וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשחיתות: נפתחה מחדש החקירה נגד בנו של נשיא ברזיל

3.2.2019 / 8:07

הרשויות במדינה יבדקו העברות כספים חשודות שבהן מעורב פלאביו בולסונארו, שבתחילה נהנה מחסינות מתוקף תפקידו כסנאטור פדרלי. בית המשפט קבע כי העבירות בוצעו לפני מינויו והורה לפתוח מחדש בחקירה. הפרשה עלולה לפגוע בנשיא הטרי שהבטיח להילחם בשחיתות השלטונית

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הרשויות בברזיל פתחו מחדש בחקירה נגד פלאביו בולסונארו, בנו של הנשיא ז'איר בולסונארו, בחשד לשחיתות. הפרשה, שעוסקת בהעברת כספים חשודה בחשבונו של נהגו לשעבר, החלה להיבדק בימים הראשונים לכהונתו של האב, אך הופסקה בשל צו מניעה.

על בולסונארו הבן חלה חסינות מתוקף היותו סנאטור פדרלי, אך בית המשפט פסק כי אין מניעה להמשיך בחקירה מאחר שהפשעים המיוחסים לו נוגעים לתקופה מוקדמת מזו. ההחלטה מהווה מכה קשה עבור הנשיא, שנבחר רק בחודש שעבר, תחת ההבטחה לנקות שנים של שחיתות בפוליטיקה המקומית. כמו כן, הפרשה מאיימת להחליש את ידיו של הנשיא בפעולותיו המתוכננות בקונגרס, בהן העברת תכנית חקיקה רחבה שתפתח את הכלכלה, קידום רפורמה בפנסיות והנהגת סדר יום חברתי שמרני.

עוד בוואלה! NEWS:
חבר הקונגרס ההומו היחיד בברזיל ברח: "לא רוצה לחיות במשוריין"
הסחף שהרג יותר ממאה בני אדם: תיעוד רגעי קריסת הסכר בברזיל
עוד נשק לרחובות: נשיא ברזיל חתם על צו המקל על רכישת כלי נשק

פלביו בולסונארו מאחורי אביו, נשיא ברזיל ז'איר, 27 בנובמבר 2018. רויטרס
המשפחה מסתבכת. פלאביו מאחורי בנו ז'איר, נובמבר/רויטרס

בשלב ההערות בבית המשפט לאחר קבלת ההחלטה, אמר סגן נשיא ברזיל המילטון מוארו כי הממשלה לא תרים ידיים במאבק על השחיתות. "לא נקל ראש בהתנהגות פסולה של נציגי ציבור", אמר. הוא הוסיף כי הוא מדבר בשם הנשיא שנשאר בבית החולים בעקבות התאוששות לאחר ניתוח שעבר.

ההחלטה הראשונית של בית המשפט לדחות את החקירה הגיעה בעקבות בקשתם של עורכי דינו של הבן לאחר שהחלו החשדות נגדו כי הוא קיבל לכאורה כסף שלא כדין מהנהג שלו לשעבר. עורכי דינו טענו כי כסנאטור נבחר, נהנה בולסונארו מהגנות משפטיות מסוימות. לטענתם, כל מקרה שבו הוא מעורב יוכרע רק על ידי בית המשפט העליון.

בעקבות צו המניעה להמשיך בחקירה שהוציא בתחילה בית המשפט נמתחה ביקורת רחבה על ההחלטה. בסביבת הנשיא ציינו כי הוא ובניו מתנגדים לחסינות מפני העמדה לדין, שממנה נהנים פוליטיקאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"ייענש כמו כל אחד אחר"

הפרשה התעוררה בדצמבר האחרון כשהמפקח על הפעילות הפיננסית זיהה 305 אלף דולר שעברו בחשבונו של הנהג לשעבר של בן הנשיא, בין 2016 ל-2017. חלק מהכסף עבר לאשתו של הנשיא, מישל. הנשיא הסביר כי הנהג החזיר הלוואה אישית שלקח ממנה וכן הוסיף כי בנו והנהג, וכן הוא עצמו, חפים מפשע.

עם זאת, המפקח המשיך לזהות העברות מזומנים בשווי של כמעט 26 אלף דולר, שהופקדו במשך חודש לחשבונו של הנהג, כך על פי דיווח בתקשורת המקומית. בנו של הנשיא אמר בריאיון לטלוויזיה כי הכסף היה חלק מתשלומים לדירה שהוא מכר, עם זאת, הוא לא הבהיר מדוע אופן התשלום נעשה בצורה בה הוסתר המקור.

פלאביו הגיב לחשדות נגדו ואמר כי הוא מטרה לקמפיין השמצות. את הדברים אמר אחרי שדווח בחדשות כי שהוא העסיק את האם והאישה של שוטר לשעבר שנמלט והואשם בחברות בארגון פשע. לפני כחודש התראיין אביו, הנשיא, לוושינגטון פוסט ואמר כי "אם יש ראיות כלשהן נגד בני, הוא ייענש כמו כל אחד אחר, ויממש את העונש שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully