וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מפגינים חסמו רחובות בתל אביב: "נלחמים בשחיתות"

5.6.2020 / 9:07

המוחים שהשתתפו בהפגנת הדגלים השחורים בכיכר רבין חסמו את צומת אבן גבירול-דוד המלך. חלקם השליכו בקבוקים וצבע לעבר רכבים ותקפו את כוחות המשטרה. 12 חשודים נעצרו בגין הפרות סדר, נזק לרכוש ואלימות נגד שוטרים. 7 יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט, 5 שוחררו

צילום: ניב אהרונסון

מאות בני אדם הפגינו אמש (חמישי) בכיכר רבין בתל אביב, וחסמו את צומת הרחובות אבן גבירול ודוד המלך בעיר. המפגינים, שהשתתפו במחאת "הדגלים השחורים" נגד חוק הקורונה וכהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הניפו שלטים עליהם נכתב "שוחד, מרמה והפרת אמונים" ו"נתניהו מחסל את החברה הישראלית". המפגינים חסמו את הצומת למעבר כלי רכב, תוך שהם קוראים "נלחמים בשחיתות" ו"מצילים את המדינה".

חלק מהמפגינים הפרו את הסדר הציבורי, התעמתו ותקפו תושבים שעברו במקום, והשליכו בקבוקים וצבע לעבר כלי רכב. המשטרה החלה בפינוי המפגינים וביצעה מעצרים, ובמהלך פעילותם הושלכו חפצים לעבר השוטרים, וחלקם אף הותקפו באלימות.

בעקבות הפרות הסדר, נעצרו 12 חשודים בגין עבירות של הפרת סדר, נזק לרכוש, התקהלות אסורה ואלימות נגד שוטרים. בתום חקירה, החליטה המשטרה לשחרר חמישה מהחשודים בתנאים מגבילים, והשבעה הנותרים יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

הפגנת הדגלים השחורים בכיכר רבין, ת"א 4 ביוני 2020. ניב אהרונסון
"מצילים את המדינה". ההפגנה בכיכר רבין/ניב אהרונסון

המשטרה מסרה כי כוחותיה פעלו במקום על מנת להבטיח את שלום הציבור, והזרימו את התנועה לצירים עוקפים. המשטרה קראה למפגינים "להישמע להוראות השוטרים, לשמור על הסדר הציבורי ולהימנע מהפרת הוראות החוק".

"העבודה על הצעת חוק הקורונה נמשכת. אנחנו בטוחים שזהו חוק זדוני המהווה עוד נדבך בתכנית להצלת הנאשם ממשפט, תוך דריסת הדמוקרטיה שלנו", כתבו מארגני ההפגנה בעמוד הפייסבוק. "אנו עוקבים, וכשתונח הצעה מחודשת על שולחן הכנסת אנו נבחן אותה ונחליט אם היא מהווה נקודת זמן נכונה לפעולה".

עוד בוואלה!

שפל מוסרי ובור כלכלי: הסלמה בעקבות הסיפוח תעלה למשק מיליארד שקל

לכתבה המלאה
הפגנת הדגלים השחורים, תל אביב. 4 ביוני 2020. ניב אהרונסון, מערכת וואלה!
"שוחד, מרמה והפרת אמונים". שלטי המפגינים בת"א, הערב/מערכת וואלה!, ניב אהרונסון

עוד אמרו המארגנים כי "העיסוק בתכנית הסיפוח בא אף הוא לשרת את הנאשם בנסיונותיו להימלט מאימת הדין, ולא בכדי יש עמימות גדולה לגבי תכולת התכנית ואופן ביצועה. שיהיה לנו ברור - כשהנאשם מתכתש עם בנט על הסיפוח או על בדיקות הקורונה, אז בתקשורת לא מתעסקים במשפט שימשיך בתחילת יולי, בניגוד העניינים החמור בו נמצא הנאשם מול הציבור, או בניתוק המופרך של הממשלה המנופחת מהמצוקות הכלכליות של הציבור. לסיפוח השלכות מרחיקות לכת על כל היבט בעתיד המדינה ועל אופיה הדמוקרטי".

הפגנת הדגלים השחורים, תל אביב. 4 ביוני 2020. ניב אהרונסון, מערכת וואלה!
מאות מפגינים חוסמים רחובות בתל אביב, הערב/מערכת וואלה!, ניב אהרונסון

בשבוע שעבר, בדיון שפתח את משפטו של נתניהו, השתתפו מאות בני אדם במחאה של תנועה "הדגלים השחורים" מחוץ למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. ממארגני ההפגנה נמסר כי "המתקפות חסרות הרסן על מערכת המשפט הן הסיבה להנפת הדגלים השחורים בכל הארץ היום. נאשם בפלילים אינו ראש הממשלה שלנו. נאשם שמסית נגד מערכות הצדק והחוק אינו ראש הממשלה שלנו, נאשם שמסית נגד חצי מהעם אינו ראש הממשלה שלנו.

(עדכון ראשון: 4 ביוני, 22:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully