וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביומו הראשון בתפקיד, בולסונארו שם למטרה את העמים הילידיים של ברזיל

3.1.2019 / 16:40

בהחלטה שמבהילה את השבטים באמזונס ואת ארגוני הסביבה, אישר הנשיא החדש צו שמעביר את האחריות על אדמותיהם של הילידים למשרד החקלאות. איש הימין הקיצוני רוצה לפתוח את יערות הגשם לפעילות מסחרית. הוא אף העביר צו להגבלת פעילות ארגונים לא ממשלתיים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ברזיל החדש ז'איר בולסונארו העביר אתמול (רביעי) את האחריות על אדמותיהם של הילידים לידי משרד החקלאות בצו מיוחד, שמהווה ניצחון עבור עסקי החקלאות. הצו הזמני, שיפוג בתוך 120 יום ללא אישור הקונגרס, מפקיע את ההחלטות מידי הסוכנות לענייני ילידים FUNAI, שתעבור לידי המשרד לרווחה והמשפחה.

הצו, שניתן ביומו הראשון של איש הימין הקיצוני בתפקיד, קובע כי משרד החקלאות יהיה אחראי מעתה על "הזיהוי, הסימון והרישומים של האדמות שאוישו באופן מסורתי על ידי העמים הילידים". הצעד גורם לחשש בקרב ארגונים למען הסביבה וארגוני זכויות אדם מפני פתיחת יער האמזונס ואזורים רגישים אחרים מבחינה אקולוגית לפעילות מסחרית.

הצו מכפיף גם את שירותי היערות, שמקדמים שימוש בר-קיימא ביערות והיו עד כה תחת המשרד להגנת הסביבה, למשרד החקלאות. המשרד יהיה גם אחראי על ניהול היערות הציבוריים.

900 אלף הילידים בברזיל מהווים פחות מ-1% מכלל האוכלוסייה, אולם הם חיים באדמות שמשתרעות על פני 12.5% משטחה. "פחות ממיליון איש חיים באזורים המבודדים האלו של ברזיל, שם הם מנוצלים על ידי ארגונים לא ממשלתיים", צייץ בולסונארו. "הווה נשלב אותם יחד למען כל הברזילאים".

עוד בוואלה! NEWS:
"השתחררנו מהסוציאליזם": בולסונארו הושבע לנשיא ברזיל
נתניהו: נשיא ברזיל אמר שיעביר השגרירות לי-ם ושזו שאלה של זמן
מתגעגע למשטר הצבאי ואוהב את ישראל: זהו נשיא ברזיל החדש

ז'איר בולסונארו ורעייתו בדרכם לטקס ההכרזה הרשמי בברזיליה, ברזיל 1 בינואר 2019. רויטרס
בולסונארו בטקס ההשבעה שלו, שלישי/רויטרס

מבקרי התכנית של נשיא ברזיל החדש אומרים כי פתיחת השמורות לפעילות מסחרית תחריב את התרבות והשפה של הילידים, שלפי ארגוני זכויות הסביבה הם השומרים האחרונים של האמוזנס - יער הגשם הגדול האחרון בעולם שנחשב חיוני ליציבות האקלים הגלובלית.

בעוד שהארגונים החקלאיים בירכו על המהלך, השרה לאיכות הסביבה לשעבר מרינה סילבה, שהתמודדה גם שלוש פעמים על הנשיאות, הזדעזעה מההחלטה של בולסונארו. "הוא התחיל את ממשלתו בצורה הגרועה ביותר", היא כתבה בטוויטר.

דינאמה טוקסה, חבר באיגוד העמים הילידים של ברזיל, אמר כי קהילות מבודדות רבות חרדות ממשלו של בולסונארו. "אנחנו מפחדים מאוד מאחר שהוא תוקף את המדיניות של העמים הילידים, מבטל הגנות סביבתיות, מאשר פלישה לטריטוריות של ילידים ומביע תמיכה באלימות נגד הילידים", אמר.

בנוסף לצו על שטחי הילידים, העביר בולסונארו צווים גם בתחומי הכלכלה והחברה, כולל אחד שאמור להגביל את פעילותם של ארגונים לא ממשלתיים במדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית. הצו הזמני מקנה למזכיר הממשלה, קרלוס אלברטו דוס סנטוס קרוז, את הסמכות "לפקח, לתאם, לעקוב וללוות את הפעולות ואת הפעילות של ארגונים בינלאומיים וארגונים לא ממשלתיים בשטחי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully