וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע משבר הקורונה: ליצמן שוקל לעזוב את משרד הבריאות לטובת משרד השיכון

23.4.2020 / 19:35

השר ליצמן שוחח עם נתניהו על האפשרות שיקבל את תיק משרד השיכון המורחב, והתנה זאת בכך שיכלול את מנהל התכנון. בכירים בחסידות גור טוענים כי הוא "שוקל זאת ברצינות", אך ההחלטה הסופית תתקבל לאחר שייפגש עם האדמו"ר מגור. בלשכתו מסרו בתגובה: "אין כל החלטה כזו"

צילום: צלמי וואלה!NEWS ולע"מ, דוברות משרד הביטחון, עריכה: טל רזניק ושאול אדם

ברקע משבר הקורונה, שר הבריאות יעקב ליצמן שוקל לעזוב את המשרד לטובת תפקיד אחר, ככל הנראה משרד השיכון. בכירים בחסידות גור טוענים כי "ליצמן שוקל את האפשרות הזו ברצינות". השר ליצמן נועד היום עם נתניהו, והשניים שוחחו על האפשרות שיקבל את תפקיד שר השיכון, שיורחב ויכלול את מנהל התכנון אם יעזוב את תפקיד שר הבריאות. התנאי של ליצמן לעזיבת תפקיד הבריאות לטובת משרד השיכון הוא קבלת מנהל התכנון, אחרת יישאר בבריאות. עם זאת, בלשכת ליצמן מסרו בתגובה: "אין כל החלטה כזו".

במהלך המו"מ הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, האחרונה דרשה לקבל את תפקיד שר הבריאות במקום ליצמן. האחרון סרב לכך, והבהיר בשיחות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מעוניין להישאר בתפקידו. מאוחר יותר, כחול לבן ויתרה על הדרישה, וכעת עולה השאלה מי ימונה במקומו של ליצמן במידה ויעזוב את המשרד.

אתמול הציע נתניהו את תיק השיכון לנפתלי בנט למשך חצי קדנציה, ומשום שליצמן צפוי לקבל כעת את התפקיד, ייתכן כי בנט יקבל הצעה להתמנות לתפקיד שר הבריאות. הדרישה של ליצמן לקבל את תיק השיכון כולל מנהל התכנון, עשויה לעורר התנגדות של יו"ר ש"ס אריה דרעי, שביקש מנתניהו להחזיר בממשלה הקרובה את מנהל התכנון למשרד הפנים, שתחת ניהולו של דרעי.

שר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
שר הבריאות ליצמן במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

ההחלטה הסופית של ליצמן האם לעזוב את תפקיד שר הבריאות תתקבל לאחר שייפגש עם מנהיגו הרוחני, האדמו"ר מגור. האדמו"ר תומך עקרונית בעזיבה של ליצמן את התפקיד, אך טרם התקבלה החלטה סופית. ברקע הרצון שלו לעזוב את התפקיד, קיימים בתקופה האחרונה לחצים גדולים מצד גורמים חרדיים, לעזוב את תיק הבריאות לטובת השיכון, כדי לטפל במצוקת הדיור החרדית. גורם המעורה בפרטים טוען כי ההתרשמות היא ש"נתניהו יכבד כל החלטה של ליצמן לאחר שתתקבל".

ליצמן ורעייתו חוה נדבקו בחודש האחרון בנגיף הקורונה, והחלימו השבוע. הם נמצאו שלילים לווירוס בשתי בדיקות, כנדרש על פי נהלי משרד הבריאות. השר בן ה-71 שב לשגרת עבודה מלאה והודה לכל הדואגים לשלומו. לדברי ליצמן, "זו הייתה בשבילי הזדמנות נאותה להיווכח אישית בעבודתם המסורה של צוותי הרפואה היקרים שלנו".

לפי עדויות שפורסמו בתחילת החודש בחדשות 12, הפר שר הבריאות ליצמן את תקנות המשרד למלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה. לפי אותן עדויות, השר ליצמן השתתף בתפילת שבת בביתו של חסיד גור. מלבד זאת, עשרות מתפללים נצפו בימים האחרונים בבית הכנסת "בית ישראל" בירושלים, הסמוך לבית. כמה מהמתפללים העידו כי "ליצמן היה בבית הכנסת ביום שני האחרון והשתתף בתפילה בבית פרטי בשבת".

עוד בוואלה!

ליצמן החלים מקורונה: "קורא להמשיך לשמור על הוראות משרד הבריאות"

לכתבה המלאה

אירועים אלו התקיימו כמה ימים לאחר שמשרד הבריאות אסר על תפילות במקומות סגורים ובבתי כנסת. בסביבת שר הבריאות הכחישו בתוקף את הטענות. "מדובר בהכפשות שווא שאין להן בסיס עובדתי", מסר השר. "מתוך אחריות לאומית הקפיד שר הבריאות ליצמן על כל הנחיות משרד הבריאות, ביטל את כל לוחות הזמנים ושיגרת יומו לאורך כל התקופה וסירב לפגוש אנשים שלא לצורך פעילות משרד הבריאות במצב החרום".

(עדכון ראשון 19:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully