וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות ביקשה לעצור מפר סדרתי של הנחיות הקורונה - העליון שחרר אותו

4.5.2020 / 8:55

אשר חנון מבית שמש הואשם בהתקהלויות בבתי כנסת בכמה מקרים שונים בניגוד להגבלות, באחד מהם אף ירק על שוטרת. מעצרו הוארך עד לתום ההליכים, אך לאחר שהגיש ערעור - הוא שוחרר למעצר בית. סנגוריו טענו: "הוא נפל קורבן לתופעה של הרתעה דרך שימוש פסול במעצר ככלי ענישה"

עריכה: ירדנה עבודי - פוקס

פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה אתמול (ראשון) לעצור עד תום ההליכים אדם המואשם כי הפר שלוש פעמים את ההנחיות למאבק בנגיף הקורונה וירק על שוטרת. בית משפט השלום והמחוזי בבירה קיבלו את הבקשה, אך שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, החליט לשחרר אותו למעצר בית.

לפי כתב האישום שהוגש נגד אשר חנון, לפני כחודש הוא השתתף בהתקהלות אסורה בבית כנסת בבית שמש, תוך שסירב להישמע להוראות השוטרים, להזדהות בפניהם ולעזוב את המקום. לפני שעוכב על ידי השוטרים, הספיק חנון למרוח חומר דביק על אצבעותיו כדי להקשות על לקיחת טביעות אצבע. לאחר שזוהה בכל זאת, ניתן לו קנס בגובה 5,000 שקלים.

מאוחר יותר באותו יום, כך על פי כתב האישום, השתתף חנון שוב בהתקהלות אסורה באותו בית כנסת, ושוב סירב להישמע להוראות השוטרים לעזוב את המקום. השוטרים הנפיקו לו קנס נוסף על סך 5,000 שקלים. יומיים לאחר מכן הוא נתפס בהתקהלות אסורה בבית כנסת אחר בעיר, סירב גם הפעם להוראות השוטרים לעזוב את המקום, וכשניסו לפנותו הוא התנגד, קילל שוטרת שנכחה במקום וירק עליה.

נשלח למעצר בית אדם המואשם שהפר 3 פעמים את הנחיות הקורונה. -, אתר רשמי
"לא מכיר בחוקים שלכם". הנאשם בעת מעצרו/אתר רשמי, -

חנון נעצר ב-7 באפריל, וכעשרה ימים לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות של שיבוש הליכי משפט, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות וסירוב להוראת שוטר המורה לפזר התקהלות לפי צו בריאות העם. עם הגשת כתב האישום ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו בטענה כי הוא מסוכן לציבור.

בית משפט השלום קבע כי קיימות ראיות לכאורה להוכחת המעשים המיוחסים לחנון, וכן כי מסוכנותו מצדיקה את מעצרו, לנוכח התנהלותו בתקופת מצב החירום. כמו כן, כשנשאל בחקירתו במשטרה אם הוא מבין שמעשיו מהווים עבירה פלילית, השיב: "לא מכיר בחוקים שלכם".

עם זאת, משום שחנון נעדר עבר פלילי, הוחלט לבקש משירות המבחן להכין תסקיר שיבחן את האפשרות לשחררו למעצר בית. בינתיים נקבע כי יישאר כלוא.

עוד בוואלה!

יריקות וקריאות "נאצים": כך פועלים המתפללים שמסרבים להישמע להנחיות

לכתבה המלאה
בית שמש, 7 באפריל  2020. יעקב לדרמן, פלאש 90
פעולות אכיפה של המשטרה בבית שמש/פלאש 90, יעקב לדרמן

חנון ערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בירושלים. בפסיקתה, קבעה השופטת חגית מאק-קלמנוביץ' כי לפחות בעניין היריקה על השוטרת הראיות נחלשו, לאור טענתו של חנון כי ייתכן שהתעטש ובאופן לא מכוון נפלט מפיו רוק, אך בסך הכל דחתה את הערעור והותירה אותו במעצר. היא קבעה כי מעשיו מהווים לכאורה "הפרת חוק מודעת, מכוונת ומתריסה", שסיכנה את שלום הציבור. עוד קבעה השופטת כי העובדה שחנון פעל "באופן מכוון הנובע מתפיסת עולם ואידיאולוגיה", לא מאפשרת לשחררו למעצר בית.

באמצעות סנגוריו, עורכי הדין נדב גדליהו ושמואל הורביץ, ביקש חנון לערער גם לבית המשפט העליון. השופט אלרון הסכים לדון בערעור, ובדיון שנערך ביום חמישי האחרון מסרה נציגת שירות המבחן כי השירות לא יצליח להכין תסקיר בזמן, בשל עומסים ונסיבות הנובעות ממגיפת הקורונה. במצב הדברים הזה, החליט אלרון להפוך את החלטות השלום והמחוזי, ולשחרר את חנון למעצר בית.

"בנסיבות דנן, כשהמבקש נתון במעצר יותר משלושה שבועות וכאשר ידוע כי התסקיר לא יוגש במועדו וממילא האפשרות לשחררו לחלופת מעצר לא תדון בזמן הקרוב, נדמה כי ההחלטה לעצור את המבקש עד תום ההליכים בין כתלי בית המעצר אינה סבירה, ומצדיקה על כן את התערבותו של בית משפט זה", כתב שופט העליון, ובסוף השבוע חנון שוחרר.

סנגורו של חנון, עו"ד שמואל הורביץ ממשרד עורכי הדין נדב גדליהו, מסר כי "אנו מברכים על ההחלטה ההגונה והצודקת של כבוד השופט אלרון שהצליח להתעלות מעל לרקע החרדי של הלקוח. נדמה כי הלקוח נפל קורבן בערכאות הקודמות לתופעה המצערת של הרתעת הציבור על-ידי שימוש פסול במעצר ככלי ענישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully