וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום השבעת הממשלה: פומפאו יגיע לישראל וייפגש עם נתניהו וגנץ

8.5.2020 / 19:37

זהו ביקורו הראשון של פומפאו בישראל מאז פרוץ הקורונה. לפי הודעת משרד החוץ בארה"ב, פגישותיו עם השניים יעסקו במאבק במגיפה וכן ב"בנושאים ביטחוניים הקשורים לפעילותה החתרנית של איראן באזור"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

משרד החוץ של ארצות הברית הודיע היום (שישי) כי שר החוץ מייק פומפאו יגיע בשבוע הבא לישראל. בהודעה רשמית שפרסם המשרד, צוין כי פומפאו יגיע לפגישות בנושא המאבק בקורונה ו"בנושאים ביטחוניים הקשורים לפעילותה החתרנית של איראן באזור".

לפי ההודעה, פומפאו יגיע לישראל ביום רביעי, היום בו מתוכננת השבעת הממשלה בכנסת, וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ. מדובר בביקור הבינלאומי הראשון בישראל מאז משבר הקורונה ונסיעתו הראשונה של פומפאו מחוץ לארצות הברית.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן. 06 במאי 2020. רויטרס
פגישות בענייני הקורונה ואיראן. פומפאו, השבוע/רויטרס

לפני כשבועיים בירך פומפאו את גנץ ונתניהו על ההסכם הקואליציוני שהושג בין השניים. הוא אף התייחס לאפשרות של החלת ריבונות, וציין כי סיפוח הגדה המערבית הוא "החלטה של ישראל". הוא הסביר כי ארצות הברית תציג את עמדתה בנוגע להחלת ריבונות בפני הממשלה החדשה שתקום - בפרטיות. "הישראלים הם אלה שיבצעו את ההחלטות האלה. נפעל מקרוב כדי לחלוק איתם את השקפותינו, בפורום פרטי", אמר.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הזהיר בתגובה לדברי פומפאו כי אם ישראל תספח חלק כלשהו מהגדה - הרשות תראה בהסכמיה עם ארצות הברית בטלים. אבו מאזן הוסיף כי הוא עדכן את הצדדים הבינלאומיים הרלוונטיים, כולל ארצות הברית וישראל, ש"לא נעמוד בחיבוק ידיים אם ישראל תכריז על סיפוח כל חלק מארצנו".

עוד בוואלה!

פומפאו על ההסכם בין גנץ לנתניהו: סיפוח הגדה - החלטה של ישראל

לכתבה המלאה
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, הקריה ת"א, 27 באוקטובר 2019. אלעד מלכה
ידונו עם פומפאו. גנץ ונתניהו/אלעד מלכה

ביקורו של פומפאו בא בצל הדיווחים בעולם על תקיפה בסוריה לפני שלושה ימים, במהלכה נפגעו מרכז מחקר ובסיס צבאי במחוז חאלב שבצפון-מערב המדינה. על פי הדיווחים, בתקיפה הושמדו מחסני נשק במקום, שבו מוצבים כוחות סוריים ואיראניים, ונגרם נזק רב. על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, דקות אחרי התקיפה בחאלב, תקפו כלי טיס עמדות של המיליציות הפרו-איראניות באזור אל-מיאדין שבמזרח סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully