וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח של פצוע הפיגוע: "אלכס בידי הרופאים, אבל אחרי נצטרך עזרה"

18.3.2019 / 14:07

לוחם צה"ל אלכס דבורסקי שנפצע בפיגוע באריאל מאושפז במצב קשה בבית החולים ונשקפת סכנה לחייו. "הוא מתגבר, הוא נלחם בזה", סיפר אחיו אולג. "אני מאמין שיהיה טוב הכי חשוב זה התמיכה בנו אחרי שישתחרר"

צילום: תאגיד "כאן", עריכה: איתי עמרם

"עכשיו הוא בידיים של הרופאים, אבל אחרי זה נצטרך את העזרה של כולם", כך אמר היום (שני) אולג דבורסקי אחיו של אלכס דבורסקי לוחם צה"ל בן ה-19 שנפצע קשה אתמול בפיגוע המשולב בצומת אריאל בשומרון. בשיחה עם וואלה! NEWS מבית החולים בילינסון בפתח תקווה שם מאושפז מאז אתמול אלכס במצב קשה סיפר אולג על אחיו לוחם תותחנים. "המצב שלו קשה אבל הוא מתגבר, הוא נלחם בזה".

על פציעת אחיו בפיגוע שמע בשיחה עם אמו גלינה. "קיבלתי את ההודעה מאמא. היא התקשרה אליי לאחר שהגיעו אליה נציגים מהיחידה וסיפרו לה שהוא נפצע", תאר אולג. אלכס עלה לישראל במסגרת תוכנית נעל"ה (נוער עולה לפני הורים, א"ר) והספיק לשרת בחיל התותחנים שנה ושמונה חודשים. הוא נפצע מירי המחבל עומאר אבו לילא בצומת אריאל בעת שהיה במשימת אבטחת יישובים ושמר עם חבריו למחלקה על טרמפיאדה. "הוא נהנה מהשירות, מהצוות ומהאנשים ששירתו איתו", סיפר אולג.

בפיגוע המשולב נרצחו הרב אחיעד אטינגר תושב עלי בן 47 ולוחם צה"ל סמ"ר גל קיידאן בן 19 תושב באר שבע. מותו של הרב אטינגר נקבע מוקדם יותר היום בבית החולים בילינסון לאחר שהובהל במצב אנוש כשהמחבל חטף נשק מלוחם צה"ל בצומת אריאל, ירה לעברו בעת שנסע ברכבו ונמלט.

אלכס דבורסקי, החייל שנפצע בפיגוע באריאל , 18 במרץ 2019. צילום מסך
"הוא מתגבר ונלחם". אלכס דבורסקי/צילום מסך

מצבו של דבורסקי מוגדר קשה והוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבילינסון כשנשקפת סכנה לחייו. הרופאים אמרו למשפחה כי למרות המצב - הוא נלחם. אולג מבקש להודות לציבור על התמיכה במשפחה ומנסה לשמור על אופטימיות. "המצב שלו קשה אבל הוא, נלחם בזה. אני מאמין שיהיה טוב. הכי חשוב זה התמיכה בנו אחרי שישתחרר".

ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט, שוחח עם גלינה, אמו של דבורסקי, שביקשה להתפלל להחלמתו. פלוט פנה לרב הראשי של העיר, ישעיהו הרצל, וביקש ממנו לארגן תפילות מיוחדות בכל בתי הכנסת בעיר. "כל תושבי נצרת עילית מתפללים למען רפואתו של אלכס. אלכס הוא גיבור שעמד על משמר הארץ ונפגע בעת מילוי תפקידו להגן על אזרחי מדינת ישראל, הלב של כולנו נמצא בשעה קשה זו עם המשפחה".

צה"ל מנהל מאז אתמול בבוקר מצוד נרחב אחר המחבל במסגרתו פעל הלילה (שני) ברחבי יהודה ושומרון וביצע מעצרים בין היתר מערבית לשכם, ג'נין, רמאללה, נפת סלפית ועוד. מצה"ל נמסר כי במהלך פעילות הכוחות סביב ביתו, נבחנה אפשרות הריסתו והחלו למפות את האזור לשם כך, וכי אביו, אמו ואחיו נחקרו.

עוד באותו נושא

נקבע מותו של הרב שנפצע בפיגוע באריאל; הותיר אחריו 12 ילדים

לכתבה המלאה
ההרוג מהפיגוע באריאל סמל-ראשון גל קיידאן. אתר רשמי
סמ"ר גל קיידאן מבאר שבע/אתר רשמי
הרב אחיעד אטינגר. נדב גולדשטיין, TPS
הרב אחיעד אטינגר מעלי/TPS, נדב גולדשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully