וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיחה המוקלטת והבכי על הדוכן: עדות חבר של דורס אילון שלו אמסלם

הלל דייויס המואשם בשיבוש הליכי משפט ייעץ לנהג שדרס למוות את הנער לעזוב את הזירה, לסכל את בדיקת הינשוף ולמחוק את הקלטות השיחה. הוא העיד במסגרת תחילת שלב ההוכחות ולאחר שעלה לדוכן פרץ בבכי. "הניסיונות לטשטוש האמת המשיכו תוך כדי העדות", אמר אביו של אילון

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק ושניר דבוש

חברו של הנאשם בדריסתו למוות של הנער אילון שלו אמסלם, שהחודש הוגש נגדו כתב אישום בגין שיבוש מהלכי משפט, העיד היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב במסגרת תחילת שלב ההוכחות. על פי כתב האישום, הלל דיווייס ייעץ לאלי בר זכאי בערב הדריסה לעזוב את זירת הדריסה, למחוק את הקלטות השיחה ביניהם ולסכל את בדיקת הינשוף שתחשוף את שכרותו.

דיוויס עלה לדוכן ופרץ בבכי, שהתגבר לאחר שנשאל על היכרותו עם בר זכאי. אחר כך סיפר, לשאלת התובע ארז ריכטנברג, כי הכיר את בר זכאי מבית הספר. הם "חברים טובים", להגדרתו, ומכירים יחד מכיתה ט'.

על יום התאונה מספר דיוויס, תוך כדי עצירות רבות, כי סיים לעבוד בשעה 16:00 והלך לביתו של בר זכאי שסיפר אותו, ומשם לביתו. "משם יצאנו לתל אביב. התוכנית הייתה לצאת לפגוש חברים", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
רצח הצעיר מפתח תקווה: חשוד שלישי נעצר; הרקע - סכסוך עבריינים
KKK ופנים שחורות: ספר המחזור שמסבך את מושל וירג'יניה
חשד לשחיתות: נפתחה מחדש החקירה נגד בנו של נשיא ברזיל

בית המשפט דן בהארכת מעצרו של אלי בר-זכאי, הנאשם בדריסת הנער אילון שלו אמסלם. יותם רונן
הדורס בר זכאי/יותם רונן

"מירושלים נסענו לתל אביב באוטו של אח של אלי, רכב מסוג פורד", המשיך דייויס בעדותו. "אלי נהג ואני ישבתי לידו. בדרך עצרנו בחנות אלכוהול בשם 'פיופ'. קנינו וודקה 'בלוגה', XL-ים וסיגריות". לשאלת התובע אישר דייויס כי הוא שילם על האלכוהול וכי הוא מזהה את עצמו ואת בר זכאי בתמונה ממצלמות האבטחה של חנות האלכוהול.

בעדותו סיפר דיוויס כי מחנות האלכוהול הם המשיכו לבית של אלי דניאלי, חבר נוסף שכבר העיד במשפט, בפתח תקווה. התובע שאל מה היה בדירתו של אלי ובתשובה פרץ דייויס בבכי, תוך שהוא מניח את ראשו על הדוכן, עד כדי כך שהשופט אישר לצאת להפסקה.

לאחר ההפסקה, דיוויס סיפר כי בדירה של בר זכאי בפתח תקווה, הם העלו "את השתייה לדירה. אלי (בר זכאי) עשה לי כוס של וודקה עם XL. שתיתי, ישבנו, דיברנו. לא ראיתי את אלי דניאלי הרבה זמן אז דיברנו. שגרתי. אני שתיתי 2-3 כוסות". כשנשאל כמה בר זכאי שתה, ענה: "לא יודע. הוא מזג לעצמו כוס אחת. אני משער שהוא שתה אותה"

עוד באותו נושא

מים וממתק לשבש חקירה: אישום נגד חברו של דורס אילון שלו אמסלם

לכתבה המלאה
החלה עדותו של הלל דייויס, חברו של אלי בר זכאי, הנאשם בדריסתו למוות של הנער אילון שלו אמסלם, 3 בפברואר 2019. יותם רונן
הלל דיוויס נכנס להעיד, היום/יותם רונן

לאחר הבילוי בדירה בפתח תקוה, מספר דיוויס, נסעו לבית נוסף. "יצאנו לגבעתיים לבית של חבר שלי מהצבא. נסענו ברכב של אח של בר זכאי. אלי דניאלי נהג, כי שתינו, אני ובר זכאי. דניאלי לא שתה. בר זכאי ישב ליד הנהג ואני מאחור". התובע שאל מה עשן עם הבקבוק של הוודקה בלוגה, ודייויס סיפר כי לקחו אותו איתם.

בדירת החבר בגבעתיים ישבו ושיחקו פיפ"א. "אני בא, יושב, מדבר עם משה", אמר דיוויס, וכשנשאל מה עשה בר זכאי בדירה, דיוויס משיב כי הוא לא יודע. התובע שוב מפנה אותו לדברים שאמר במשטרה, ואז דייויס המשיך ואמר: "בר זכאי רצה לצאת. זה לא היה החברים שלו, לא הסיטואציה שלו, הוא לא הרגיש בנוח ורצה לצאת למועדון. הוא ירד למטה ואמר לי לבוא, שנצא משם. אני אמרתי 'מה הסיפור שלך? לא ראיתי את חברים שלי הרבה זמן'. הוא רצה לצאת".

בהמשך, התובע השמיע שיחה מוקלטת בין בר זכאי לדיוויס, בה בר זכאי מפציר בו לצאת למועדון "שלוותא", ודייויס משיב: "אתה תגיע לשלוותא עם שלילה לכל החיים". התובע שאל אותו מדוע הוא אומר זאת, ודיוויס ענה כי "שתינו לפני זה".

"ועכשיו אתה זוכר כמה כוסות הוא שתה?", שאל התובע. דיוויס ענה: "אני זוכר שישבנו ושתינו. לא שמתי לב כמה הוא שתה בדיוק. אני לא שם לב לדברים האלה".

חשד לשיבוש חקירה - מעצרו של אלי בר זכאי החשוד בהריגת אילון שלו-אמסלם הוארך ב-6 ימים. רויטרס
החשוד בדריסה אלי בר זכאי בחודש יולי/רויטרס

דייויס מתאר כי לבסוף בר זכאי נסע, והוא עלה חזרה לדירה. כעשרים דקות מאוחר יותר, להערכתו, התקשר בר זכאי ואמר שעשה תאונה. התובע משמיע את השיחה:

דיוויס: "מה קורה?"
בר זכאי: "הלל עשיתי תאונה של החיים. העפתי בן אדם. תבוא לפה".
דיוויס: "איפה?"
בר זכאי: "לא יודע הלל".
דיוויס: "איפה?"
בר זכאי: "אני ברחוב... לא יודע. רחוב אבן גבירול".
דיוויס: "אני מגיע לשם".

התובע השמיע שיחה נוספת בין השניים, בה בר זכאי כבר נמצא באוטו והוא מנסה להפציר בדייוויס להצטרף אליו ולצאת למועדון. דיוויס, מנגד, מנסה לשכנע את בר זכאי לא לצאת ולעלות חזרה לדירה.

בר זכאי: "אתה בא איתי או לא?"
דיוויס: "אני לא בא ותבוא איתי לפה, סמוך עליי".
בר זכאי: "אתה בא איתי או לא?"
דיוויס: "לא".
בר זכאי: "אני באוטו. אתה בא או לא? אין לי מה לעשות שם. לא יהיה הפתעות אחי".
דיוויס: מה נסגר איתך אלי? אני גם רוצה אבל חכה.
בר זכאי: "הלל, הלל, הלל, אני באוטו".
דיוויס: "תקשיב..".
בר זכאי: "אני שומע. תביא את הוודקה ותרד".

שיחה נוספת בין השניים:

דיוויס: "אלי, איפה אתה?"
בר זכאי: "שי עגנון פינת אבן גבירול. הלל תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים. האוטו מפורק אחושרמוטה".
דיוויס: "אלי תקשיב, שתה מים. תגיד שאתה צריך להירגע. תביא פרטים, תגיד שאתה לחוץ, שאתה לא יכול לנשום, שלא יביאו משטרה".
בר זכאי: "הלל תבוא לפה מיד".
דיוויס: "תגיד איפה זה".
בר זכאי: "אני אומר לך, שי עגנון פינת אבן גבירול".
דיוויס: "איפה זה, תסביר לי עכשיו. נסעת ישר?"
בר זכאי: "סוף אבן גבירול, שי עגנון, בסוף. ליד הכיבוי אש. הלל, האמבולנס פה בדרך. פצעתי בן אדם אחושרמוטה תביא לי מים מהר".
דיוויס: "אלי תקשיב...".
בר זכאי: "הלל תבוא לפה מהר".
דיוויס: "אני מגיע".

החלה עדותו של הלל דייויס, חברו של אלי בר זכאי, הנאשם בדריסתו למוות של הנער אילון שלו אמסלם, 3 בפברואר 2019. יותם רונן
דיוויס בבית המשפט, היום/יותם רונן

בהמשך, התובע השמיע שיחה נוספת, באה בר זכאי אומר לדיוויס: "הבנאדם פה גוסס, תבוא לפה מהר. תבוא עם מים". בשיחה שהתקיימה כעשר דקות יותר מאוחר, בר זכאי אומר לחברו: "תקשיב, תקשיב, הלל. תקשיב לי שניה. לא שתינו, אף אחד לא שתה, הכל בסדר, תבוא לפה. פינו פה שתי אנשים לבית חולים". התובע שאל אותו למי הוא לא רוצה שיגיד ששתו אלכוהול, ודיוויס ענה: "לאף אחד. למשטרה".

התובע השמיע את המשך השיחה, בה נשמע דיוויס אומר לבר זכאי: "דפוק סיגריה ממישהו, דפוק". לשאלת התובע הוא מסביר שהמטרה היתה לטשטש את ריח האלכוהול. בהמשך מורה לו דיוויס: "תמחק גם את ההודעות האלה".

בשיחה מ-01:23, שתי דקות לאחר השיחה הקודמת, חוזר דייויס על ההנחייה ואומר לבר זכאי: "תקשיב, דפוק סיגריה, שחק אותה הכי נורמלי שאפשר". כשנשאל, הוא מבהיר מעל הדוכן כי אמר זאת "כדי שלא ישימו לב לאלכוהול". התובע השמיע את המשך השיחה:

דיוויס: "פינו את האנשים כבר?"
בר זכאי: "פינו אותם לבית חולים. האוטו הלך פייפן. טוטאל לוס".
דיוויס: "תקשיב, תחנה את הרכב בצד ותיעלם מהמקום. תיעלם מהמקום".

החלה עדותו של הלל דייויס, חברו של אלי בר זכאי, הנאשם בדריסתו למוות של הנער אילון שלו אמסלם, 3 בפברואר 2019. יותם רונן
החלה עדותו של הלל דייויס, חברו של אלי בר זכאי, הנאשם בדריסתו למוות של הנער אילון שלו אמסלם, 3 בפברואר 2019/יותם רונן

בתום חקירת התובע, החלה חקירה נגדית של הסנגור, עו"ד אורי קינן. החקירה הנגדית של קינן מנסה לערער על הכמות ששתה, כביכול, בר זכאי. הוא שואל את דייויס אם הוא מזג לבר זכאי, ואיזה עוד משקאות היו על השולחן, והאם הוא בטוח שבר זכאי שם לעצמו בכוס וודקה עם XL, והאם הוא יודע אם הוא לא מזג לעצמו לכוס משהו אחר.

עו"ד קינן: "עכשיו, תראה. דניאלי נהג ברכב ואני אתן לך עכשיו תזה מסוימת, ותגיד לי מה אתה אומר על זה. אתם בעצם עבדתם עליו שבאתם עם מרצדס, אתה זוכר?"
דייוויס: "כן".
עו"ד קינן: אז הוא רצה להרגיש את הרכב, ולכן הוא גם רצה לנהוג, אחרי שעבדתם עליו?

לאחר כיוון החקירה של המרצדס קינן מסיים, ועדותו של דיוויס הסתיימה. קובי, אביו של אילון אמר לאחר שמיעת העדות כי "ראינו שהניסיונות לטשטש את האמת המשיכו גם תוך כדי העדות שלו. כל מערכת המשפט בישראל נמצאת בפני אתגר לחולל שינוי בדפוס ההתנהגות של עברייני תנועה. הסביבה אפשרה לנהג לשתות ולנהוג".

סיגריה וממתק לשיבוש החקירה

בטרם העדות, סנגורו של בר זכאי, אורי קינן, העלה חשש מעדותו של דיוויס, בזמן שהוא עצמו נאשם בנוגע לאותו מקרה. התביעה ביקשה בשל כך כי תינתן לדיוויס חסינות, כך שהדברים שיאמר עדותו נגד בר זכאי לא יוכלו לשמש נגדו במשפטו שלו. השופט בני שגיא אישר את הבקשה.

בר זכאי נאשם שעלה על המדרכה כשהיה שיכור ופגע חזיתית בעוצמה רבה בשלו אמסלם בן ה-13 ובחברו, שהמתינו לחילופי אור הרמזור להולכי רגל בנמל תל אביב. על פי כתב האישום, דיוויס ידע והבין כי התאונה נגרמה בשל היותו של בר זכאי שיכור, וייעץ בשיחות טלפון איתו לאחר התאונה לשתות מים, לעשן סיגריה ולאכול ממתק. זאת, על פי הנטען, כדי לסכל את בדיקת הינשוף, במטרה למנוע מהמשטרה לגלות את דבר שכרותו של בר זכאי ואת אחריותו לקרות התאונה".

אילון שלו אמסלם. באדיבות המצולמים
נדרס למוות בעת שהמתין לרמזור. אילון שלו אמסלם/באדיבות המצולמים

בנוסף לכך, בשיחות הטלפוניות, דיוויס ייעץ לבר-זכאי לעזוב את זירת התאונה, והמליץ לו למחוק את הקלטת השיחות ביניהם בכוונה "כדי למנוע או להכשיל את הליך החקירה הפלילית", כך מפרט כתב האישום. זמן קצר לאחר מכן, עוכב בר זכאי במקום על ידי המשטרה ובהמשך נעצר בגין אחריותו למותו של שלו אמסלם ולפציעתו באורח קשה של הנער הנוסף. בחודש אוגוסט 2018 הוגש כתב אישום כנגד בר זכאי בגין עבירות הריגה, חבלה חמורה, נהיגה בשכרות ועבירות נוספות.

(עדכון ראשון: 13:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully