וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע מותו של הרב שנפצע בפיגוע באריאל; הותיר אחריו 12 ילדים

אחיעד אטינגר מעלי נפצע אנוש כשהמחבל עומאר אבו לילא חטף נשק מחייל וירה בו בעת שנסע ברכבו בצומת אריאל. היום הוא מת מפצעיו. "תלמיד חכם רציני", סיפרו חבריו. בתו הגדולה צפויה ללדת בימים הקרובים. לוחם צה"ל אלכס דבורסקי בן 19 מנצרת עילית מאושפז עדיין במצב קשה

צילום: תאגיד "כאן", עריכה: איתי עמרם

מצוד אחר המחבל מאריאל - עדכונים אחרונים

- המחבל החשוד: עומאר אבו לילא בן 19 מהכפר זאויה בצפון השומרון
- במסגרת המצוד צה"ל ביצע הלילה מעצרים ברחבי יו"ש
- נקבע מותו של הרב שנפצע אנוש בבית החולים בילינסון
- לוחם צה"ל, אלכס דבורסקי בן 19 עדיין מאושפז קשה וסכנה נשקפת לחייו

בבית החולים בילינסון בפתח תקווה נקבע הבוקר (שני) מותו של הרב אחיעד אטינגר שנפצע אתמול בפיגוע המשולב באריאל. הרב אטינגר, תושב עלי בן 47, הובהל לבית החולים במצב אנוש לאחר שהמחבל עומאר אבו לילא, חטף נשק מלוחם צה"ל בצומת אריאל, ירה לעברו בעת שנסע ברכבו ונמלט.

אטינגר היה נשוי לתמר, בת 44, והותיר אחריו 12 ילדים בגילאי שנה עד 20: הבכורה מוריה בת ה-21 הצפויה ללדת בימים הקרובים בקרוב, אלישיב בן ה-19, לוחם בפלס"ר נח"ל, הראל בן ה-18, אליסף בן ה-16, יהודה בן ה-13, התאומות תחיה וצופיה בנות ה-11, בניה בן ה-9, התאומים אליאב והדס בני ה-7 ובת הזקונים רוני, בת שנה וחצי. אלישיב קיבל אתמול את הידיעה על פציעת אביו בפיגוע ושב בחזרה לביתו. משפחתו ביקשה לתרום את איבריו.

אטינגר הוא ראש ישיבת הסדר עוז ואמונה שבדרום תל אביב, ועד לפני כשלוש שנים התגורר עם משפחתו בעיר, אז עברו להתנחלות עלי. תושבת עלי, מיכל ויזל, אמרה כי "מדובר במשפחה מקסימה וגדולה. אחד הדברים החשובים הוא שמדובר בתלמיד חכם, רציני מאוד".

עוד סיפרה כי מדובר ב"אדם של תורה שעסק המון שנים בלימוד תורה ועוסק גם בהוראה של תורה כבר המון שנים. הוא אימץ שכונה בעלי והקפיד להעביר שם שיעורים ולהתפלל. עשה את זה בהתנדבות כמובן. מה שחיבר אותו פה ליישוב זה לימוד תורה".

עוד בוואלה! NEWS:
בן 19 ללא עבר ביטחוני: זה המחבל החשוד מהפיגוע באריאל
ההרוג בפיגוע הדקירה בצומת אריאל: לוחם צה"ל גל קיידאן בן 19 מב"ש
גם ככה ישראל תאשים את הרשות: למה חמאס מעודד פיגועים בגדה?

הרב אחיעד אטינגר. נדב גולדשטיין, TPS
"תלמיד חכם רציני מאוד". הרב אטינגר/TPS, נדב גולדשטיין

הנשיא ראובן ריבלין התייחס למותו של אטינגר, ואמר כי "לבנו נשבר לשמע הבשורה על מותו של הרב, לאחר שנפצע אמש אנושות בפיגוע הנורא בו איבדנו גם את הלוחם סמ"ר גל קיידאן. אתמול הספקתי להגיע לבית החולים ולהצטרף למשפחתו שקרעה שערי שמים בתפילות ודמעות לשלומו. חיבקתי אותם בשם העם כולו, נפעם מכוחותיהם. מפעל חייו המופלא ימשיך ויחיה בנינו גם לאחר לכתו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום בזירת הפיגוע ואמר כי נתן הבוקר הנחיות להתחיל בהריסת בית המחבל מהפיגוע באריאל. "הטרוריסטים הללו לא יעקרו אותנו מכאן, ההפך הגמור יקרה. מחר, כפי שאמר לי ראש עיריית אריאל, אנחנו מתחילים בבניית כ-840 יחידות דיור בשכונה חדשה, שכונה שאני אישרתי לפני כשנתיים. התשובה שלנו פשוטה - ככל שיענוהו, כן ירבה וכן יפרוץ". הוא הביע השתתפות בצער המשפחות: "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות של סמל ראשון גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר שמת מפצעיו הבוקר, אב ל-12. אלה שני אנשים ששמעתי עליהם שהיו אנשים מופלאים. לבנו איתם, לב העם כולו עם המשפחות".

גיסו של הרב אטינגר, נדב ארבל אמר היום בהצהרה ברחבת בית הכנסת המרכזי בהתנחלות עלי כי "המשפחה רוצה להודות לעם ישראל על התפילות הרבות לרפואתו של הרב אחיעד. מאז הפיגוע אנחנו מגלים שתכונותיו בחייו הופיעו גם ברגעיו האחרונים תוך שהוא חותר למגע עם המחבל יורה לעברו ארבעה כדורים ומנסה למנוע רצח נוסף מבלי לחשוב על עצמו ועל משפחתו".

גיסו של הרב וסיף כי מסירותו של בן משפחתו התגלתה גם במותו עם החלטת משפחתו לתרום את איבריו כדי להציל חיים. "מסירות הנפש שלו התגלתה גם בחייו כשהוא ומשפחתו עברו לדרום תל אביב ועזרו למשפחות שם. את אותה מסירות נפש המשיכה המשפחה כשהחליטו לתרום את איבריו של הרב כדי להציל חיים נוספים. אנחנו סומכים על כוחות הביטחון שיחסלו את המחבל ויעבירו מסר ברור שכל מי שמפגע בנו אחת דינו למות".

נדב ארבל,גיסו של הרב אטינגר בהצהרה לאחר היוודע דבר מותו, עלי, 18 במרץ 2019. צילום מסך
"איבריו של הרב הצילו חיים". ארבל, גיסו של הרב/צילום מסך
משפחת הרב אחיעד אטינגר ז"ל בחתונת הבת הבכורה. באדיבות המשפחה
משפחת אטינגר/באדיבות המשפחה

בפיגוע נרצח גם לוחם תותחנים סמ"ר גל קייאדן בן 19 תושב באר שבע. לוחם נוסף, אלכס דבורסקי בן 19, תושב נצרת עילית, מאושפז עדיין בבלינסון במצב קשה מאוד. הוא מורדם ומונשם לאחר שעבר אתמול ניתוח ומבית החולים נמסר כי נשקפת סכנה לחייו.

ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט, שוחח עם גלינה, אמו של דבורסקי, שביקשה להתפלל להחלמתו. פלוט פנה לרב הראשי של העיר, ישעיהו הרצל, וביקש ממנו לארגן תפילות מיוחדות בכל בתי הכנסת בעיר. "כל תושבי נצרת עילית מתפללים למען רפואתו של אלכס. אלכס הוא גיבור שעמד על משמר הארץ ונפגע בעת מילוי תפקידו להגן על אזרחי מדינת ישראל, הלב של כולנו נמצא בשעה קשה זו עם המשפחה".

ההרוג מהפיגוע באריאל סמל-ראשון גל קיידאן. אתר רשמי
לוחם צה"ל סמ"ר גל קיידאן שנרצח בפיגוע/אתר רשמי

צה"ל מנהל מאז אתמול בבוקר מצוד נרחב אחר המחבל במסגרתו פעל הלילה (שני) ברחבי יהודה ושומרון וביצע מעצרים בין היתר מערבית לשכם, ג'נין, רמאללה, נפת סלפית ועוד. מצה"ל נמסר כי במהלך פעילות הכוחות סביב ביתו, נבחנה אפשרות הריסתו והחלו למפות את האזור לשם כך, וכי אביו, אמו ואחיו נחקרו.

אלכס דבורסקי, החייל שנפצע בפיגוע באריאל , 18 במרץ 2019. צילום מסך
נשקפת סכנה לחייו. אלכס דבורסקי לוחם צה"ל שנפצע קשה בפיגוע/צילום מסך

הפיגוע התרחש אתמול בבוקר, כשעומאר אבו לילא יצא מחנות בצומת אריאל כשהוא חמוש בסכין מטבח. הוא הסתער לעבר החיילים במקום, דקר למוות את החייל גל קיידאן בן ה-19 והצליח לחטוף ממנו את הנשק והמחסנית. המחבל דרך את הנשק והחל לירות לעבר אזרחים. לאחר מכן, המחבל ירה לעבר שלושה כלי רכב. נהג הרכב הראשון, הרב אטינגר, נפגע מהירי באורח אנוש.

במהלך הפיגוע נורתה אש ירי לעבר מכונית נוספת, ללא נפגעים. על פי עדויות מהשטח, המחבל עלה על רכב בעל לוחית זיהוי ישראלית ונמלט מהמקום. לאחר מכן, המחבל הגיע אל צומת גיתי אבישר הסמוך. הוא עצר את הרכב וירה לעבר אזרחים וחיילים שהיו בטרמפיאדה.


(עדכון ראשון: 10:00)

על פי דיווח * איימן אבו לילא בן 19, המחבל מהפיגעו באריאל. עיבוד תמונה
חטף נשק מחייל וירה ברב אטינגר. המחבל עומאר אבו לילא/עיבוד תמונה
מעודכן אינפו ירי בצומת אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", 17 במרץ 2019. עיבוד תמונה
מעודכן אינפו ירי בצומת אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", 17 במרץ 2019/עיבוד תמונה
במהלך הלילה פעלו כוחות צה״ל בשיתוף כוחות שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל במרחב הכפרים בחטיבה המרחבית "אפרים" במסגרת המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע באריאל, 18 במרץ 2019. דובר צה"ל
החיפושים אחר המחבל, הלילה/דובר צה"ל
ירי בצומת אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", 17 במרץ 2019. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully