וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום המחאה נגד הסיפוח: חמישה עצורים בחשד להפרות סדר

חלק מהמשתתפים בהפגנה שהתקיימה בת"א נגד היוזמה לריבונות בשטחים חסמו את התנועה. המשטרה עצרה 5 מהם שלטענתה "התנגדו פיזית ולא שעו להוראות". צלם "הארץ" טען כי הוכה על ידי שוטרים: "נתנו לי ברכיה ואגרוף". המשטרה: "כשהתברר כי מדובר בצלם עיתונות, הוא שוחרר"

צילום: ניב אהרונסון

חמישה בני אדם נעצרו אתמול בערב (שבת) בהתפרעויות שפרצו אחרי ההפגנה בתל אביב נגד הכוונה לספח את ההתנחלויות ביהודה ושומרון. ההפגנה נערכה בכיכר רבין בהשתתפות אלפי בני אדם, כשלאחריה כמה מהמשתתפים סירבו להתפזר והחלו לרדת לכביש ולחסום את הרחובות הסמוכים.

במשטרה מנעו מהם להתקדם בדרום רחוב אבן גבירול ולכיוון רחוב פרישמן בעיר, אולם בשלב מסוים המפגינים נשכבו על הכביש. המוחים קראו "שוטר אלים חייב להיות בפנים, זאת לא טעות זאת מדיניות" ו"די לכיבוש". ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) ניסה לשכנע את המפגינים להתפזר - ללא הצלחה.

שוטרי מג"ב מפנים מפגין במחאה נגד תכנית הסיפוח בכיכר רבין בתל אביב. 06 ביוני 2020. ראובן קסטרו
מעצר אחד מהמפגינים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

המפגינים המשיכו לחסום את הכבישים כדי להמשיך במחאתם. חלק מהמפגינים קראו בשמו של איאד אל-חלאק, צעיר בעל צרכים מיוחדים שנורה למוות על ידי שוטרים במזרח ירושלים, וקראו: "זאת לא טעות, זאת מדיניות".

בשלב מסוים הורתה המשטרה על פיזור ההפגנה. השוטרים הודיעו כי מי שיישאר באזור - ייעצר. הפרות הסדר הסלימו עוד יותר כשחלק מהמפגינים החלו לרוץ, בעוד השוטרים רודפים אחריהם ומנסים לחסום את דרכם.

לטענות המשטרה, היא "הורתה על פיזורם של המפגינים אשר חסמו את הציר ולא שעו להוראות השוטרים. חמישה מפירי סדר אשר התנגדו פיזית לפינוי נעצרו על ידי המשטרה ויובאו לחקירה בתחנת המשטרה".

עוד בוואלה!

אלפים מפגינים בתל אביב נגד הסיפוח: "לעצור את האסון"

לכתבה המלאה
הפגנה באבן גבירול נגד תוכנית הסיפוח 6 ביוני 2020. ראובן קסטרו
השוטרים מפזרים את מפירי הסדר באזור כיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

צלם עיתון "הארץ", תומר אפלבאום, טען כי השוטרים הכו אותו, עיכבו אותו ולבסוף החליטו לשחררו. "ניסיתי לצלם מעצר של אדם אחד והם התחילו לדחוף אותי. לא משהו שלא עשיתי בעבר. ואז החליטו לעצור אותי. מצאתי את עצמי על הרצפה, קפצו עליי כמה שוטרים. כל אחד נתן לי ברכיה או איזה אגרוף".

העימותים פרצו חרף התנאים שהציבה המשטרה, שאישרה לקיים את ההפגנה בתנאי שהמוחים לא ירדו לכביש, יחסמו צמתים או יגרמו הפרעות לתנועה. זאת, לאחר שבמהלך השבוע התנהל קרב גרסאות בין המשטרה למארגני המחאה, שטענו כי חלק מהפרסומים נועדו לבלבל את מי שהתכוונו לצאת ולהפגין. הרישיון המשטרתי אמנם התקבל בסופו של דבר, אך במשא ומתן עם המשטרה המארגנים נאלצו לוותר על תכניתם לתהלוכה מקדימה, מרחבת מוזיאון תל אביב לכיכר רבין.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בסיום המחאה שהתקיימה בתל אביב, החלו הפרות סדר, חסימות צירים והתפרעויות אלימות שבעקבותיהם נאלצו השוטרים לפזר את המתפרעים ולבצע מעצרים. במהלך ביצוע אחד המעצרים ובנסיבות שנוצרו, סברו השוטרים כי הצלם הינו אחד מאלו שהתפרעו בתוך ההמון, ועד מהרה, כשהתברר כי מדובר בצלם עיתונות, הוא שוחרר והמקרה יבדק. צר לנו על האירוע".

הפגנה באבן גבירול נגד תוכנית הסיפוח 6 ביוני 2020. ראובן קסטרו
המוחים שירדו לכביש אחרי ההפגנה בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

המחאה, שאירגנה קואליציית השמאל היהודית-ערבית נגד הסיפוח, התקיימה לקראת תאריך היעד שהציג ראש הממשלה בנימין נתניהו לסיפוח השטחים ב-1 ביולי, במסגרת "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הקואליציה כוללת בין היתר את המפלגות חד"ש ומרצ וכן שורת ארגונים, ביניהם "שוברים שתיקה", "עומדים ביחד", "יש גבול", "זזים", "עמותת סיכוי", "שלום עכשיו", "מחסום ווטש", "פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני", וועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל.

בעצרת נאמו בין היתר יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, ח"כ תמר זנדברג ממפלגתו, ח"כ מרב מיכאלי (מפלגת העבודה), ח"כ עופר כסיף מחד"ש ויו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה, והופיעה הזמרת אחינועם ניני. יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה היה אמור להיות נואם מרכזי בהפגנה, אך לא נכח בה מאחר שהוא נדרש לשהות בבידוד, אחרי שהתברר שבא במגע עם ח"כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) שנדבק בקורונה. במקום זאת, הוא נשא נאום משודר בו הכריז כי "אפשר לעצור את הסיפוח".

שוטרי מג"ב מפנים מפגין במחאה נגד תכנית הסיפוח בכיכר רבין בתל אביב. 06 ביוני 2020. ראובן קסטרו
המעצרים בתל אביב/ראובן קסטרו

"אנחנו, אזרחים יהודים וערבים, ניאבק נגד הכיבוש", אמר עודה בנאומו המצולם. "גם אנחנו חייבים להכיר שלא יהיה פה שוויון אם לא יהיה שלום. אין דמוקרטיה ליהודים בלבד. היום במדינה שוברים ימינה ואנחנו חייבים לשבור שמאלה. היום שוברים לדיקטטורה, אנחנו מצווים לשבור לדמוקרטיה. ההפגנה הזאת היא לא מהלך, אלא התחלה של תהליך".

בנוסף אליו, הורוביץ הגדיר את הסיפוח כ"פשע מלחמה שיעלה לנו בדם" בדברים שנשא. הוא תקף את בני גנץ, גבי אשכנזי ועמיר פרץ, שהקהל הגיב בקריאות בוז לשמותיהם. "האנשים שאמורים להתנגד לזה ולהיות אלטרנטיבה, אנשים שקיבלו המון קולות, הרימו ידיים וזחלו לצד השני. אתם שותפים מלאים. אתם אלה שנותנים גיבוי והכשר לאסון הזה. אין לכם מנדט לאפשר את הסיפוח, לקבור את השלום ולזרוק אותנו", תקף הורוביץ.

(עדכון ראשון: 23:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully