וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט מזוז דחה את בקשת אוחנה לפסול עצמו מלדון בהארכת כהונת דן אלדד

4.5.2020 / 17:46

בקשת שר המשפטים כי שופט העליון יפסול עצמו מלדון בהארכת כהונת מ"מ פרקליט המדינה נדחתה. לדברי מזוז לא קיים חשש ממשי למשוא פנים בניהול המשפט, או עניין אישי בהליך. "הבקשה משוללת יסוד, וממילא דינה להידחות", כתב בהחלטתו

צילום: יותם רונן

שופט בית המשפט העליון מני מזוז דחה היום (שני) את בקשת שר המשפטים אמיר אוחנה כי יפסול עצמו מלדון בעתירה שנוגעת למינוי ממלא מקום פרקליט המדינה. "לטענת המבקש היה עלי להימנע מלדון בעתירה נוכח כהונתי בעבר כיועץ משפטי לממשלה, וכן לאור התבטאות שלי בכנס מנובמבר 2014", כתב מזוז. "בהתאם לחוק, בקשה לפסילת שופט נדרשת להצביע על כי 'קיימות נסיבות שיש בהן כדי ליצור חשש ממשי למשוא פנים בניהול המשפט', ובכלל זה עקב קרבה משפחתית לצד בהליך, או ענין אישי או כספי ממשי בהליך או בתוצאותיו. הבקשה דנן אינה מצביעה על כל עילה כאמור, והיא משוללת יסוד, וממילא דינה להידחות".

"כהונתי בעבר כיועץ המשפטי לממשלה, שהסתיימה לפני למעלה מעשור, אין בה כדי ליצור עילת פסילה מלדון בעניינים הנוגעים למשרד המשפטים", כתב מזוז. "בבית המשפט כיהנו לאורך השנים לא מעט יועצים משפטיים לממשלה לשעבר, ומעולם לא נקבע כי הם פסולים בשל כך מלדון בעניינים הנוגעים למשרד המשפטים, לפרקליטות או ליועץ המשפטי לממשלה. הליכים מסוג זה נדונים בפנינו דרך שגרה, מעשה יום ביומו. גם מחלוקות בין יועצים משפטיים לשרי משפטים אינם דבר חדש או חריג והם ליוו את כהונת היועצים המשפטיים לדורותיהם, ברמות שונות, מאז ראשית המדינה ועד היום".

שופט בית המשפט העליון מני מזוז במשפטו של מיקי גנור, תיק 3000, בית המשפט העליון בירושלים 22-במרץ 2019.. יונתן זינדל, פלאש 90
"הבקשה משוללת יסוד, ודינה להידחות". שופט העליון מזוז/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד הוסיף השופט בנוגע לדבריו בשנה שעברה בכנס חיפה, כי הדברים "לא התייחסו באופן ספציפי למבקש (השר אוחנה), או לפעולה או החלטה קונקרטית שלו, אלא באופן כללי לתופעה של 'שר לעומת'", כאשר הדוגמה שצוינה התייחסה דווקא לשר להגנת הסביבה. אין בדברים אלה כל הבעת עמדה אישית כלפי השר, או פעולה או החלטה קונקרטית שנקט, וממילא אין בכך כדי להקים עילת פסילה".

הדברים נאמרו במסגרת עתירה שהגישו עורכי דין פרטיים, ובהם ראשי מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, עמית בכר ונדב ויסמן, וכן ברוריה לקנר, גיא גיסין ועוד. בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין יוסי בנקל ממשרד שבלת ושות', נטען כי הארכת מינויו של אלדד על ידי שר המשפטים, בממשלת מעבר, בניגוד לעמדת היועמ"ש אביחי מנדלבליט, היא החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני.

מאז הוציא השופט מזוז צו המונע את הארכת כהונתו של אלדד, אך גם מינוי ממלא מקום אחר לפרקליט המדינה לפחות עד לדיון בעתירה, שלא צפוי להיערך לפחות בעשרה הימים הקרובים.

עוד בוואלה!

בג"ץ הוציא צו מניעה להארכת כהונתו של אלדד כמ"מ פרקליט המדינה

לכתבה המלאה
אמיר אוחנה בהשקת ספרו של עו"ד שמחה רוטמן, "מפלגת בג"ץ", בבית ציוני אמריקה בתל אביב, 12 בפברואר 2020. שלומי גבאי
"חשש ממשי למשוא פנים". השר אוחנה/שלומי גבאי

ביום שישי האחרון הגיש שר המשפטים בקשה כי השופט מזוז יפסול עצמו מלדון בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד הארכת כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד. בבקשה טען אוחנה כי ישיבתו של מזוז בדין מעלה "חשש ממשי למשוא פנים". בין היתר ביסס השר את הבקשה על אמירות עבר של מזוז, כשאמר לפני כחצי שנה כי "המצב של שר משפטים לעומתי הוא מצב בעייתי, מטריד, מציק".

עוד כותב אוחנה כי "לא ניתן להתעלם מכך שהמותב (מזוז) כיהן בעבר כיועץ משפטי לממשלה, ועימותים בין היועץ המשפטי לממשלה לבין שר המשפטים הם דבר שחווה באופן אישי, גם בתקופתו כיועץ משפטי לממשלה".

לדברי אוחנה, שלא מיוצג על ידי פרקליטות המדינה, אלא על ידי עורך הדין הפרטי שמחה רוטמן, "קיים חשש ממשי שבנסיבות האלה, כאשר נדונה בפני בית המשפט סוגיה העוסקת בעימות בין היועץ המשפטי לממשלה לשר הממונה עליו, יזדהה המותב עם צד אחד במחלוקת, לאור הרקע האישי שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully