וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה נגד השופט מזוז: פסול עצמך מלדון בעניין הארכת כהונת דן אלדד

1.5.2020 / 13:27

בבקשה שהגיש שר המשפטים דרש כי שופט העליון יפסול עצמו מלדון בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד הארכת כהונתו של מ"מ פרקליט המדינה. לטענתו ישיבתו של מזוז בדיון מעלה: "חשש ממשי למשוא פנים"

צילום: יותם רונן

שר המשפטים אמיר אוחנה הגיש היום (שישי) בקשה כי שופט העליון מני מזוז יפסול עצמו מלדון בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד הארכת כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד. בבקשה טוען אוחנה כי ישיבתו של מזוז בדין מעלה "חשש ממשי למשוא פנים". בין היתר מבסס אוחנה את הבקשה על אמירות עבר של מזוז, בין היתר כשאמר לפני כחצי שנה כי "המצב של שר משפטים לעומתי הוא מצב בעייתי, מטריד, מציק".

עוד כותב אוחנה כי "לא ניתן להתעלם מכך שהמותב (מזוז) כיהן בעבר כיועץ משפטי לממשלה, ועימותים בין היועץ המשפטי לממשלה לבין שר המשפטים הם דבר שחווה באופן אישי, גם בתקופתו כיועץ משפטי לממשלה".

לדברי אוחנה שלא מיוצג על ידי פרקליטות המדינה, אלא על ידי עורך הדין הפרטי שמחה רוטמן, "קיים חשש ממשי שבנסיבות האלה, כאשר נדונה בפני בית המשפט סוגיה העוסקת בעימות בין היועץ המשפטי לממשלה לשר הממונה עליו, יזדהה המותב עם צד אחד במחלוקת, לאור הרקע האישי שלו".

עו"ד יוסי בנקל, ממשרד שיבולת ושות', שמייצג את העותרים בתיק, מסר בתגובה: "מעניין להיווכח פעם נוספת, כי השר הזמני שמונה על ידי ראש ממשלת מעבר, אשר לא מצא במשך 5 ימים פנאי להשיב על פנייתנו המוקדמת, בחר בדרך של תעלול משפטי, שמטרתו ניסיון מקומם לזרוק בוץ על שופט בית המשפט העליון, כדי לזכות בנקודות אצל שולחיו, במקום להגיב לגופה של העתירה והתמיהות שמעשיו ומחדליו מעוררים".

אמיר אוחנה בהשקת ספרו של עו"ד שמחה רוטמן, "מפלגת בג"ץ", בבית ציוני אמריקה בתל אביב, 12 בפברואר 2020. שלומי גבאי
המצב של שר משפטים לעומתי הוא מצב בעייתי, מטריד, מציק". אוחנה/שלומי גבאי

בג"ץ הוציא אתמול צו זמני שמונע את הארכת כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה עד לדיון בעתירות לגופן. בנוסף, הצו מונע את מינויו של ממלא מקום אחר עד לקבלת החלטה אחרת.

הצו ניתן במסגרת עתירה שהגישו אתמול עורכי דין פרטיים, ובהם ראשי מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, עמית בכר ונדב ויסמן, וכן ברוריה לקנר, גיא גיסין ועוד. בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין יוסף בנקל, נתי אגמון ולידר קופרשמידט טל ממשרד שבלת ושות', נטען כי הארכת מינויו של אלדד על ידי שר המשפטים, בממשלת מעבר, בניגוד לעמדת היועמ"ש אביחי מנדלבליט, היא החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני.

עוד נטען כי העובדה שמשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור להיפתח בקרוב משפיעה גם היא על ההכרעה. לדברי מגישי העתירה, בנסיבות שנוצרו יש להמתין לכניסתו לתפקיד של שר המשפטים החדש, ולקבוע כי עליו לכנס ועדת איתור שתמנה פרקליט מדינה קבוע.

עוד בוואלה!

בג"ץ הוציא צו מניעה להארכת כהונתו של אלדד כמ"מ פרקליט המדינה

לכתבה המלאה

השופט מזוז, קיבל לידיו את העתירה וקבע כי עד למתן החלטה אחרת אין להאריך את כהונתו של אלדד, אך גם לא למנות מישהו אחר במקומו. הוא הורה לשר אוחנה, ליועמ"ש מנדלבליט, לאלדד ולנציב שירות המדינה להגיש את תגובתם לעתירה בתוך שבועיים - עד 14 במאי. ועל כן טרם התקיים דיון לגופו של עניין בעתירות. רק אחרי שהמדינה תגיש את העמדה אפשר יהיה לקבוע מועד לדיון.

עו"ד דן אלדד ימונה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
כהונתו הזמנית הסתיימה. אלדד/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

כהונתו הזמנית של אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה הסתיימה אתמול. אלדד מכהן בתפקיד שלושה חודשים, והוא מונה על ידי אוחנה חרף התנגדות עזה מצד מנדלבליט. בשבוע שעבר פנה היועמ"ש לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, וקבע כי יש מניעה משפטית להאריך את כהונתו של אלדד. לדבריו, אלדד תפקד באופן כושל בשלושת החודשים האחרונים, ואף הסתיר ממנו פרטים על פגישותיו עם השר אוחנה.

מנגד, אלדד טען כי מנדלבליט ניסה להכשיל אותו ולפגוע בעבודתו מהיום הראשון. ממלא מקום פרקליט המדינה סבור כי היועמ"ש מנסה למנוע את הארכת כהונתו משום שגילה כי הוא בודק חומרים הקשורים לסגירת התיק נגד מנדלבליט בפרשת הרפז. אלדד אף פנה בעניין למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, וביקש ממנו לבדוק את הנושא.

(עדכון ראשון: 12:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully