וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא יוקם מעון לראש הממשלה החליפי - זה לא עלה ולא עולה"

ראש הממשלה הבהיר כי מי שאומר שייבנה בעוד שנה וחצי מעון חדש הוא "מטעה", וכי הסוגייה כלל לא נידונה. את הדברים אמר במהלך ישיבת הממשלה שדנה בהקמת משרד ראש הממשלה החליפי, והדגיש כי הוא לא מתכוון לעבור למעון החדש. גנץ הצהיר בעבר כי גם הוא לא ינצל את סעיף הדיור

עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה לסוגיית הקמת מעון ראש הממשלה החליפי במסגרת ההסכם הקואליציוני ואמר כי לא ייבנה מעון חדש עבורו בעוד שנה וחצי כשיעבור לתפקיד ראש הממשלה החליפי. ‏נתניהו אמר כי "כל אלה שמטעים ואומרים שמקימים מעון לראש הממשלה חליפי זה לא נכון, זה לא עלה ולא עולה".

במסגרת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן סוכם כי ראש הממשלה החליפי יהנה מאותם תנאים בדיוק כמו ראש הממשלה בעניני לשכה, אבטחה, ומעון שרד. לאחר הפרסום, יו"ר כחול לבן בני גנץ הבהיר כי הוא לא מתכוון לעבור למעון חדש וכעת גם נתניהו הבהיר את הדברים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבת ממשלה 31 במאי 2020. רויטרס
סוגיית המעון החלופי כלל לא נידונה. נתניהו/רויטרס

אולם, לפני שבועיים הודיע גנץ כי יקים "משרד ראש ממשלה חליפי", שממנו ינהלו אנשיו את כל העניינים הנוגעים לתפעול הממשלה בעודו מכהן כשר ביטחון וראש ממשלה חליפי, ונועד להיות מעין מקביל וחופף למשרד ראש הממשלה שבראשו עומד בנימין נתניהו.

בישיבת הממשלה שהתקיימה היום אושרה הקמת המשרד החדש, לו מונה המנכ"ל הוד בצר - מקורבו של גנץ ורא/ש המטה שלו. עם זאת, טרם נקבע כמה תקנים ויועצים הוא יכיל ומה תהיה עלותו התקציבית. לפי הצעת המחליטים שהופצה לשרים, נתניהו וגנץ, בשיתוף נציבות שירות המדינה ובתיאום עם אגף התקציבים במשרד האוצר, יסכמו את התקציבים והתקנים בהמשך.

גנץ הצהיר באפריל כי הוא לא מתכוון לנצל את סעיף הדיור בהסכם הקואליציוני בין מפלגתו לליכוד, במסגרתו יזכה למעון רשמי גם בזמן כהונתו כראש הממשלה החלופי. גנץ ציין בפני חברי סיעתו כי הוא מתכוון להישאר לגור בביתו שבראש העין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully