וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: אוחנה האריך את מצב החירום בבתי המשפט בשבוע נוסף

7.5.2020 / 16:56

שר המשפטים חתם על תקנות המאריכות את מצב החירום עד ל-17 במאי בבתי הדין לעבודה ולערערים ובבתי הדין הדרוזיים והשרעיים. זאת, במטרה לאפשר להם להיערך באופן מיטיבי לחזרה לשגרה מלאה. חרף מצב החירום, יורחבו העניינים שבהם מערכת המשפט תוכל לדון

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

שר המשפטים אמיר אוחנה חתם היום (חמישי) על התקנות המאריכות את מצב החירום בבתי המשפט בשבוע נוסף, עד ל-17 במאי, וזאת במטרה לאפשר למערכת המשפט להיערך באופן מיטבי לחזרה לשגרה. היא תחול על בתי הדין לעבודה, בתי הדין לערערים, בתי הדין הדרוזיים ובבתי הדין השרעיים.

לדברי השר אוחנה, ההחלטה התקבלה לבקשת מנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. השניים טענו כי חזרה למתכונת שגרה לאלתר - לא תאפשר את קיומם הסדיר של דיונים בעניינם של עצורים ואסירים. כמו כן, הם כתבו כי חזרה מלאה לשגרה אינה אפשרית עדיין נוכח הצורך לעמוד בהוראות ה"תו הסגול".

מצב החירום הוכרז בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. מטעמו של שר המשפטים נמסר היום כי ההחלטה להאריך אותו התקבלה "בשל הצורך להמשיך לשמור על הנחיות משרד הבריאות, ובהתייעצות עם כל הגורמים הרלוונטיים לרבות לשכת עורכי הדין, הסנגוריה הציבורית הארצית והפרקליטות".

אמיר אוחנה בהשקת ספרו של עו"ד שמחה רוטמן, "מפלגת בג"ץ", בבית ציוני אמריקה בתל אביב, 12 בפברואר 2020. שלומי גבאי
אוחנה, בחודש פברואר/שלומי גבאי

במקביל, הוחלט כי יורחבו באופן משמעותי סוגי העניינים שבהן מערכת המשפט תוכל לדון, חרף מצב החירום. במרבית הערכאות, תוחזר הפעילות באופן כמעט מלא, באמצעות הודעת נשיאת בית הדין הארצי לעבודה והודעת מנהל בתי המשפט הצפויות להתפרסם בזמן הקרוב.

עוד נמסר כי "מצב החירום המיוחד בלשכות ההוצאה לפועל לא הוארך מן הטעם שלשכות ההוצאה לפועל ערוכות לחזור לפעילות מלאה ולהעניק שירות לציבור בכפוף למגבלות ולהנחיות משרד הבריאות".

החלטתו של אוחנה להקפיא את פעילות בתי המשפט, שהוכרזה ב-15 במרץ, הביאה לדחיית פתיחת משפטו של נתניהו, שהייתה אמורה להתקיים במרץ, ל-24 במאי. השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם כתבו כי "נוכח התפתחויות הנוגעות להתפשטות נגיף הקורונה, ובשים לב להנחיות העדכניות שניתנו ולהכרזה על עבודת בתי המשפט במתכונת חירום, החלטנו לבטל את הדיון הקבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully