וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה לא יבדוק את תפקודו של נתניהו במשבר הקורונה

1.6.2020 / 19:14

רה"מ היה מקבל ההחלטות המרכזי ביותר במשבר, אך לוואלה! NEWS נודע כי בשלב זה אנגלמן לא מתכוון לבחון באופן ישיר את התנהלותו. קודמיו של המבקר בתפקיד לא היססו להעמיד את נתניהו לביקורת ישירה, כמו באסון הכרמל. מבקר המדינה: "התחלנו בבחינת כלל הגורמים הרלוונטיים"

בווידאו: נתניהו וגנץ מתייחסים לחוקי הקורונה/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן לא מתכוון בשלב זה לבדוק את קבלת ההחלטות של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשבר הקורונה - כך נודע לוואלה! NEWS היום (שני). זאת, אף שראש הממשלה היה מקבל ההחלטות המרכזי ביותר בחודשי המשבר.

אתמול הודיע משרד המבקר לנתניהו ולשרים הרלוונטיים כי הוא פותח בביקורת רוחב בנושא
משבר הקורונה
, לאחר שבחודשיים האחרונים צוותים של משרדו אספו מידע ולמדו את הנושא. בהודעת המבקר נאמר כי הביקורת "תבחן את יחסי הגומלין וממשקי העבודה בין גופי החירום בניהול משבר הקורונה, ותתמקד בעבודת המטה לביטחון לאומי (מל"ל) אל מול הגופים השונים בניהול המשבר".

עוד נאמר כי "בנוסף לבדיקת משרד ראש הממשלה - המל"ל, הביקורת תיערך גם במשרד הביטחון וצה"ל/פקע"ר (פיקוד העורף), במשרד הבריאות ובקופות החולים, במשרד האוצר ובנק ישראל, במשרד הפנים ובמספר רשויות מקומיות, במשרד הרווחה ובמוסד לביטוח לאומי ובמוסד לתפקידים מיוחדים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבת ממשלה 31 במאי 2020. רויטרס
מקבל ההחלטות המרכזי ביותר בחודשי המשבר. נתניהו/רויטרס

לא רק שהבדיקה של המבקר במשרד ראש הממשלה תתמקד במל"ל, אלא שבפועל התנהלותו של נתניהו וקבלת ההחלטות שלו במשבר כלל לא אמורים להיבדק כרגע. לכל היותר, אם יימצאו ליקויים בפעילות המל"ל, עשוי להיקבע כי נתניהו נושא באחריות מיניסטריאלית להן, אך הוא לא יבוקר באופן ישיר.

בדוחות שכבר הספיק לפרסם מאז כניסתו לתפקיד, ספג אנגלמן ביקורת על הימנעותו מהטלת אחריות אישית. גישתו של אנגלמן לנושא שונה משל קודמיו בתפקיד, שלא היססו להטיל על שרים אחריות אישית. כך, למשל, הדוח של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס שנכתב לאחר אסון השריפה בכרמל, בחן באופן ישיר את פעולותיהם של ראש הממשלה נתניהו, שר הפנים אלי ישי, שר האוצר יובל שטייניץ והשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', וייחס להם מידות שונות של אחריות למצב הרעוע של מערך הכבאות בזמן האסון.

עוד בוואלה!

מבקר המדינה הודיע לממשלה: פותח בביקורת רוחב בנושא משבר הקורונה

לכתבה המלאה
מבקר המדינה הנכנס, מתניהו אנגלמן במהלך הצהרה לתקשורת לאחר היבחרו 3 ביוני 2019. דוברות הכנסת - יצחק הררי, אתר רשמי
ספג ביקורת על הימנעותו מהטלת אחריות אישית. אנגלמן/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יצחק הררי

ממשרד מבקר המדינה נמסר: "המשרד החל בבחינת הנושאים והמשרדים השונים הרלוונטיים למשבר הקורונה, ובהם גם אופן הפעולות של כלל המשרדים והגורמים הרלוונטיים. עם הגשת הדוח לכנסת הוא יפורסם לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully