וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נשיא ברזיל אמר שיעביר השגרירות לי-ם ושזו שאלה של זמן

30.12.2018 / 17:19

ראש הממשלה אמר בשיחה עם הקהילה היהודית בריו דה ז'ניירו כי נשיא ברזיל הנבחר הצהיר כי העברת השגרירות אינה שאלה של 'אם' אלא 'מתי'. בולסונארו שצפוי להיכנס לתפקידו בעוד כיומיים, נתון בשלב זה ללחץ הענף החקלאי בארצו שטוען כי הייצוא החקלאי למדינות ערביות ייפגע

צילום: לעמ

ראש הממשלה בנימין ‏נתניהו אמר היום (ראשון) בפגישה עם הקהילה היהודית בריו דה ז'ניירו כי נשיא ברזיל הנבחר ז'איר בולסונארו אמר לו שיעביר את השגרירות לירושלים. "הוא אמר שזו לא שאלה של 'אם' אלא שאלה של 'מתי'", הסביר נתניהו.

בולסונארו, שצפוי להיכנס לתפקידו ביום שלישי, אמר כי הוא מעוניין ללכת בעקבות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בסוגיית השגרירות, אולם בשלב זה הוא נתון ללחץ מצד ענף החקלאות בארצו, שטוען כי הייצוא החקלאי למדינות ערביות עלול להיפגע כתוצאה מהמהלך.

נתניהו נפגש לראשונה עם בולסונארו ביום שישי בריו דה ז'ניירו והזמין אותו לביקור בישראל. בולסונארו השיב כי הוא מתכנן לבקר בישראל בחודש מרץ הקרוב, והוסיף כי הוא "מצפה לקבל את פניו באותה רוח ואחווה כפי שהוא קיבל אותי וכפי שאתם מקבלים אותנו". במהלך הפגישה סיכמו השניים על הידוק שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי הכלכלה, הביטחון, ניהול מערכות המים, החקלאות, הטכנולוגיה ותחומים נוספים. תחילה נועדו השניים בארבע עיניים, ולאחר מכן עברו לפגישה מורחבת בהשתתפות שר החוץ, שר ההגנה, שר האוצר - ובנו של נשיא ברזיל, חבר הקונגרס, בנו של נשיא ברזיל, אדוארדו בולסונארו.

לקריאה נוספת:
"דף חדש ביחסים": נתניהו נפגש לראשונה עם הנשיא הנבחר בברזיל
עונת הבחירות: צפו בנתניהו משחק כדורגל על חוף הים בברזיל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו השתתפו באירוע עם ראשי הקהילה היהודית בריו דה-ז'נרו, בברזיל 30 בדצמבר 2018. אבי אוחיון/ לע"מ, אתר רשמי
נתניהו ורעייתו באירוע עם ראשי הקהילה היהודית בריו דה ז'ניירו, היום/אתר רשמי, אבי אוחיון/ לע"מ

בולסונארו העניק לנתניהו את העיטור הלאומי הגבוה והחשוב ביותר שניתן לאורח רם מעלה, שבעבר ניתן לנשיא ארצות הברית לשעבר דווייט אייזנהאואר ולמלכה אליזבת השנייה. אחרי הפגישה אמר נתניהו כי מדובר ב"ביקור היסטורי" שמהווה "ביטוי נוסף לכך שישראל היא כוח עולמי עולה".

"אנחנו כורתים כאן ברית גדולה עם מעצמת ענק של קרוב לרבע מיליארד בני אדם, שפותחת דף חדש איתנו, עם שיתוף פעולה שיעזור לאזרחים של שתי המדינות בתעסוקה, בכלכלה, בטכנולוגיה, בביטחון ולמעמדה הבינלאומי של ישראל", הוסיף ראש הממשלה. "זאת שותפות שנועדה לקרות ונגרום לה להתרחש במהירות גדולה".

עוד באותו נושא

מתגעגע למשטר הצבאי ואוהב את ישראל: זהו נשיא ברזיל החדש

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו משחק כדורגל בסרטון מחוף הים בברזיל. מתוך הטוויטר של נתניהו, צילום מסך
נתניהו בריו דה ז'ניירו, אתמול/צילום מסך, מתוך הטוויטר של נתניהו

נתניהו הוא למעשה ראש הממשלה הישראלי הראשון שמבקר במדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית. בעוד יומיים הוא ישתתף בטקס ההשבעה של הנשיא הנבחר בולסונארו, אז הוא צפוי להיפגש עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, ולדון עמו בנושא איראן וסוריה, לראשונה מאז ההחלטה האמריקנית להשיג את הכוחות בסוריה. כן יקיים פגישות עם נשיא צ'ילה סבסטיאן פיניירה, נשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס ומנהיגים נוספים שיגיעו לטקס ההשבעה של בולסונארו. נתניהו מלווה גם הוא בביקור בברזיל על ידי רעייתו שרה ובנו הבכור יאיר. דובר המשפחה מסר כי הוצאות הטיסה והאחרות ישולמו מכיסה הפרטי של המשפחה.

נתניהו עם נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בברזיל. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
שאלה של עיתוי. ז'איר בולסונארו עם נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully