוויס נסעו מירושלים לפתח תקווה לביתו של חברם, ובדרך הצטיידו במשקאות אלכוהוליים.

בר זכאי סיפר כי הוא יצא מהבית בסביבות 20:30-21:00 בערב, אסף את חברו הלל מביתו והחל בנסיעה מירושלים למרכז. "בדרך הילל אומר לי 'בוא נעצור בחנות ונקנה וודקה ודברים'", סיפר בר זכאי. עצרנו בחנות וקנינו. הילל קנה וודקה, אני קניתי XL, בלו וסיגריות".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי ההקלטה המביכה, גנץ טוען: "הדברים נאמרו לפני שנחשפו פרטי האישום"
החייל שנפצע בפיגוע בשומרון יצא מסכנת חיים; המצוד אחר המחבל נמשך
הרופא שמרוויח רבע מיליון בחודש: שיאני השכר בגופים הציבוריים נחשפים

בית המשפט דן בהארכת מעצרו של אלי בר-זכאי, הנאשם בדריסת הנער אילון שלו אמסלם. יותם רונן
"רציתי לצאת גבר". בר זכאי/יותם רונן

השניים המשיכו לביתו של חברם בפתח תקווה, שם הם ישבו ושתו בטרם החליטו לצאת לדירה אחרת בגבעתיים. "נכנסנו לדירה. ישבנו שם אולי חמש-עשר דקות. ראיתי שאני לא מכיר שם אף אחד, אז אמרתי להילל שאין לי מה לעשות שם ואני רוצה לצאת, אבל הם לא רצו", סיפר בר זכאי. "ירדתי למטה, ישבתי באוטו והתקשרתי להילל. אמרתי לו 'תגיע, אני רוצה לצאת', הוא אומר לי 'אלי, אני לא מגיע'. אמרתי לו 'הילל, מה יש לי לעשות שם? אין שם חברים שאני מכיר'. הוא אמר לי שהוא לא מגיע, אז יצאתי".

סנגורו, אורי קינן, שאל אותו על כך שאמר לאחד מחבריו: "אני אחרי פירוק בקבוק בלוגה". בר זכאי השיב: "ברור שזה היה בצחוק. הוא גם אמר לי שאם הייתי אחרי בקבוק לא הייתי מצליח לדבר איתו בכלל, שלא הייתי מצליח לחייג".

עוד באותו נושא

השיחה המוקלטת והבכי על הדוכן: עדות חבר של דורס אילון שלו אמסלם

לכתבה המלאה
אילון שלו אמסלם. באדיבות המצולמים
בר זכאי טוען כי הוא לא ידע תחילה שנפגע בתאונה בנוסף לחברו. שלו אמסלם/באדיבות המצולמים

עוד אמר קינן לבר זכאי: "בכתב האישום גם אמרו שאמרת לנוכחים בדירה 'כולם פה סחים', ודרשת מהילל ודניאלי לבוא איתך לתל אביב. מה אתה אומר על זה?" הנאשם השיב לכך: "קמתי מהמקום לפני שיצאתי, אמרתי שכולם פה סחים, לא בראש שלי, שאין לי מה לעשות שם. למה שאני אשאר במקום שאין לי מה לעשות?"

בין היתר נטען כי הילל ביקש ממנו לנסוע במונית בגלל מצבו, אך בר זכאי השיב כי "זה לא נכון. הוא לא אמר לי דבר כזה, לקחת מונית. הוא פשוט רצה שאשר איתו כדי שיהיה לו טרמפ".

קינן הוסיף כי חברו של הנאשם הזהיר אותו מנהיגה במצבו: "הילל אמר לך 'אתה לא תגיע לשלוותא, אתה תגיע עם שלילה לכל החיים, כפרה עליך'". בתגובה, אמר בר זכאי: "כשירדתי למטה הוא התקשר אליי. שתיתי בלו, יכול להיות שהוא חשב ששתיתי גם וודקה ובגלל זה הוא אמר לי לא לצאת. אבל ממה שאני מכיר את הילל הוא אמר את זה כי הוא רצה שאני אשאר שיהיה לו טרמפ".

תאונת דרכים תל אביב רחוב רחבעם זאבי 27 ביולי 2018. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
"לחצתי ברקס חזק, מרגיש את כל האוטו מחליק". זירת התאונה/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

כשקינן המשיך ושאל מדוע אמר ששתה וודקה השיב בר זכאי: "הוא בן אדם ששותה הרבה. כשאני אמרתי את זה היה ברור שזה לא נכון. רציתי לצאת גבר. להראות שאני גם שותה, שאני בראש שלו. התרברבות".

אמו של ההרוג: "אתה שקרן עלוב"

בר זכאי המשיך לתל אביב. בזמן שנהג ברחוב ש"י עגנון בתל אביב, הגיע למקום הנער אילון שלו אמסלם עם חבר נוסף. בר זכאי עלה עם הרכב על המדרכה הממוקמת בחלקו המערבי של הצומת, ופגע חזיתית, בעוצמה רבה, בשלו אמסלם ובחברו. אילון, שהועף בשל עוצמת הפגיעה למרחק של 26 מטרים, מת מפצעיו בבית החולים. חברו נפצע ואושפז לאחר מכן בבית החולים איכילוב.

בר זכאי תיאר את רגעי התאונה: "נוסע רגוע, רגיל, בערך 20 דקות נסיעה זה היה. נסעתי לכיוון התאונה, נסעתי ישר, פתאום אני מרגיש שאין כביש. לחצתי ברקס חזק, מרגיש את כל האוטו מחליק. אני מנסה ללחוץ יותר חזק. תוך שניה-שתיים אני מוצא את עצמי בתוך האוטו, כריות אוויר פתוחות".

כשנשאל באיזו מהירות נסע, השיב: "רגוע, לא מהיר בכלל". הוא תיאר גם את תחושותיו אחרי רגעי התאונה: "אני באוטו, אני לא מאמין למה שקורה. אני יוצא מהרכב מיד, ורואה בדיוק ממולי, משהו כמו שניים-שלושה מטר, אני רואה ילד על הרצפה. את ד' (חברו של שלו אמסלם) ורואה שיש לו טיפות דם על הלחי. באותו רגע אני רואה גם שהחובש שהגיע, ותוך שניות הגיעו חובשים ושוטרים. ראיתי שהוא הזיז את הראש ודיבר עם החובש, אז אמרתי לעצמי שהכל בסדר. חיכיתי שם בחוץ, יש באים אליי שוטרים, באים חובשים. אני יושב שם, לא יודע מה קורה איתי, לא יודע כלום".

בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קסטרו
בר זכאי מואשם בהריגה ובנהיגה בשכרות. בית המשפט בתל אביב/ראובן קסטרו

"שנייה אחרי התאונה באים אליי שוטרים, מתחילים לצעוק עליי. על סתם", המשיך בר זכאי. "אני ממתין חמש-עשר דקות, ואני שומע את החובש אומר 'אני מפנה את שניהם לבית חולים'. הבנתי שיש שם עוד מישהו. תוך כדי הבנתי שיש עוד מישהו. לא ידעתי מה לעשות. התקשרתי לאח שלי".

קינן אמר כי בשיחה, שהוקלטה, אמר בר זכאי "פצעתי משהו" ושנראה לו שהתאונה באשמתו. בר זכאי המשיך: "התקשרתי לאח שלי חיים ואמרתי לו שעשיתי תאונה. הוא שואל אותי אם הכל בסדר, איפה. אמרתי לו, תוך כדי שאני מדבר איתו ראיתי את הילד שמדבר, ואמרתי לו שנראה לי משהו בקטנה ויהיה בסדר".

לדבריו, בשלב זה הוא לא ידע שהוא פגע גם באילון. "לא ידעתי שיש עוד מישהו. חיים שאל אותי אם הכל בסדר, אמרתי לו שכן. הוא שואל אותי מי אשם, אמרתי שאני לא יודע, אולי אני. היה פה סיבוב מאוד מאוד חד".

הוריו של אילון שלו אמסלם בפתיחת שנת הלימודים בבית ספר אליאנס, תל אביב 2 בספטמבר 2018. ראובן קסטרו
"להפסיק לשקר, זה מה שאתה יכול לעשות". הוריו של אילון שלו אמסלם/ראובן קסטרו

בהקלטה נשמע בר זכאי כשהוא אומר: "הילל תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים, הבנאדם פה גוסס, תבוא לפה מהר". בעדותו, הסביר בר זכאי: "באמת הייתי מסטול מת. הרגשתי שעוד שנייה אני הולך למות. לא בהכרח מאלכוהול. התייבשתי הייתי חייב מים. ביקשתי מפקח שהיה שם. היה לו אולי רבע בקבוק מים".

הוא המשיך וטען כי בשלב זה הוא עדיין לא ידע שנפגע ילד נוסף בתאונה. הפקח, לדבריו, "הגיע שניות אחרי התאונה. הרגשתי כולי מיובש וביקשתי ממנו מים. הוא הביא לי, שתיתי את הרבע בקבוק שהיה שם ושאלתי אותו אם יש לו עוד. הוא אמר שאין לו". כשנשאל לגבי הטענה שהוא שתה מים כדי להסתיר ששתה אלכוהול השיב: "שתיתי נטו כי הייתי מיובש. הרגשתי שאם אני לא שותה מים, לא יודע מה יקרה".

בר זכאי התקשר להילל ואמר לו: "הילל תקשיב לי שניה, לא שתינו, אף אחד לא שתה, הכל בסדר. תבוא לפה, פינו פה שני אנשים לבית חולים'". לטענתו של בר זכאי, הוא אמר זאת מאחר שלפני כן ישב בדירה שבה כולם שתו, והוא פחד שיגידו עליו שהוא שתה. בתגובה, אמו של אילון שלו אמסלם התפרצה מהקהל: "אתה שקרן עלוב!".

"הם מתארים וודקה בכוס שלך, הם משקרים?"

בחקירה הנגדית, עו"ד ארז ריכטנברג מפרקליטות מחוז תל אביב ניסה לקעקע את אמינותו של בר זכאי. האחרון מאשר כי בזירת התאונה אמר לבוחן התנועה שניסה לתשאל אותו כי אביו הוא עורך דין, אף שבעצם הוא רב. בשל כך הפסיק הבוחן את התשאול והמתין להגעת האב, שלבסוף הגיע רק לתחנת המשטרה. כשהתבקש להסביר מדוע עשה זאת אמר כי "הוא פעם עשה קצת לימודים ורצה להיות עורך דין. ורציתי שאבא שלי יעזור לי. אמרתי שאולי הוא יודע ממה שהוא למד".

השופט בני שגיא מעיר: "אבל אין לך זכות להיפגש עם אבא שלך. יש לך זכות להיפגש עם עורך דין. אמרת לחוקר תשובה לא נכונה, עוד לפני שהתחילו את החקירה".

התובע גם שאל את בר זכאי מדוע אמר לחברו ששתה בקבוק וודקה שלם לבדו, והוא השיב שזה לא היה ממש שקר, אלא "התרברבות". התובע עימת את בר זכאי עם העובדה ששניים מהאנשים שבילו בחברתו באותו ערב אמרו כי שתה וודקה. "יכול להיות שהם ראו אותי עם הכוס של הבלו, וחשבו שיש שם וודקה", טען בר זכאי.

אילון שלו-אמסלם, שנהרג מפגיעת כלי רכב בתל אביב, 27 ביולי 2018. באדיבות המשפחה
שלו אמסלם/באדיבות המשפחה

"הם מתארים מזיגה של וודקה לכוס שלך. הם משקרים?", שאל התובע. בר זכאי השיב בחיוב וריכטנברג המשיך ושאל: "הילל חבר ממש טוב. את אלי אתה מכיר היכרות פחות טובה, אבל מכיר אותו. למה שהם ישקרו?" בר זכאי השיב כי הוא "לא יודע".

בהמשך אמר ריכטנברג לבר זכאי שאנשים העידו שראו אותו נוסע לפני התאונה "במהירות מטורפת". בר זכאי אמר: "איך הם אמרו את זה? מה, אתה יכול לראות אוטו ולדעת כמה הוא נוסע?".

"ואם אני אומר לך שמישהי העידה פה שזגזגת ונהגת כמו משוגע לפני התאונה, יש לה סיבה להעליל עליך?", שאל ריכטנברג. "איחלת פה לד' בריאות. הוא אומר שנהגת כמו טיל, בזגזוגים, במהירות פסיכית".

בר זכאי אמר כי "רכב שנוסע ככה, הוא עף" והתובע המשיך ואמר כי "כן. הוא עף. לפעמים הוא עף על ילדים שעומדים על המדרכה. אפשר למות מזה. שמעת על כזה סיפור?".

בנוסף לכך, ריכטנברג שאל את בר זכאי לגבי השיחה שבה אמר לאחיו שאולי הוא אשם בתאונה. בר זכאי לא סיפק תשובה ברורה, והשופט בני שגיא שואל אותו מי אשם בתאונה. בר זכאי השיב: "הסיבוב".

"קדיש לעילוי נשמתו, זה המעט שאני יכול לעשות"

בר זכאי התייחס לטענות כלפיו, על כך שהתנצלותו איננה כנה, ואמר: "איך יכול להיות שלא אכפת לי מדבר כזה? קרה פה מקרה שאף אחד לא רצה בו. מאז כל החיים שלי נעצרו. כל שבת אנחנו יושבים ואומרים תהילים, ומתפלל וקורא קדיש לעילוי נשמתו. זה המעט שאני יכול לעשות". בתגובה, אמו של אילון התפרצה שוב לדבריו ואמרה: "להפסיק לשקר! זה מה שאתה יכול לעשות!".

בכתב האישום מתואר סעיף נוסף הנוגע לשיבוש מהליכי משפט. עם יציאתו של בר זכאי מהרכב ההרוס, עוד בטרם פונתה גופתו של שלו אמסלם מהמקום, הוא ניסה להסתיר מהמשטרה את אחריותו לתאונה בשל היותו שיכור. בעודו בזירת התאונה, שוחח בר זכאי טלפונית עם הלל ואמר לו בלחש, כדי שלא ישמעו אותו האנשים שהיו במקום - "הלל תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים... הבן אדם פה גוסס... תבוא לפה מהר...", וכל זאת בכדי להעלים את סימני האלכוהול מגופו באמצעות שתיית מים מרובים ככל הניתן, טרם בדיקת הינשוף המשטרתית לאיתור סימני אלכוהול. על פי כתב האישום שהוגש נגד חברו, הוא ייעץ לבר זכאי בערב הדריסה לעזוב את זירת הדריסה, למחוק את הקלטות השיחה ביניהם ולסכל את בדיקת הינשוף שתחשוף את שכרותו.

(עדכון ראשון: 9:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully