וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית החריגה בנגב: אחד החשודים שהתעמתו עם הקצינים הסגיר את עצמו

8.6.2020 / 23:46

במשטרה מחפשים אחר חשודים נוספים, תושבי הנגב, שתועדו כשהם מתעמתים פיזית ומילולית עם קציני צה"ל סמוך לכפר ביר הדאג' - ונמלטו. העצור חשוד גם בגניבה מבסיס צאלים. בימים האחרונים נבדק חשד שכמה מחבריו נמלטו למצרים

בווידאו: קצינים בצעו מרדף אחרי חשודים בגניבת ציוד צבאי באימון בצאלים/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

המשטרה עצרה היום (שני) את אחד החשודים במעורבות בתקרית החריגה בנגב בשבוע שעבר, לאחר שהוא הסגיר את עצמו. המשטרה חיפשה אחריו, כמו גם אחר חשודים נוספים, תושבי הנגב, שתועדו כשהם מתעמתים עם קציני צה"ל סמוך לכפר ביר הדאג' - ונמלטו. העצור חשוד גם בגניבה מבסיס צאלים.

במהלך האירוע, שצולם והועלה לרשתות החברתיות, קצינים שהיו באימון בצאלים יצאו למרדף אחרי רכב, שלדבריהם נכנס למתחם האימונים של הבסיס. האנשים שבתוכו אף העמיסו אל הרכב חומר החשוד כתחמושת צבאית. הקצינים נסעו בעקבות הרכב והגיע ועד לכפר ביר הדאג', שם החל עימות פיזי ומילולי ביניהם לבין כמה מהאנשים במקום. מתחקיר הצבא עולה כי אחד מהקצינים ירה באוויר, לאחר שלטענתו חשש לחייו. עוד עלה מהתחקיר כי לאחר שהקצינים עזבו את האזור, חלק מהמשתתפים בעימות ניהלו מרדף אחר החיילים וניסו לפגוע בהם בעודם ברכב הצבאי.

שוטרי מרחב נגב הגיעו לזירה ופתחו בחקירה. במשטרה יודעים את זהותם של החשודים שנמלטו. במחוז הדרומי של המשטרה אמרו כי הם מעריכים שהחשודים ייתפסו ובהמשך יישאו באחריות למעשיהם. במשטרה בודקים את החשד שחלקם נמלטו למצרים.

ג'יפ צהל מוקף בנהגים שנוסעים בחוסר זהירות ועושים תנועות גסות בנגב, יוני 2020. טיקטוק, צילום מסך
הרכב הצבאי במהלך המרדף שתועד בתקרית החריגה/צילום מסך, טיקטוק

בעקבות התקרית נערך תחקיר על ידי מפקד בכיר במרכז לאימוני יבשה בצאלים, וצה"ל הודיע למפקדים וללוחמים להימנע ממרדף אחרי בני המגזר הבדואי, בטענה כי "זהו אינו תפקידכם". לפי ההנחיות שהועברו לידי המפקדים, תפקיד הצבא אמנם כולל מניעת גניבות - אך לא ביצוע מרדפים. על כן, הוחלט שלא יבוצע מרדף אחרי גנבי תחמושת או אמל"ח.

בתחקיר הוגדר כי מרדף מהווה סכנת חיים, לאור האפשרות להתהפכות של הג'יפ. בנוסף לכך, הוחלט להגביר את הנוכחות והשמירה באזור. במקרה קיצון, הובהר, יש לבצע אך ורק ירי באוויר, תוך ביצוע נוהל מעצר חשוד מלא, לצד דיווח מהיר לחמ"ל של המרכז לאימוני יבשה ולמשטרת ישראל. במידה שהחיילים מזהים גניבה או הטרדה של הכוחות, עליהם להפעיל את כלל המערכת הגדודית, הכוללים מפקדים, כוחות אבטחה, הזעקת המשטרה והקפדה על הוראות הפתיחה באש.

עוד בוואלה!

קצינים בצה"ל: ההזנחה בבסיס האימונים הגדול בישראל פוגעת בבטיחות שלנו

לכתבה המלאה

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לתקרית כי "האירוע תוחקר והופקו ממנו לקחים ברמה המבצעית והבטיחותית. מהתחקיר הראשוני עלה שהקצינים הפעילו שיקול דעת נכון ומדוד והגיבו במהירות לסיכול האירוע ולמניעת גניבה מבסיס צה"ל. במקביל ניתנו הנחיות בטיחות באירועים מסוג זה, למניעת פגיעה בכוחות צה"ל".

"יצוין כי בניגוד לחלק מהדיווחים, לא נגנב ציוד מהבסיס", נמסר. "תופעת הגניבות באזור מוכרת ומטופלת על ידי המפקדים ובהובלת משטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully