וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הקונגרס ההומו היחיד בברזיל ברח: "לא רוצה לחיות במשוריין"

בצל התגברות ההומופוביה ועליית בולסונארו, ז'אן וויילייס, המחוקק ההומו הראשון במדינה, נמלט בשל איומים רבים על חייו: "למה שארצה לחיות ארבע שנים עם מאבטחים?". בנו של הנשיא צהל: "לך עם אלוהים ותהיה שמח"

רויטרס

חבר הקונגרס ההומו היחיד והראשון בברזיל הכריז כי הוא עוזב את תפקידו ואת המדינה אחרי שספג איומים על חייו. ז'אן וויילייס סיפר בריאיון שהעניק בשבוע שעבר כי הוא לא נמצא עוד במדינה ולא מתכנן לשוב אליה אחרי שמספר האיומים נגדו גבר בשנה החולפת.

וויילייס, שנבחר לכהונה נוספת ושלישית באוקטובר, היה חבר קרוב של מריאל פרנקו, חברת מועצה לסבית בריו דה ז'נרו שנרצחה יחד עם נהגה במרץ האחרון. בריחתו של חבר הקונגרס עשויה להגביר את החששות בקהילה במדינה מפני התחזקות ההומופוביה עוד יותר תחת הנשיא ז'איר בולסונארו, שהתבטא פעמים רבות נגד הקהילה.

הוא אמר כי הוא לא עוזב בגלל עליית בולסונארו מהימין הקיצוני, אלא בשל אווירת השנאה והתגברות האלימות נגד חברי קהילת הלהט"ב בצל קמפיין הבחירות המתוח. הנשיא לא התייחס מפורשות להכרזתו, אך זמן קצר לאחר הריאיון הוא פרסם בחשבון הטוויטר שלו אייקון של זקיפת אגודל, אולם הוא הכחיש לאחר מכן כי יש קשר לנושא וכינה זאת "פייק ניוז". בנו, קרלוס, המכהן במועצה בריו, היה יותר מפורש. "לך עם אלוהים ותהיה שמח", כתב בטוויטר.

חבר הקונגרס סיפר לעיתון בסאו פאולו כי החלטתו לפרוש היא כואבת, אך שאל: "למה שארצה לחיות ארבע שנים מחיי בכלי רכב משוריין עם מאבטחים? ארבע שנים מחיי שבהן אני לא יכול ללכת לאן שאני רוצה?".

ז'אן וויילייס, חבר קונגרס בבית הנבחרים, ברזיל, 13 ביולי 2016. רויטרס
התפרסם אחרי זכייתו ב"האח הגדול". וויילייס בקונגרס, 2016/רויטרס

וויילייס התפרסם כשזכה בגרסה המקומית של "האח הגדול" ואז טיפס עד להיותו אחד מהפעילים הבולטים ביותר למען זכויות הקהילה הגאה, תפקיד שהוביל למתקפות נגדו מצד הימין הדתי. הוא הרבה לריב עם בולסונארו בקונגרס, שבו כיהן הנשיא במשך 28 שנה וסיפק שלל הערות הומופוביות, גזעניות וסקסיסטיות.

העימות הקשה ביותר ביניהם היה כשוויילייס ירק לעברו של בולסונארו באולם הבית התחתון אחרי שהאחרון הקדיש את קולו בהצבעה להדחת הנשיאה לשעבר דילמה רוסף לאדם שהיה אחראי לעינויים בתקופת הדיקטטורה הצבאית. "לשמור על החיים היא גם אסטרטגיה להילחם עליה למען ימים טובים יותר. עשינו הרבה למען הטוב המשותף, ונעשה יותר כשיגיעו זמנים חדשים", כתב ביום חמישי האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully