וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: חיפושים אחר 200 נעדרים בקריסת סכר בדרום-מזרח המדינה

שטף עז של מים ובוץ היכו בסכר במכרה עופרת וגרמו לקריסתו. עשרות בני אדם נלכדו באזורים הסמוכים שהוצפו מנהר הרפש, ומשפחות המתגוררות באזור התבקשו להתפנות מבתיהן. גופותיהם של תשעה בני אדם אותרו עד כה על ידי כוחות החילוץ

קריסת סכר בברזיל, 25 בינואר 2019. רויטרס
קריסת הסכר בברזיל, היום/רויטרס

הרשויות בברזיל מחפשות אחר 200 נעדרים לאחר שקורות סכר קרסו אתמול (שישי) במכרה עופרת בדרום-מערב מדינת מינאס ז'ראיס. עד כה, כוחות החילוץ איתרו 9 גופות שנסחפו בזרם הנהר. בין אלו שנעלמו עקבותיהם נמצאים מאה עובדים של חברת "וייל", בעלת המכרה, שאכלו ארוחת צהריים בזמן ששטף של מים ובוץ היכו בסכר וגרמו לקריסתו. עשרות בני אדם נלכדו באזורים הסמוכים שהוצפו מנהר הבוץ שפרץ לאחר שהסכר כשל.

דובר כוחות הכיבוי, פדרו איהרה, מסר כי טרם ידוע על הרוגים. "דאגתנו העיקרית כעת היא למצוא במהירות את הנעדרים", אמר איהרה. לדבריו, שני סכרים נוספים אפשרו לכוחות לעבור, לאחר קריסתו של הסכר הגדול יותר.

קריסת סכר בברזיל, 25 בינואר 2019. רויטרס
קריסת הסכר בברזיל, היום/רויטרס

זוהי התקרית השנייה בגודלה שהתרחשה בשלוש השנים האחרונות במדינה שבדרום-מזרח ברזיל. מחוז מכרות העופרת עדיין מתאושש מהתמוטטות סכר גדול יותר ב-2015, במהלכה נהרגו 19 בני אדם. התקרית קברה את בתי המקומיים באזור, במה שנחשב לאסון הסביבתי החמור ביותר בברזיל.

הרשויות הודיעו כי הבוץ מקריסת הסכר אתמול הכה בחלקים מהקהילה המקומית וילה פורטקו, בסמוך לעיר ברומדינו. המשפחות באזורים הנמוכים באזור התבקשו להתפנות מבתיהם. מסוקים חילצו אנשים שכוסו בבוץ מאזור האסון, בהם אישה עם שבר במותניה, שפונתה אל בית החולים יחד עם שמונה אנשים נוספים. הטלוויזיה המקומית הציגה תמונות של אנשים בורחים מכיוון הסכר, הצמוד לשדות עם גידולי שעועית שנהרסו עקב הבוץ.

(עדכון ראשון 00:06)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קריסת סכר בברזיל, 25 בינואר 2019. רויטרס
קריסת הסכר בברזיל, היום/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל
  • סכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully