וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

KKK ופנים שחורות: ספר המחזור שמסבך את מושל וירג'יניה

3.2.2019 / 4:15

המושל הדמוקרטי התנצל על הופעתו בתמונה גזענית שבה מופיעה תלבושת של הארגון קו קלוקס קלאן, אך בהמשך טען כי התעמק בתמונה ובעצם אינו מופיע בה. במפלגתו לחצו עליו להתפטר אך הוא הצהיר כי בכוונתו להמשיך להנהיג כל עוד הוא יכול. טראמפ תקף אותו: "מעשה בלתי נסלח"

תמונת ספר מחזור גזענית של מושל וירג'יניה ראלף נורת'האם. AP
התמונה הגזענית שפורסמה בספר המחזור/AP

מושל וירג'יניה ראלף נורת'האם עומד בלב סערה ציבורית בעקבות תצלום גזעני בספר מחזור מתקופת לימודי הרפואה שלו. נורת'האם, נוירולוג במקצועו שנכנס לתפקידו כמושל לפני כשנה, חזר בו מההודאה כי הופיע בתצלום ודחה את הלחץ מצד חברי מפלגתו הדמוקרטית להתפטר. "כל עוד אני מרגיש שאני יכול להנהיג, אמשיך לעשות זאת", אמר.

הפרשה החלה כשנורת'האם כינס בשישי האחרון מסיבת עיתונאים בכדי להתנצל על הופעתו בתמונה גזענית מספר מחזור משנת 1984, שבה נראים שני בחורים, האחד עם פנים הצבועות בשחור והשני בתלבושת של הארגון הגזעני קו קלוקס קלאן. נורת'האם לא הודה מי הוא מהשניים בתמונה.

עם זאת, אתמול, נראה כי נורת'האם חזר בו מההודאה, ובמסיבת עיתונאים נוספת הצהיר כי לאחר שהתעמק בתמונה, הוא בעצם לא מופיע בה. נורת'האם הוסיף, כשאשתו לצדו, כי עשה טעויות אחרות בחייו, בהן לצבוע את פניו בשחור עבור תחפושת של מייקל ג'קסון במסיבת ריקודים, סביב שנת 1984. נורת'האם התנצל על פעולותיו ונשבע כי יעבוד קשה עבור מחילה. "אני פשוט מבקש הזדמנות להראות מעבר לכל צל של ספק, שהאדם שהייתי, אינו האדם שאני היום", אמר.

עוד בוואלה! NEWS
"לקראת החיבורים הצפויים בשמאל": נתניהו מבקש עוד שריונים
נשיא ונצואלה הגיע לצומת הגורלי של כל רודן: לרסק, להימלט או ליפול
ארדואן נפגש עם ח"כים ערבים: "מעריך את פועלכם בכנסת"

מסיבת העיתונאים של מושל וירג'יניה ראלף נורת'האם. ריצ'מונד, וירג'יניה - 2/2/19. רויטרס, רויטרס
מסרב להתפטר מתפקידו. מסיבת העיתונאים השנייה שכינס נורת'האם. שבת, ריצ'מונד וירג'יניה/רויטרס, רויטרס

למרות ההצהרות מצדו של המושל, לא היה בהן כדי להפחית את הלחץ הגובר מצד מפלגתו הדמוקרטית להתפטר. אתמול הצטרפו לשורותיהם של הקוראים לפיטוריו של נורת'האם שני סנאטורים נוספים מוירג'יניה - מארק וורנר וטים - כמו גם חבר הקונגרס בובי סקוט. "אחרי שצפינו במסיבת העיתונאים היום, התקשרנו למושל נורת'האם כדי לומר לו שאנחנו כבר לא מאמינים שיוכל לשמש בתפקיד המושל, ושעליו להתפטר מיד", אמרו השלושה בהודעה משותפת.

בנוסף אליהם טום פרז, יו"ר הוועדה הלאומית הדמוקרטית, שאמר כי גם הוא חושב שהגיע זמנו של נורת'האם ללכת. "תושבי וירג'יניה ואנשים ברחבי העולם ראויים ליותר מהמנהיגים שלהם, וברור כי ראלף נורת'האם איבד את אמונם ואת היכולת למשול", אמר פרז בהצהרה שנשא.

"המושל נורת'האם איבד את כל הסמכות המוסרית ועליו להתפטר באופן מיידי", כתב בטוויטר סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן הדמוקרט, השוקל ריצה לנשיאות ב-2020. מפגינים רבים התאספו מול משרדו של נורת'האם בעיר ריצ'מונד, עם שלטים הדורשים ממנו להתפטר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנה מחוץ לביתו של מושל וירג'יניה ראלף נורת'האם הקוראת לו להתפטר. ריצ'מונד, וירג'יניה - 2/2/19. רויטרס, רויטרס
ההפגנה מחוץ למשרדו של נורת'האם. אתמול, ריצ'מונד וירג'יניה/רויטרס, רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב גם הוא לפרשה, וכתב בעמוד הטוויטר שלו כי "המושל הדמוקרטי ראלף נורת'האם מווירג'יניה הצהיר הרגע כי 'אני לא אחד מהאנשים בתמונה'. זה היה 24 שעות לאחר שהתנצל כי הופיע בתמונה, ולאחר שנתן את ההצהרה הכי נוראית על הפלה מאוחרת. בלתי נסלח!".

מסיבת העיתונאים של מושל וירג'יניה ראלף נורת'האם. ריצ'מונד, וירג'יניה - 2/2/19. רויטרס, רויטרס
ראלף נורת'האם במסיבת העיתונאים השנייה שכינס אמש, עם אשתו לצדו. ריצ'מונד וירג'יניה/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully