וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הנכים: מפגינים חסמו את נתיבי אילון ליד שפיים, הכניסה לראש העין נחסמה

31.5.2020 / 10:14

משתתפי ההפגנה הבעירו צמיגים בנתיבי איילון כדי למנוע את תנועת כלי הרכב במחאה נגד הממשלה, שלטענתם לא מתכוונת ליישם את העלאת קצבת הנכות. המשטרה סגרה את היציאה והכניסה לראש העין לאחר הגעת מפגינים למקום. הם איימו להחריף את המאבק: "עליית מדרגה"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידיאו: שיירת מחאת הנכים מעתלית לתל אביב, החודש)

משתתפי מחאת הנכים חסמו הבוקר (ראשון) את נתיבי איילון ממחלף שפיים לכיוון דרום. המפגינים הבעירו צמיגים במקום ואיימו להמשיך להחריף את המאבק. "זו עליית מדרגה", מסרו ממחאת הנכים והוסיפו על האפשרות של המשך עליות המדרגה כי "אנחנו מזהירים כל הזמן, וכך יהיה כבר בימים הקרובים".

המשטרה הודיעה בעקבות החסימה באיילון כי "שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה. יש להפנות נהגים לדרכים חלופיות".

זמן קצר לאחר מכן דווח כי פעילי המחאה התאספו בראש העין. בעקבות כך, חסמה המשטרה את היציאה מהעיר והכניסה אליה.

הפגנת נכים, חסימות בנתיבי איילון, 31 מאי 2020. צילום, צילום מסך
"עליית מדרגה". הפגנת הנכים באיילון, היום/צילום מסך, צילום

המחאה מתחדשת בגלל הטענה שהממשלה לא מתכוונת ליישם את העלאת קצבות הנכות, שהייתה אמורה להיקבע בחוק ולהיכנס לתוקף לפני כחמישה חודשים. הפגנה נוספת התקיימה לפני כשבועיים, אז יצאה שיירת כלי רכב מעתלית לכיוון מחלף השלום בתל אביב.

במחאה זו השתתפו ארגוני הנכים, הקשישים ומטופלי הקנאביס הרפואי. אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים ומייסד ארגון "נכה לא חצי בן אדם", מסר אז כי "זוהי פשיטת רגל מוסרית של מדינת ישראל, שאנשים עם מוגבלות קשה נאלצים לסכן את חייהם בחום הקיצוני, בצל נגיף הקורונה, ולדרוש את הזכויות הבסיסיות ביותר. עכשיו נגמרו התירוצים, קמה ממשלה חדשה וכולי תקווה שתהיה רגישה וטובה יותר לציבור הנכים".


(עדכון ראשון: 07:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully