וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השתחררנו מהסוציאליזם": בולסונארו הושבע לנשיא ברזיל

1.1.2019 / 19:58

איש הצבא לשעבר מהימין הקיצוני לקח את מושכות ההנהגה במדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, כשהוא מבטיח לשנות מהקצה את מסלולה. בקהל נכחו גם ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ האמריקני פומפאו, שנשלח על ידי נשיא ארצות הברית טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ז'איר בולסונארו הושבע היום (שלישי) לנשיאות ברזיל, זאת לאחר שנסע ברחובות בריזליה לקול תשואות תומכיו. בנאום ההשבעה שלו הבטיח איש הימין הקיצוני להילחם בשחיתות, בפשע ולהעביר רפורמות כלכליות. הוא ציין כי בחירתו שיחררה את המדינה מ"סוציאליזם ותקינות פוליטית", והכריז כי יפעל לתיקון הניהול הכלכלי הכושל של המדינה הגדולה באמריקה הלטינית.

איש הצבא לשעבר כיהן בקונגרס במשך שבע קדנציות והצליח לצאת מהשוליים של הפוליטיקה בזכות הזעם נגד הממסד, למרות הערצתו הגלויה לדיקטטורה הצבאית הימנית קיצונית שנפלה לפני כשלושה עשורים. בנאומו בו ציין כי הוא תמיד נעזר באלוהים שידריך אותו בצעדיו, אמר כי "ישיב את הסדר לברזיל" ואף הבטיח כי יתמודד עם אתגרי האבטלה במדינה. הוא הדגיש כי לא יתן ל"אידיאולוגיות הרסיניות" לפרק את האומה, והכריז כי לברזילאים מגיע עתיד טוב יותר.


לקריאה נוספת
נתניהו: נשיא ברזיל אמר שיעביר השגרירות לי-ם ושזו שאלה של זמן

ז'איר בולסונארו ורעייתו בדרכם לטקס ההכרזה הרשמי בברזיליה, ברזיל 1 בינואר 2019. רויטרס
שיירה בדרך להשבעה/רויטרס

בין הנוכחים בקהל נכחו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, שהעניקו לבולסנארו חיבוק חם מיד בתום השבעתו. גם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו נכח. בולסונארו, שכונה לא פעם "טראמפ של ברזיל" בשל תמיכתו בנשיא ארצות הברית ואימוץ חלק מעמדותיו, מתכנן לשנות את הבריתות הבינלאומיות של ברזיליה. הוא הבטיח להעביר את השגרירות של ארצו מתל אביב לירושלים, בדומה לטראמפ. בתוך השבעתו חיבק בולסונארו את ראש הממשלה נתניהו.

בתמיכת השמרנים בברזיל הקתולית, כולל האוונגליסטים, הנשיא החדש מתכנן למנוע הקלה במגבלות הקשוחות על הפלות במדינה וכן להפסיק את החינוך המיני בבתי הספר הציבוריים, שאותו הוא מכנה "מרקסיזם תרבותי" שהוכנס על ידי ממשלות השמאל הקודמות.

עוד באותו נושא

מתגעגע למשטר הצבאי ואוהב את ישראל: זהו נשיא ברזיל החדש

לכתבה המלאה
רגע השבעתו של נשיא ברזיל הנכנס ז'איר בולסונארו במהלך טקס בברזיליה, ברזיל 1 בינואר 2019. רויטרס
רגע השבעתו של נשיא ברזיל הנכנס ז'איר בולסונארו, הערב/רויטרס

חלק ניכר ממשלתו מורכבת מקציני צבא לשעבר, רובם צוערים שהיו עמו באקדמיית "המחטים השחורים" שתמכו בחונטה הצבאית. בולסונארו בן ה-63 מואשם גם בהסתה לאונס ופשעי שנאה בשל התבטאויותיו נגד נשים, הומואים ומיעוטים, אך הבטחותיו להשיב את הסדר לרחובות ולהקל על רכישת כלי נשק סחפו מצביעים רבים.

ארגונים למען הסביבה והגנה על ילידים חוששים מרצונו לפרוש מהסכם האקלים, כפי שעשה טראמפ, ומתכניתו להקים סכרים באמזונס ולפתוח שמורות של הילדים להקמת מכרות.

(עדכון ראשון 10:36)

ז'איר בולסונארו ורעייתו רגע לפני טקס ההכרזה הרשמי בברזיליה, ברזיל 1 בינואר 2019. רויטרס
צועד עם רעייתו לטקס ההשבעה. ז'איר בולסונארו/רויטרס
תומכי נשיא ברזיל הנכנס, ז'איר בולסונארו מחוץ לארמונו רגע לפני טקס ההכרזה הרשמי ברזיליה, ברזיל 1 בינואר 2019. רויטרס
תומכי הנשיא בדרך להשבעתו. היום/רויטרס
תומכי נשיא ברזיל הנכנס, ז'איר בולסונארו מחוץ לארמונו רגע לפני טקס ההכרזה הרשמי ברזיליה, ברזיל 1 בינואר 2019. רויטרס
ברזיל, היום/רויטרס
ראש הממשלה, בנימין נתניהו מחבק את נשיא ברזיל הנכנס ז'איר בולסונארו במהלך טקס השבעתו בברזיליה, ברזיל 1 בינואר 2019. -, אתר רשמי
ראש הממשלה נתניהו מחבק את נשיא ברזיל בולסונארו בתום ההשבעה, היום/אתר רשמי, -
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ורעייתו שרה במהלך השבעתו של נשיא ברזיל הנכנס ז'איר בולסונארו בברזיליה, ברזיל 1 בינואר 2019. -, אתר רשמי
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה בקהל במהלך ההשבעה, היום/אתר רשמי, -
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בטקס השבעת נשיא ברזיל הנבחר ז'איר בולסונארו, בברזיליה, 1 ינואר 2019. אבי אוחיון לע"מ, אתר רשמי
הזוג נתניהו בטקס השבעת נשיא ברזיל, היום/אתר רשמי, אבי אוחיון לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully