וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן הודיע לנתניהו: עוזב את תפקיד שר הבריאות לטובת שר השיכון

ברקע משבר הקורונה, יו"ר יהדות התורה החליט סופית לעזוב את תיק הבריאות. בסביבתו אישרו את הפרטים ואמרו כי "המהלך המתקדם", זאת לאחר תמיכתו של האדמו"ר מגור במהלך. בכחול לבן הבהירו לליכוד כי הם מעוניינים לקבל את התיק

-

שר הבריאות יעקב ליצמן החליט לעזוב את תפקיד שר הבריאות לטובת שר השיכון. הוא הודיע על כך הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו. בסביבתו של השר ליצמן אישרו את הפרטים ואמרו כי "המהלך מתקדם". לפני יומיים טענו בכירים בחסידות גור כי "ליצמן שוקל את האפשרות ברצינות".

נתניהו הציע לו את תפקיד שר השיכון, שיורחב ויכלול את מנהל התכנון אם יעזוב את תפקיד שר הבריאות. התנאי של ליצמן, שנכנס לתפקיד סגן שר הבריאות בשנת 2009 ומאז מופקד על המשרד, לעזיבת התפקיד הוא קבלת מנהל התכנון. בכיר במשרד הבריאות אמר הערב לוואלה! NEWS בעקבות הודעת ליצמן: "ברוך שפטרנו. הגיע הזמן להתחיל להבריא את מערכת הבריאות". לדברי הבכיר, "הגיע הזמן להילחם באמת על מערכת הבריאות, הגיע הזמן שאנשים שיושבים בהנהלת משרד הבריאות, ומתווים את המדיניות הציבורית יהיו אנשים שאכפת להם מהמהות של לשבת במשרד הבריאות, שזה לשפר את הבריאות של אזרחי ישראל והמערכת, ולא יהיו עסוקים כל הזמן בנראות הציבורית של עצמם ובהתמכרות שלהם לתקשורת".

בכחול לבן העבירו מסרים לליכוד כי הם מעוניינים לקבל את תיק הבריאות, אך לא ברור עדיין איזה תיק הם מציעים בתמורה כי מדובר בפתיחה של ההסכם הקואליציוני. ח"כ גבי אשכנזי, שמיועד להתמנות לשר החוץ, לא מעונין לעבור לתיק הבריאות, אך גנץ בוחן למנות לתפקיד מינוי מקצועי חיצוני.

שר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
השר ליצמן במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

במקביל, בכחול לבן בוחנים את האפשרות לקצץ במספר השרים בגוש שלהם בממשלה, לאור הביקורת הציבורית ולנוכח הקשיים העולים בחקיקת החוק הנורבגי המדלג. במפלגה אומרים כי בהסכם בין הליכוד וכחול לבן נקבע מנגנון קיזוז בהצבעות, שיאפשר לשמור על הפריטטיות בממשלה גם אם מספר השרים אינו שוויוני. לפי ההסכם, לכחול לבן יש 15 תיקים לחלק ל-19 ח"כים בגוש, ותפקידים נוספים של ראשי ועדות בכנסת. במפלגה כבר הודיעו כי יוותרו על המינויים לתפקידי סגן שר שחולקו במסגרת ההסכם לאור המחסור באנשים.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קרא "להוציא את משרד הבריאות מהפוליטיקה" ולמנות שר בריאות מקצועי. בציוץ שכתב בפייסבוק כתב ליצמן כי שר מקצועי "יהיה נקי משיקולים זרים ויפעל להבראת מערכת הבריאות".

עוד בוואלה!

ברקע משבר הקורונה: ליצמן שוקל לעזוב את משרד הבריאות לטובת משרד השיכון

לכתבה המלאה

מוקדם יותר השבוע הציע נתניהו את תיק השיכון לנפתלי בנט למשך חצי קדנציה, ומשום שליצמן צפוי לקבל כעת את התפקיד, ייתכן כי בנט יקבל הצעה להתמנות לתפקיד שר הבריאות. האדמו"ר תומך עקרונית בעזיבה של ליצמן את התפקיד, אך טרם התקבלה החלטה סופית. ברקע הרצון שלו לעזוב את התפקיד, קיימים בתקופה האחרונה לחצים גדולים מצד גורמים חרדיים, לעזוב את תיק הבריאות לטובת השיכון, כדי לטפל במצוקת הדיור החרדית. גורם המעורה בפרטים טוען כי ההתרשמות היא ש"נתניהו יכבד כל החלטה של ליצמן לאחר שתתקבל".

ליצמן ורעייתו חוה נדבקו בחודש האחרון בנגיף הקורונה, והחלימו השבוע. הם נמצאו שלילים לווירוס בשתי בדיקות, כנדרש על פי נהלי משרד הבריאות. השר בן ה-71 שב לשגרת עבודה מלאה והודה לכל הדואגים לשלומו. לדברי ליצמן, "זו הייתה בשבילי הזדמנות נאותה להיווכח אישית בעבודתם המסורה של צוותי הרפואה היקרים שלנו".

(עדכון ראשון 20:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully