וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן יכהן כשגריר ישראל באו"ם וגם בארצות הברית

11.5.2020 / 21:14

השר לביטחון פנים הסכים להצעתו של נתניהו להתמנות לשגריר, על רקע הקרב על התיקים בליכוד. ארדן סירב בעבר כמה פעמים להתמנות לשגריר באו"ם. הוא עתיד להחליף את דנון ודרמר. "גאה על הזכות להגן על ישראל", מסר ארדן. נתניהו: "מצפה להמשך שיתוף פעולה"

-

השר לביטחון פנים גלעד ארדן נענה היום (שני) להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכהן כשגריר ישראל באו"ם וכשגריר ישראל בארצות הברית. זאת, על רקע הקרב על התיקים בליכוד לקראת השבעת הממשלה השבוע.

עד למינויו לשגריר, הוא ימשיך לכהן כשר בממשלה. עם התפטרותו של ארדן מהכנסת לטובת המינוי, ייכנס הבא בתור ברשימת הליכוד- אריאל קלנר, שכיהן למשך כמה חודשים בכנסת ה-21. "אני גאה ונרגש על הזכות להיאבק על צדקתנו בזירה הבינלאומית ולהגן על ישראל מול האתגרים הצפויים בשנים הבאות", מסר ארדן.

ראש הממשלה נתניהו הודה לשר ארדן ואמר כי הוא "מצפה להמשך שיתוף הפעולה ביניהם בשנים הבאות במשימות החשובות של מדינת ישראל".

מליאת הכנסת היום 10 פברואר 2016. נועם מושקוביץ
"מצפה להמשך שיתוף הפעולה". נתיהו וארדן, בפברואר/נועם מושקוביץ

ארדן הוא הבכיר הראשון בליכוד שהגיע להסכמות עם נתניהו על מינויו בממשלה הבאה, מלבד ישראל כץ שימונה לשר האוצר. הוא יחליף בתפקידו את דני דנון, השגריר הנוכחי של ישראל לאו"ם, שמסיים חמש שנות כהונה בתפקיד. בהמשך הוא צפוי להחליף גם את שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר.

מינויו של ארדן למשרת שגריר יקל על המצוקה של נתניהו בחלוקת התיקים בליכוד, שכן הוא מקטין את הדרישה לתיק בכיר. בשנים האחרונות, נתניהו דן עם ארדן באפשרות להתמנות לשגריר באו"ם כמה פעמים, אך ארדן תמיד סירב - עד עכשיו.

דרמר צפוי לסיים את תפקידו בחודש יולי, אך הוא ככל הנראה ימשיך לכהן כשגריר עד אחרי הבחירות בארצות הברית, במקביל לכניסתו של ארדן לתפקיד באו"ם. לאחר שיסיים את תפקידו, ארדן צפוי להחליף אותו כשגריר כפול.

ארדן בטוויטר:

בריאיון לחדשות 12 הערב, אמר ארדן כי מינויו לשגריר כפול איננה חסרת תקדים, והביא כדוגמה את אבא אבן שכיהן אף הוא כשגריר בארצות הברית ובאו"ם במקביל בשנים 1950-1959. לדבריו, "המשימה היא משימה ענקית אבל לא בלתי אפשרית, זו משימה שנעשתה בעבר על ידי אבא אבן. אני אדם חרוץ ומסור, וארתום את כל יכולותיי למשימה".

יו"ר כחול לבן בני גנץ במהלך כינוס מליאת הכנסת במסגרת הצבעה על חוק הרוטציה 7 במאי 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
גנץ בכנסת/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

גנץ הודיע מוקדם יותרהיום כי הממשלה תושבע ביום חמישי, במקום ביום רביעי, בשל ביקורו הצפוי של שר החוץ האמריקני מייק פומפאו. דחיית ההשבעה תספק זמן נוסף לקרב על התיקים. בליכוד מבקשים להגדיל את מספר השרים בממשלה ל-34 שרים, מלבד ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי, במקום 30 כפי שתוכנן תחילה. אם הממשלה תורחב כבר כעת, לנתניהו יהיו עוד שתי משרות שר לחלק לחברי בלוק הימין - מה שעשוי לסייע לו מול ימינה ומול אנשי הליכוד.

במקביל, שתי המפלגות ממשיכות במגעים בנוגע לגורלו של תיק הבריאות. לדברי גורמים פוליטיים, בכחול לבן הסכימו לבוא לקראת הליכוד ולהעביר שלושה תיקים קטנים - מדע, שוויון חברתי ועניינים אסטרטגיים בתמורה לתיק הבריאות, שאליו הם מתכוונים למנות מינוי חיצוני. אם יושגו הסכמות על תיק הבריאות, יתווספו לנתניהו עוד שלושה תיקים שיקלו על מצוקת החלוקה המסתמנת בליכוד.

בניגוד לארדן, בשלב זה ח"כ יולי אדלשטיין ממשיך לדרוש לחזור לתפקיד יו"ר הכנסת ומאיים שלא לקחת אף תיק ולהישאר ח"כ אם לא יקבל את מבוקשו. השיחות של נתניהו עם הח"כים בליכוד ימשיכו ככל הנראה רק לאחר שיתבהר מה עולה בעתיד המו"מ על תיק הבריאות - רק אז תתברר תמונת התפקידים והתיקים המוצעים במפלגה.

(עדכון ראשון: 20:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully