וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שנפצע בפיגוע בשומרון יצא מסכנת חיים; המצוד אחר המחבל נמשך

אלכס דבורסקי עדיין מאושפז בבית החולים בילינסון במצב בינוני-קשה, אך יצא מסכנת חיים מיידית. "הוא נושם בכוחות עצמו ומדבר עם הצוות", נמסר. בפיגוע המשולב נהרגו גם סמ"ר גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר. בצה"ל ממשיכים בסריקות בשומרון אחר החשוד

צילום: דו"צ, עריכה: טל רזניק

הלוחם שנפצע בפיגוע המשולב בשומרון יצא מסכנת חיים - כך נמסר הבוקר (שלישי) מבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. בבית החולים הודיעו כי החייל, אלכס דבורסקי, בן 19 מנצרת עילית, "מאושפז בטיפול נמרץ ןנמצא בהכרה מלאה, נושם בכוחות עצמו ומדבר עם הצוות" ומצבו "עדיין מוגדר כבינוני-קשה, אולם יצא מסכנת חיים מיידית".

בפיגוע, שבוצע ביום ראשון בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר, נרצחו סמ"ר גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר. בצה"ל ממשיכים את המצוד אחר איימן אבו לילא, החשוד כמחבל שביצע את הפיגוע, בדגש על גזרת צפון השומרון. הלילה סגרו כוחות צה"ל את היציאה הצפונית לכפר א-זוויה ופעלו בתוך המרחב הבנוי. כמו כן, נסרקו מערות באזור, מפעלים ובתי עסק שבהם שיש בהם סליקים ומרתפים. במקביל, צה"ל ביצע מעצרים בסילוואד, תקוע, חברון, עראבה, דיר אבו משעל, רנתיס ואזורים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
"איך תמר תגדל 12 ילדים לבד?": הרב שנרצח בפיגוע הובא למנוחות
מחכים לטעות הראשונה: המצוד המתוח אחרי המחבל מהפיגוע בשומרון
אח של פצוע הפיגוע: "אלכס בידי הרופאים, אבל אחרי נצטרך עזרה"

אלכס דבורסקי, החייל שנפצע בפיגוע באריאל , 18 במרץ 2019. צילום מסך
מצבו מוגדר בינוני-קשה. דבורסקי/צילום מסך

בנוסף לכך, בכלי תקשורת פלסטיניים דווח אמש כי צה"ל פשט על כפר בורקין הסמוך לזירת הפיגוע. על פי דיווחים פלסטיניים, התנהלו חילופי אש בכפר.

מצה"ל נמסר אתמול כי במקביל לפעילות הכוחות סביב ביתו, נבחנה אפשרות הריסתו, והחלו למפות את האזור לשם כך, וכי אביו, אמו ואחיו נחקרו. בפוסט האחרון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, כתב אבו לילא, שאינו בעל עבר ביטחוני: "שמור עלי מעיניים שצופות בחיים שלי, שמור אותי מהרע והרחק ממני את מי שיזיק לי".

עוד באותו נושא

לחץ על השטח מול רווחת הפלסטינים: המפתח לאיתור המחבל מאריאל

לכתבה המלאה
סריקות לוחמי צה"ל אחר המחבל מהפיגוע באריאל 18 במרץ 2019. דובר צה"ל, אתר רשמי
סריקות של לוחמי צה"ל/אתר רשמי, דובר צה"ל
על פי דיווח * איימן אבו לילא בן 19, המחבל מהפיגעו באריאל. עיבוד תמונה
חטף נשק מחייל וירה ברב אטינגר. המחבל עומאר אבו לילא/עיבוד תמונה

הפיגוע התרחש ביום ראשון בבוקר, כשעומאר אבו לילא יצא מחנות בצומת אריאל כשהוא חמוש בסכין מטבח. הוא הסתער לעבר החיילים במקום, דקר למוות את החייל גל קיידאן בן ה-19 והצליח לחטוף ממנו את הנשק והמחסנית. המחבל דרך את הנשק והחל לירות לעבר אזרחים. לאחר מכן, המחבל ירה לעבר שלושה כלי רכב. נהג הרכב הראשון, הרב אטינגר, נפגע מהירי באורח אנוש.

במהלך הפיגוע נורתה אש ירי לעבר מכונית נוספת, ללא נפגעים. על פי עדויות מהשטח, המחבל עלה על רכב בעל לוחית זיהוי ישראלית ונמלט מהמקום. לאחר מכן, המחבל הגיע אל צומת גיתי אבישר הסמוך. הוא עצר את הרכב וירה לעבר אזרחים וחיילים שהיו בטרמפיאדה.

הרב אחיעד אטינגר. נדב גולדשטיין, TPS
הרב אחיעד אטינגר. הובא אמש למנוחות/TPS, נדב גולדשטיין

אתמול ליוו למנוחות מאות בני אדם, בהם משפחה וחברים, הגיעו בבוקר יום שני ליישוב עלי ללוות למנוחת עולמים את הר אטינגר, בן 47 מעלי. אטינגר היה נשוי לתמר, בת 44, והותיר אחריו 12 ילדים. "הרב אחיעד אתה גיבור, גיבור ולוחם. גיבור במלחמה נגד ישמעאל, חתרת למגע, שמת נפשך בכפך. לא חשבת לרגע על משפחתך. חשבת על עם ישראל", ספד לאטינגר רב ההתנחלות עלי, אברהם שילר.

(עדכון ראשון: 23:51)

ההרוג מהפיגוע באריאל סמל-ראשון גל קיידאן. אתר רשמי
הלוחם גל קיידאן שנרצח בפיגוע/אתר רשמי
אלכס דבורסקי, החייל שנפצע בפיגוע באריאל , 18 במרץ 2019. צילום מסך
אלכס דבורסקי, החייל שנפצע בפיגוע באריאל, נשקפת סכנה לחייו/צילום מסך
מעודכן אינפו ירי בצומת אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", 17 במרץ 2019. עיבוד תמונה
מעודכן אינפו ירי בצומת אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", 17 במרץ 2019/עיבוד תמונה
ירי בצומת אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", 17 במרץ 2019. רויטרס
זירת הפיגוע בצומת אריאל, השבוע/רויטרס
במהלך הלילה פעלו כוחות צה״ל בשיתוף כוחות שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל במרחב הכפרים בחטיבה המרחבית "אפרים" במסגרת המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע באריאל, 18 במרץ 2019. דובר צה"ל
חיפושים אחר המחבל, אתמול/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully