וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך תמר תגדל 12 ילדים לבד?": הרב שנרצח בפיגוע הובא למנוחות

מאות בני משפחה וחברים ליוו למנוחת עולמים את הרב אחיעד אטינגר בן 47, תושב עלי ואב ל-12 ילדים שנרצח בפיגוע בצומת אריאל. "אתה גיבור ולוחם, שמת נפשך בכפך וחשבת על עם ישראל", אמר רב ההתנחלות עלי. ילדיו הקטנים ספדו לאביהם: "ירית במחבל והצלת הרבה אנשים"

צילום: תאגיד "כאן", עריכה: איתי עמרם

הפיגוע באריאל - כל ההתפתחויות

- הרב אטינגר, בן 47 אב ל-12 שנרצח בירי בפיגוע מובא למנוחות בעלי
- ילדיו של הנרצח: "ירית במחבל וככה הצלת אנשים"
- רב ההתנחלות ספד: "איך תמר תגדל 12 ילדים לבד"
- השר בנט: "היה גיבור בחייו וגיבור במותו"
- לוחם צה"ל, אלכס דבורסקי בן 19 עדיין מאושפז קשה וסכנה נשקפת לחייו
- נמשך מהלילה המצוד אחר המחבל עומאר אבו לילא בן 19 מהכפר זאויה

מאות בני אדם, בהם משפחה וחברים, הגיעו היום (שני) ליישוב עלי ללוות למנוחת עולמים את הרב אחיעד אטינגר בן 47 תושב עלי שנרצח בפיגוע בצומת אריאל. אטינגר היה נשוי לתמר (44) והותיר אחריו 12 ילדים. מסע ההלוויה יצא מהיישוב והגיע לבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

"הרב אחיעד אתה גיבור, גיבור ולוחם. גיבור במלחמה נגד ישמעאל, חתרת למגע, שמת נפשך בכפך. לא חשבת לרגע על משפחתך. חשבת על עם ישראל", ספד לאטינגר רב ההתנחלות עלי, אברהם שילר. "בגבורתך אתה שליח של כל האומה הישראלית. כולם ילמדו ממך לחתור למגע נגד מחבלים ארורים. אתה גיבור בגבורתה של תורה, גיבור באהבת ישראל, בחיזוק דרום תל אביב. בחיזוק יהודים טובים שמחזיקים מעמד בדרום תל אביב. אתה מחבר את תל אביב ועלי".

הרב התייחס ל-12 הילדים שנותרו יתומים מאב ולרעייתו של אטינגר. "איך תמר תגדל 12 ילדים לבד. איך תמר תוביל אותם לחופה לבד. איך תגדל עם 12 ילדים בלי אבא... אבל כולנו מרדכי היהודי. יהודי זה אדם שעומד בנסיונות. נופל וקם. כולנו מרדכי היהודי".

עוד בוואלה! NEWS:
בן 19 ללא עבר ביטחוני: זה המחבל החשוד מהפיגוע באריאל
אח של פצוע הפיגוע: "אלכס בידי הרופאים, אבל אחרי נצטרך עזרה"
מחכים לטעות הראשונה: המצוד המתוח אחרי המחבל מהפיגוע בשומרון

משפחת הרב אחיעד אטינגר ז"ל בחתונת הבת הבכורה. באדיבות המשפחה
"כולם יצטרכו להיות עוד קצת יותר טובים כדי להשלים את החסר שלך". הרב אטינגר ומשפחתו/באדיבות המשפחה

לאטינגר 12 ילדים - הבכורה, מוריה בת ה-21, נשואה תושבת הרובע המתחדש בירושלים, הצפויה ללדת בימים הקרובים בקרוב ילד ראשון, אפרת בת 20, מתנדבת בשירות לאומי בטבריה, אלישיב בן ה-19, לוחם בפלס"ר נח"ל, הראל בן ה-18, אליסף בן ה-16, יהודה בן ה-13, התאומות תחיה וצופיה בנות ה-11, בניה בן ה-9, התאומים אליאב והדס בני ה-7 ובת הזקונים רוני, בת שנה וחצי. אלישיב קיבל אתמול את הידיעה על פציעת אביו בפיגוע ושב בחזרה לביתו. משפחתו ביקשה לתרום את איבריו.

בהקלטה שהשומעה בהלוויה ספדו לאביהם ילדיו הקטנים. התאומות תחיה וצופיה בניה והתאומים אליאב והדס. "אנחנו זוכרים שפעם בשבועיים לקחת אותנו לטייל. לקחת אותנו גם לקניון באריאל. בכל טיול לימדת אותנו על בעלי חיים, על פרחים ועצים... אני זוכר שאבא הלך לטיול בהרים ובטיול ראינו פרפר מיוחד, וסיפרת לי איזה סוג הוא. קנית לנו גם חיות שנגדל ונשמור עליהן. ובתל אביב היינו מצטרפים אליך לקניות בשוק. נסעת מוקדם לתל אביב ולימדת תורה ובכל ערב דאגת לקחת אחד מאתנו לשיחה אישית. מאוד דאגת לעזור. היית בן אדם עם קדושה. בכל יום שחזרת מהעבודה לקחת כל אחד מאתנו ללימוד או לשיחה. אבא היית גיבור וחזרת בנסיעה ביום ראשון כדי להציל אנשים. ירית במחבל וככה הצלת הרבה אנשים. היית אבא יקר אתה חסר לנו ממש".

בתו של הנרצח: "מבטיחה שאשמור על אמא שכל כך אהבת"

אפרת, בתו השנייה של הרב שנכחה בהלוויה, ספדה לאביה בדמעות. "ממש עכשיו בבית החולים התברר לי שיש לך עוד תלמידים שקוראים לך אבא, שלא מוכנים שתפסיק לגדל אותם. איך אתה שהבאת כל כך הרבה חיים לעולם כבר לא פה כדי לחיות אתנו. המחבל הארור חשב שהוא מפסיק חיים אבל הוא לא ידע כמה חיים השארת פה כמה עוצמה השארת לנו שתגדיל אותנו יחד עם עם ישראל. אבא, אתה לא יכול להפסיק באמצע זה פשוט לא מתאים לך. רק עכשיו אני מבינה כמה ענווה הייתה בך".

הבת הבטיחה כי תשמור על אמה תמר ותסייע לה לגדל את הילדים. "אבא, תסלח לי שרק אני עכשיו אני מכירה את גודל הנתינה והטוב שלך, של האכפתיות מכל עם ישראל...אבא שלי אתה גיבור, גיבור אמיתי. עד המוות היית בשביל הכלל היית חזק בנפש ובגוף ובכל זה השתמשת בשביל כולנו. לא ראית אותך ראית אותנו, את עם ישראל. כולם יצטרכו להיות עוד קצת יותר טובים כדי להשלים את החסר שלך. מבטיחה שאשמור על אמא שאתה כל כך אוהב, שכיבדת והערצת".

הבן אלישיב לוחם צה"ל בן ה-18 שמע על פציעת אביו בעת שעשה את דרכו לבסיס ושב בחזרה לעלי. בהלוויה סיפר כי "גם ברגעים האחרונים נלחמת, לא ויתרת. כמעט יממה נתת לנו להיפרד ממך. צריך לבקש סליחה על כל הפעמים שלא כיבדתי אותך והדבר השני הוא שאני לא יכול לנקום את הנקמה שלך כי יש לנו עוד חיים להמשיך. מבטיח שאמשיך את המורשת שלך. אולי אותך לקחו לנו אבל את הרוח אי אפשר לקחת. תודה על מה שהיית".

השר נפתלי בנט בהספדים בעלי בהלוויות הרב אחיעד אטינגר. איתן שוויבר, TPS
"היה גיבור בחייו וגיבור במותו". השר בנט בהלווית הנרצח, היום/TPS, איתן שוויבר
הלווית הרב אחיעד אטינגר, שנהרג בפיגוע באריאל  בית עלמין סגולה, פתח תקווה 18 במרץ 2019. אור רביד, אתר רשמי
ההלוויה בבית העלמין סגולה בפתח תקווה, היום/אתר רשמי, אור רביד

רחל, אלמנתו של יוסף טוויטו שנרצח בפיגוע באיתמר ואחותו של הרב אטינגר, דיברה גם היא בהלוויה ואמרה: "אין לי מילים אליך, ריבונו של עולם, לקחת אליך את טובי בנך. לפני 17 שנה את בעלי יוסף ועכשיו את אחי. הזעקה שלי: למה עוד פעם? זה הספיק פעם אחת, פעם אחת זה היה קשה. גם במותו ניסע ברכבו ובנשקו לעצור את המחבל, רואה אותך יוסף שלי, חייל גיבור שמסר נפשו, שכל כולו אור טוב, חסד ואמת, ומתאחד עכשיו עם עוד חלק ממני".

שר החינוך נפתלי בנט שנכח בהלוויה ספד לנרצח. "אבא שלכם היה גיבור בחייו וגיבור במותו. המעשה החינוכי שאפשר לעשות היום זה לדאוג שכל ילד וילדה במדינת ישראל יסתכלו על הרב אחיעד ויגידו 'ממנו תראום וכן תעשום'".

בנט אמר כי הרב אטינגר ויתר על כל רגע של הנאה אישית וחתר למגע עם עם ישראל כשהחליט לגור בדרום תל אביב. "הלך למקום הכי קשה להצמיח שם תורה, להצמיח שם חיים. ובמותו כשהמרצח עמד לא רחוק ממנו, הוא הכי בקלות יכול לעשות מה שהרוב עושים במצב כזה ולהתעלם, אבל הרב אחיעד חתר למגע, ירה יריות על המרצח ושילם על כך בחייו..." עוד ספד השר לנרצח ואמר כי "מסרת את נשמתך כגיבור ישראל. נכון אנחנו חזקים ואתם תמשיכו את הדרך של האבא הקדוש שלכם ותמשיכו כי ככה עושים. כי זה מה שעושים כאן בעלי, ביהודה ושומרון ובכל ארץ ישראל. מתחזקים. אבל הרשע שגודע את הטובים שבאנשינו חייב להיגדע. אני אומר דם יהודי לא יהיה עוד המצרך הזול ביותר במזרח התיכון. נגדע את הטרור רק כשנשחרר את הכבלים התודעתיים והמשפטיים שמונעים מאיתנו לנצח".

לקראת הלווית הרב אחיעד אטינגר, עלי, 18 המרץ 2019. מאיה הורודניצ'אנו
"איך תמר תגדל לבד 12 ילדים". הלוויתו של הרב אטינגר, היום/מאיה הורודניצ'אנו

יו"ר מזכירות עלי אריאל אלמליח ספד גם כן לתושב ההתנחלות. הוא סיפר כי הרב ומשפחתו עברו להתגורר בעלי מתל אביב. "השקעת עם תמר וילדיך במרכז היישוב. אנחנו כאן בעלי גילינו לאט לאט את האוצר שבא אל קרבנו. שלכם משפחה ברוכה ועם זאת אינכם עסוקים רק בחייכם. להפך... ביוזמתך בגדולתך זיהית את המורכבויות ואת הצורך ברועה הצאן בשכונה.. והפכת לאבן שואבת לתושבים. הפכת להם לאבא המקומי פה בעלי. והכל בפשטות גדולה מבלי לבקש שכר או כותרת".

אטינגר הוא ראש ישיבת הסדר עוז ואמונה שבדרום תל אביב, ועד לפני כשלוש שנים התגורר עם משפחתו בעיר, אז עברו להתנחלות עלי.

הרב אחיעד אטינגר. נדב גולדשטיין, TPS
"עסק בתורה והוראתה". הרב אטינגר/TPS, נדב גולדשטיין

גיסו של הרב אטינגר, נדב ארבל אמר היום בהצהרה שמסר מוקדם יותר ברחבת בית הכנסת המרכזי בהתנחלות עלי כי "המשפחה רוצה להודות לעם ישראל על התפילות הרבות לרפואתו של הרב אחיעד. מאז הפיגוע אנחנו מגלים שתכונותיו בחייו הופיעו גם ברגעיו האחרונים תוך שהוא חותר למגע עם המחבל יורה לעברו ארבעה כדורים ומנסה למנוע רצח נוסף מבלי לחשוב על עצמו ועל משפחתו".

גיסו של הרב הוסיף כי מסירותו של בן משפחתו התגלתה גם במותו עם החלטת משפחתו לתרום את איבריו כדי להציל חיים. "מסירות הנפש שלו התגלתה גם בחייו כשהוא ומשפחתו עברו לדרום תל אביב ועזרו למשפחות שם. את אותה מסירות נפש המשיכה המשפחה כשהחליטו לתרום את איבריו של הרב כדי להציל חיים נוספים. אנחנו סומכים על כוחות הביטחון שיחסלו את המחבל ויעבירו מסר ברור שכל מי שמפגע בנו אחת דינו למות".

ההרוג מהפיגוע באריאל סמל-ראשון גל קיידאן. אתר רשמי
לוחם צה"ל שנרצח בפיגוע סמ"ר גל קיידאן/אתר רשמי

בפיגוע המשולב נרצח גם לוחם צה"ל סמ"ר גל קיידאן בן 19 תושב באר שבע. מותו של הרב אטינגר נקבע מוקדם יותר היום בבית החולים בילינסון לאחר שהובהל במצב אנוש כשהמחבל חטף נשק מלוחם צה"ל בצומת אריאל, ירה לעברו בעת שנסע ברכבו ונמלט. בבית החולים מאושפז עדיין במצב קשה לוחם צה"ל אלכס אלכס דבורסקי וסכנה נשקפת לחייו.

אלכס דבורסקי, החייל שנפצע בפיגוע באריאל , 18 במרץ 2019. צילום מסך
סכנה נשקפת לחייו. הלוחם אלכס דבורסקי שנפצע קשה בפיגוע/צילום מסך

צה"ל מנהל מאז אתמול בבוקר מצוד נרחב אחר המחבל במסגרתו פעל הלילה (שני) ברחבי יהודה ושומרון וביצע מעצרים בין היתר מערבית לשכם, ג'נין, רמאללה, נפת סלפית ועוד. מצה"ל נמסר כי במהלך פעילות הכוחות סביב ביתו, נבחנה אפשרות הריסתו והחלו למפות את האזור לשם כך, וכי אביו, אמו ואחיו נחקרו.

(עדכון ראשון: 14:31)

מעודכן אינפו ירי בצומת אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", 17 במרץ 2019. עיבוד תמונה
מעודכן אינפו ירי בצומת אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", 17 במרץ 2019/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully