וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסחף שהרג יותר ממאה בני אדם: תיעוד רגעי קריסת הסכר בברזיל

בעוד הרשויות ממשיכות להתמודד עם תוצאות קריסת הסכר, שהרג לפחות 110 בני אדם בנוסף ל-238 שגורלם לא ברור, תיעודים חדשים מציגים את שטף המים והבוץ שנוצר ברגעיו הראשונים של האסון. מוקדם יותר השבוע נחתה משלחת צה"ל במדינה כדי לסייע באיתור ובחילוץ הנעדרים

ללא קרדיט

בעוד הרשויות בברזיל ממשיכות להתמודד עם תוצאות קריסת הסכר, תיעודים חדשים חושפים הערב (שישי) את הרגעים שבהם הסחף האדיר של המים והבוץ שגרם לאחד האסונות הקטלניים בתולדות המדינה. שבוע וחצי חלף מאז קריסת הסכר במדינת מינאס ז'ראיס, שהביא להתמוטטות מכרה עופרת בבעלות חברת "וייל", ולפי שעה מניין ההרוגים עומד על 110 בני אדם, בנוסף ל-238 נוספים שמוגדרים כנעדרים.

הסכר קרס ביום שישי ושחרר נהר של פסולת שהכה את המתקנים של החברה ושטף קהילה סמוכה, כשהוא מותיר אחריו שובל של הרס ברוחב 150 מטר ובאורך של קילומטרים. המקרה עורר זעם ציבורי כלפי חברת "וייל", שהייתה שותפה של חברת "סמרקו" האחראית לאסון הסכר הקודם שאירע במדינה לפני כארבע שנים. האסון מהווה כאב ראש גם עבור הנשיא הטרי ז'איר בולסונארו, שממשלתו הימנית, הנחשבת לידידותית עבור המגזר הפרטי, עשויה להתמודד עם ביקורת אם תקדם מדיניות של הקלה על עסקים פרטיים והפחתת רגולציה דווקא בעת הנוכחית.

עוד בנושא:
אסון הסכר בברזיל: 58 גופות חולצו; המשלחת מישראל נחתה
אופסים הסיכויים למצוא ניצולים מקריסת הסכר בברזיל; ישראל שלחה סיוע
ברזיל: חיפושים אחר 200 נעדרים בקריסת סכר בדרום-מזרח המדינה

תיעוד נוסף מרגעי האסון:

ביום שני נחתה משלחת הסיוע של צה"ל בלו הוריזונטה, אזור המטרופולין השלישי בגודלו במדינה, שבימים האחרונים ביצעו פעולות לאיתור וחילוץ הנעדרים במקום. בראש המשלחת של פיקוד העורף עומד אלוף-משנה במילואים גולן ואך, והיא כוללת כוחות מחיל הים, כלבנים, אנשי מילואים וצוות רפואי. גורמים רשמיים במדינה טענו כי אפסו הסיכויים למצוא ניצולים נוספים.

עוד באותו נושא

"אין בניינים. אין כבישים. אין משרדים. יש נהר של בוץ"

לכתבה המלאה
פעילות משלחת הסיוע של צה"ל באזור קריסת הסכר בברזיל. דובר צה"ל
פעילות משלחת הסיוע בברזיל/דובר צה"ל
קריסת סכר בברזיל, 25 בינואר 2019. רויטרס
נהר של בוץ בברזיל/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully