וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 54% מתומכי הליכוד לא יצביעו לנתניהו אם יכיר במדינה פלסטינית

11.6.2020 / 9:22

סקר שהזמינה המועצה האזורית שומרון בקרב הציבור היהודי בישראל העלה כי בעוד 68% מקרב אלו שגיבשו דעה בנושא הסיפוח תומכים בו, 72% מתנגדים להשארת התנחלויות כמובלעות מבודדות בגדה המערבית. ראש המועצה יוסי דגן: "קורא לראש הממשלה להקשיב לקול העם"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: לקראת הסיפוח, ראש הממשלה נועד עם ראשי מועצת יש"ע)

68% מהיהודים בישראל שגיבשו דעה בנושא הסיפוח, תומכים בהחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון - כך עולה מסקר שערך מכון "מאגר מוחות" בימים האחרונים עבור המועצה האזורית שומרון, והתפרסם הבוקר (חמישי). עם זאת, שיעור גבוה יותר מבין בעלי הדעה, 72%, מתנגד להשארת התנחלויות בגדה המערבית כמובלעות ישראליות - דבר שעשוי להתרחש לפי "תכנית השלום" של הממשל האמריקני. בסקר השתתפו כ-511 נשאלים, שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.

בנוסף, הסקר הצביע גם על התנגדות ניכרת למדינה פלסטינית בקרב מצביעי הליכוד. רוב גורף של מצביעי המפלגה שגיבשו דעה בנושא - כ-80% - מתנגד להכרה במדינה פלסטינית, ו-54% מהנשאלים שהצביעו למפלגת הליכוד בבחירות האחרונות אף השיבו כי לא יצביעו למפלגה פעם נוספת בבחירות הקרובות אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יכיר במדינה פלסטינית.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו מציגים את עסקת המאה בבית הלבן ב-28 בינואר 2020. רויטרס
הימין והחרדים תומכים. נתניהו וטראמפ מציגים את עסקת המאה בבית הלבן, פברואר/רויטרס

הסקר מגלה גם תמיכה של הציבור החרדי במהלך הסיפוח. 72% מהנשאלים ממצביעי ש"ס ו-62% ממצביעי יהדות התורה בבחירות האחרונות תומכים במהלך.

רוב מצביעי מפלגות הימין גם תומכים בסיפוח: 64% ממצביעי הליכוד, 90% ממצביעי ימינה ו-62% ממצביעי ישראל ביתנו הביעו תמיכה במהלך. לעומת זאת, לפי הסקר, כ-14% ממצביעי העבודה-גשר-מרצ הם בעד החלת ריבונות.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר בתגובה לסקר שהוזמן על ידי המועצה כי "רוב ברור של הציבור במדינת ישראל מייחל להחלת ריבונות ביו"ש ומסתייג מהכרה של ממשלת ישראל ונתניהו במדינת טרור בלב הארץ". הוא קרא לראש הממשלה "להקשיב לקול העם כפי שמתבטא בסקר ולהחיל את הריבונות". לדבריו, "זוהי שעה היסטורית ויש לבצע צעדים היסטוריים".

עוד בוואלה!

נתניהו נפגש עם ראשי רשויות ביו"ש: "צריך לנצל את ההזדמנות לסיפוח"

לכתבה המלאה
ההתנחלות עפרה ליד הכפר הפלסטיני עין ירבוד ב-3 בספטמבר 2019. רויטרס
"רוב הציבור תומך בהחלת ריבונות על היישובים ביהודה ושומרון". ההתנחלות עפרה/רויטרס

פרופסור יצחק כץ, ראש מכון הסקרים "מאגר מוחות", אמר כי "בכל השאלות שנשאלו נמצאה תמיכה חד משמעית ומובהקת מבחינה סטטיסטית של רוב גבוה מקרב הציבור השולל הקמת מדינה פלסטינית ותומך בהחלת הריבונות הישראלית על היישובים ביהודה ושומרון". לדבריו, "לעמדות הללו שותפים חלקים גדולים מאוד מקרב הציבור הישראלי שהצביעו למפלגות שונות בבחירות האחרונות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully