וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מים וממתק לשבש חקירה: אישום נגד חברו של דורס אילון שלו אמסלם

22.1.2019 / 22:35

הלל דוד דייויס חברו של אלי בר זכאי שנאשם בדריסה למוות של הנער בתל אביב מואשם בשיבוש הליכי משפט. מיד לאחר התאונה שוחח בטלפון עם הדורס וייעץ לו לשתות מים, לעשן סיגריה ולאכול ממתק כדי לסכל את בדיקת המשטרה. בנוסף, אמר לבר זכאי לעזוב את הזירה ולמחוק את השיחות

צילום: באדיבות "החדשות", עריכה: תומר לוי

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום על שיבוש מהלכי משפט, נגד הלל דוד דייויס, חברו של אלי בר זכאי שנאשם שדרס למוות את הנער אילון שלו אמסלם ביולי האחרון בנמל תל אביב.

בר זכאי נאשם שעלה על המדרכה בשל שכרותו ופגע חזיתית בעוצמה רבה בשלו אמסלם בן ה-13 ובחברו שהמתינו לחילופי אור הרמזור להולכי רגל. דייויס שידע והבין כי תאונת הדרכים נגרמה בשל היותו של בר-זכאי שיכור, נאשם שייעץ בפניו בשיחות טלפון מיד לאחר התאונה - לשתות מים, לעשן סיגריה ולאכול ממתק. "זאת, כדי לסכל את בדיקת הינשוף, במטרה למנוע מהמשטרה לגלות את דבר שכרותו של בר-זכאי ואת אחריותו לקרות התאונה", נכתב בכתב האישום.

בנוסף, בשיחות הטלפוניות, דייויס ייעץ לבר-זכאי לעזוב את זירת התאונה, והמליץ לו למחוק את הקלטת השיחות ביניהם בכוונה "כדי למנוע או להכשיל את הליך החקירה הפלילית", מפרט כתב האישום. זמן קצר לאחר מכן, עוכב בר-זכאי במקום על ידי המשטרה ובהמשך נעצר בגין אחריותו למותו של שלו אמסלם ולפציעתו באורח קשה של הנער הנוסף.

עוד בוואלה! NEWS:
בליכוד תוקפים את אלשיך: זיהם את החקירות נגד נתניהו
תמונות הלווין חושפות: הנזק שנגרם מהתקיפה הישראלית בסוריה
טרגדיה בחופשה: דניאל בן ה-3 נפצע - ומת אחרי ארבעה חודשים

חשד לשיבוש חקירה - מעצרו של אלי בר זכאי החשוד בהריגת אילון שלו-אמסלם הוארך ב-6 ימים. רויטרס
ייעץ לנהג נטוש את הזירה ולמחוק את השיחות. הדורס בר זכאי/רויטרס

התאונה ארעה בליל ה-26 ביולי. קודם התאונה, נסעו דייויס ובר זכאי לבקר חבר משותף בפתח תקווה שם בילו ושתו משקה אלכוהולי. בשל שכרותם של השניים הסיע אותם החבר לדירת מכר בגבעתיים. לפי כתב האישום, בר זכאי ביקש להמשיך משם למועדון בנמל תל אביב, על אף שהנאשם הפציר בו שלא לנסוע ברכב.

סמוך לשעה 01:00, מפרט כתב האישום, החל בר זכאי בנסיעה לכיוון הנמל בעודו שיכור. בשלב מסוים נהג בר זכאי במהירות גבוהה ואף חייג במכשיר הטלפון הנייד, במטרה לשוחח טלפונית עם אחד מחבריו שנכח במועדון בעיר. באותה העת, הגיעו אל צומת הרחובות ש"י עגנון ואבן-גבירול שלו-אמסלם בן ה-13 וחברו והמתינו לחילופי אור הרמזור להולכי רגל.

עם הגיעו של בר זכאי עם הרכב לצומת, במקום להאט ולהתאים את מהירות נסיעתו לתוואי הדרך, עלה עם רכבו על המדרכה בצומת ופגע חזיתית עם חזית הרכב, בעוצמה רבה בשני הנערים. כתוצאה מהפגיעה שלו אמסלם הוטל למרחק של כ-26 מטרים אל עבר המדשאה הסמוכה ונפצע באורח אנוש. זמן קצר לאחר מכן, מת מפצעיו. חברו הוטל לכיוון הכביש, למרחק של 15 מטרים, וסבל מחבלות קשות. בחודש אוגוסט 2018 הוגש כתב אישום כנגד בר-זכאי בגין עבירות הריגה, חבלה חמורה, נהיגה בשכרות ועבירות נוספות.

עוד באותו נושא

"אמרתי לנהג: מה עשית?!'": הדקות שאחרי התאונה בה נהרג הנער בת"א

לכתבה המלאה
אילון שלו-אמסלם, שנהרג מפגיעת כלי רכב בתל אביב, 27 ביולי 2018. באדיבות המשפחה
המתין לרמזור במדרכה - ונדרס למוות. אילון שלו אמסלם/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully