וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הלחץ הציבורי: המשטרה חזרה בה, ואישרה הפגנה נגד הסיפוח

6.6.2020 / 0:41

המחאה המתוכננת להתקיים הערב בכיכר רבין בתל אביב קיבלה רישיון, בתנאי שהמפגינים לא יחסמו צמתים או יגרמו הפרעה לתנועה. זאת לאחר הלחץ שהפעילו המארגנים, שטענו כי איסור המשטרה נובע מטעמים פוליטיים. "לא נכנענו לנסיונות ההשתקה, ולא נכנע לסיפוח"

צילום: ניב אהרונסון

המשטרה אישרה את הפגנת קואליציית השמאל היהודית-ערבית נגד הסיפוח, המתוכננת להתקיים הערב (שבת) בכיכר רבין בתל אביב. זאת בעקבות לחץ ציבורי שהפעילו המארגנים, ובתנאי שהמוחאים לא ירדו לכביש, יחסמו צמתים או יגרמו הפרעה לתנועה, ושלא תתקיים תהלוכה בזמן האירוע. המארגנים אמרו בתגובה לאישור כי "לא נכנענו לנסיונות ההשתקה, ולא נכנע לסיפוח שמטרתו להנציח את הכיבוש ולסכל את פתרון שתי המדינות".

במהלך השבוע התנהל קרב גרסאות בין המשטרה למארגני המחאה, שטענו כי חלק מהפרסומים נועדו לבלבל את מי שהתכוונו לצאת ולהפגין, ויצאו נגד איסור המשטרה ברשתות החברתיות. הרישיון המשטרתי אמנם התקבל בסופו של דבר, אך במשא ומתן עם המשטרה המארגנים נאלצו לוותר על תכניתם לתהלוכה מקדימה, מרחבת מוזיאון תל אביב לכיכר רבין. הרישיון ניתן בכפוף ל-26 תנאים מגבילים, בהם הצגת סדר הדוברים באירוע, עטיית מסיכות על ידי כלל המשתתפים ושמירת מרחקי בטיחות האחד מהשני, "בהתאם לצו בריאות העם". עוד דרשה המשטרה כי כל נואם יבקש מהמשתתפים להקפיד על הכללים.

הפגנת הדגלים השחורים, תל אביב. 4 ביוני 2020. ניב אהרונסון, מערכת וואלה!
הפגנת הדגלים השחורים בתל אביב/מערכת וואלה!, ניב אהרונסון

מפלגת חד"ש חברה למגוון ארגוני שמאל וזכויות אזרח בארגון ההפגנה, שכותרתה היא "לא לסיפוח ולכיבוש, כן לשלום ודמוקרטיה", בהם מרצ, "שוברים שתיקה", "עומדים ביחד", "יש גבול", "עמותת סיכוי", "שלום עכשיו", "מחסום ווטש", "פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני", וועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל. עשרות אוטובוסים צפויים להביא את המפגינים מרחבי הארץ. לדברי המארגנים הם קיבלו הנחיה מפורשת בעל פה מהמשטרה לפיה יגבילו את מספר המשתתפים ל-2,000.

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת), התייחס לאירועים שקדמו לאישור, ואמר לוואלה! NEWS כי "מניעים עלומים ומטרידים מנעו מהמשטרה משך מספר ימים לאשר את הפגנתנו, זאת למרות שהבהרנו בכל הזדמנות שנעמוד לחלוטין בהנחיות משרד הבריאות". עוד הוסיף כי "לכל אורך הדרך אמרנו - ההפגנה צודקת, חוקית, והיא תתקיים כסדרה. נאבק בסיפוח ונעצור אותו גם אם הממשלה תמשיך לנסות ולהצר את צעדינו".

יו"ר חדש והרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שהיה אמור להיות נואם מרכזי בהפגנה, לא יוכל להיות נוכח בה. הערב הוא הודיע כי נדרש על ידי משרד הבריאות להיכנס לבידוד עד יום חמישי הבא, אחרי שהתברר שבא במגע עם ח"כ סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת), שאובחן כחולה קורונה, בהלוויתו של איימן ספייה בכפר יאסיף.

עוד בוואלה!

מאות מפגינים חסמו רחובות בתל אביב: "נלחמים בשחיתות"

לכתבה המלאה
איימן עודה במהלך נאומו במחאת תנועת ״הדגלים השחורים״ כיכר רבין, ת״א  19 באפריל 2020. ראובן קסטרו
ארגן את ההפגנה, אך לא יוכל לנאום בה. ח"כ איימן עודה/ראובן קסטרו

חשש המשטרה מגיע בעקבות הפגנה שהתקיימה ביום חמישי, גם היא בכיכר רבין, בה מאות בני אדם חסמו את צומת הרחובות אבן גבירול ודוד המלך בעיר. חלק מהמפגינים הפרו את הסדר הציבורי, התעמתו ותקפו תושבים שעברו במקום, והשליכו בקבוקים וצבע לעבר כלי רכב. המשטרה פינתה את המוחאים וביצעה מעצרים, ובמהלך פעילותה הושלכו חפצים לעבר השוטרים, וחלקם אף הותקפו באלימות.

בעקבות הפרות הסדר, נעצרו 12 חשודים בגין עבירות של הפרת סדר, נזק לרכוש, התקהלות אסורה ואלימות נגד שוטרים. בתום חקירה, החליטה המשטרה לשחרר חמישה מהחשודים בתנאים מגבילים, והשבעה הנותרים יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully