וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: "נתניהו נענה לפחדים של מנכ"ל משרד הבריאות במשבר הקורונה"

שר הבריאות היוצא אמר כי הוא סבור שהייתה בהלת יתר בהתפרצות הנגיף. "כשהמנכ"ל אמר שיהיו עשרת אלפים מתים - צעקתי שאני חולק עליו, רה"מ קיבל את ההגזמה הזאת", חשף. ליצמן, שיכהן בממשלה החדשה כשר הבינוי והשיכון, אמר כי "זה לא בושה שאעזור למגזר החרדי"

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן אמר היום (ראשון) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "נענה לפחדים של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב" בניהול משבר הקורונה. בריאיון לכאן רשת ב', טען ליצמן כי הייתה בהלת יתר בזמן ההכנות למשבר התפרצות הנגיף. "כשהמנכ"ל שלי אמר שהוא חושב שיהיו עשרת אלפים מתים צעקתי בתוך ישיבת הממשלה בנוכחותו שאני חולק על זה. ראש הממשלה קיבל את ההגזמה הזאת, ונענה לפחדים של המנכ"ל", טען ליצמן, אך הוסיף: "אין לי תלונות אליו כי בסך הכול המצב הוא מצוין".

ליצמן הודיע בחודש שעבר לראש הממשלה כי הוא החליט לעזוב את משרד הבריאות ולקבל את תיק הבינוי והשיכון. על תפקידו החדש אמר ליצמן בריאיון כי "אין בושה שאעזור למגזר החרדי". עם זאת, לדבריו הוא ידאג גם לכלל הציבור. "אני לא מתבייש לעזור לציבור החרדי. אני חושב שהיה כאן עוול שנים. לא קיבלנו דירות. אני בהחלט אדאג לציבור החרדי גם, אבל לא רק. לערבים, ליהודים, לחרדים ולחילונים", אמר השר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
"הוא קיבל את ההגזמה הזאת". ליצמן ונתניהו, במרץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

בתפקידו החדש יכהן ליצמן בממשלת ישראל ה-35, שהושבעה מוקדם יותר היום אחרי שלוש מערכות בחירות וכמעט שנה וחצי ללא ממשלת קבע. הממשלה החדשה מונה 34 שרים, והיא הגדולה ביותר בעשור האחרון. לראשונה בתולדות הכנסת, שני ראשי ממשלה - בנימין נתניהו ובני גנץ - נשבעו אמונים בו זמנית. בישיבת הממשלה הראשונה, שנערכה בכנסת מיד לאחר הטקס, הצהיר נתניהו על כוונתו להקים "קבינט קורונה". לפי נתוני משרד הבריאות, 16,617 בני אדם נדבקו בקורונה בישראל מאז פרוץ המגיפה, מתוכם כמעט 13 אלף החלימו, בעוד ש-272 מתו מהנגיף.

ליצמן כיהן כשר הבריאות מאז שנת 2009, ובהודעה על החלטתו לפרוש מסר כי הוא גאה בתפקוד מערכת הבריאות ובהישגיה במהלך כהונתו. הוא ייכנס רשמית לתפקידו החדש מחר ב-18:00. במהלך המשבר הנוכחי, ליצמן בן ה-71 ורעייתו חוה נדבקו בנגיף, אך החלימו. ליצמן אמר אז כי "זו הייתה בשבילי הזדמנות נאותה להיווכח אישית בעבודתם המסורה של צוותי הרפואה היקרים שלנו".

מנכ"ל משרד הביראות, משה בר סימן טוב במהלך מסע"ת בנושא נגיף הקורונה 8 במרץ 2020. פלאש 90, פלאש 90
ליצמן טוען שהתנגד להערכתו של מנכ"ל משרד הבריאות על עשרת אלפים מתים. בר סימן טוב/פלאש 90, פלאש 90

בעקבות הידבקותו בקורונה, נתניהו וצמרת משרד הבריאות - המנכ"ל משה בר סימן טוב וראש שירותי בריאות הציבור סיגל סדצקי, צוות לשכת השר ומנכ"ל בית החולים הדסה זאב רוטשטיין - נכנסו לבידוד בתחילת החודש שעבר. לפי עדויות שפורסמו בחדשות 12, ליצמן הפר את תקנות הבריאות כשהשתתף בתפילה בביתו של חסיד גור. אירועי אלו התקיימו כמה ימים לאחר שמשרד הבריאות אסר על תפילות במקומות סגורים ובבתי כנסת. עם זאת, בסביבת שר הבריאות הכחישו בתוקף את הטענות.

לאחר הודעתו של ליצמן על פרישתו ממשרד הבריאות, אמר פרופ' רוטשטיין כי "אירוע הקורונה הבליט את זה שמשרד הבריאות התנהג בפחות מקצועיות רפואית ממה שהציבור דרש ממנו. למרות שצריכה להיות הערכה רבה לפעילות של כל המשרד, כולל השר והמנכ"ל, שלא ישנו יותר מדי בלילות מדאגה אמיתית מפני הלא נודע בקורונה". בכיר אחר במשרד הבריאות אמר בשיחה לוואלה! NEWS כי הוא מברך את עזיבתו של ליצמן: "ברוך שפטרנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully