וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריקות וקריאות "נאצים": כך פועלים המתפללים שמסרבים להישמע להנחיות

עם הרחבת המאבק בקורונה, גובר המתח בין כוחות האכיפה למפרי ההגבלות. בפיזור התקהלויות בבתי כנסת בבית שמש התקבלו הכוחות בקריאות גנאי, ואחת השוטרות אף הותקפה - פעמיים. ברכסים, שוטרים התלבשו כחרדים כדי לחדור כסמויים לבית תפילה ורשמו דוחות בסך עשרות אלפי שקלים

המאבק בקורונה: שוטרים סמויים חשפו בית כנסת ברכסים שפעל בניגוד להנחיות/צילום: משטרת ישראל

(שוטרי תחנת זבולון מפזרים שוק מאולתר ברכסים, ביום שישי שעבר)

בתקופה האחרונה המשטרה מתמודדת עם מקרים רבים של הפרות הנחיות משרד הבריאות. המאבק בנגיף הקורונה רק גובר, ולצד פעולות ההסברה והמניעה, השוטרים פועלים לאכיפת ההגבלות, בהן גם ההנחיה להתפלל ביחידות בלבד. מידע מודיעיני הצביע על כך שבבית כנסת אחד ביישוב רכסים, מממשיכות להתנהל תפילות כבשגרה. אך בכל פעם שהגיעו השוטרים למקום, הספיקו המתפללים להתפזר, ככל הנראה בסיוע אזהרת תושבים.

עם זאת, במשטרה מכירים דרכים להתמודד עם "תרגילים" מסוג זה, וניסיון בהתגברות עליהם. כך, מפקד התחנה זבולון, ניצב-משנה קובי קרני, בחר לפעול אמש (חמישי) בדרך יצירתית. קרני שעמד בראש הפעילות החליף את מדי המשטרה בלבוש חרדי, על מנת לחדור, יחד עם בלש נוסף, אל בית הכנסת ו"להשתלב" בתפילה. זאת, במטרה לחשוף במקום את ההתנהלות המסוכנת והאסורה בצו הבריאות ולפעול בהתאם.

עם כניסתם הסמויה של השוטרים אל בית התפילה, הבחינו השניים בהתגודדות האסורה של כמות המתפללים במקום. מיד עם ההבחנה בהפרת ההנחיות, השוטרים עברו לשלב הפעילות הגלויה, שלפו תעודות שוטר והודיעו לנוכחים כי הם מעוכבים. כמו כן, נרשמו דוחות בסך אלפי שקלים הן למפרי הצו והן למפעיל המקום.

ניצב משנה קובי קרני והבלש, לבושים כחרדים, בדרכם לאכוף את הנחיות משרד הבריאות בבית כנסת ברכסים. 2 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
התלבשו כחרדים וחדרו לבית כנסת ברכסים. נצ"מ קרני והבלש/דוברות משטרת ישראל

כשעה לאחר מכן, דווח כי המקום נפתח בשנית לתפילה - למרות האזהרות. השוטרים הגיעו שוב למקום, ואיתרו את גבאי בית הכנסת יחד עם מתפללים. המקום נסגר בשנית, ונרשמו דוחות נוספים בסך כולל של 17,500 שקלים.

בתחנת זבולון ביקשו להדגיש כי המשטרה מנהלת לאורך כל השנה קשרי קהילה מצוינים עם המועצה המקומית רכסים ותושביה. "בימים מורכבים אלה מקיימים השוטרים ביישוב שיח הדוק תוך הידברות ונקיטת פעולות הסברה המותאמים לאוכלוסייה המקומית בנושא הנחיות משרד הבריאות לבלימת התפשטות הקורונה", נמסר מהמשטרה.

עם זאת, רק לפני כשבוע המשטרה הייתה צריכה לפעול באסרטיביות ברכסים, כששוטרי סיור פיזרו "שוק מאולתר" שהוקם מתחת לאפם ביישוב. השוטרים כרזו לציבור לשוב לבתיהם, וערכו רישום של פרטי בעלי הדוכנים המאולתרים. על פי המשטרה הדבר נעשה "לצד נקיטת פעולות הסברה בדבר חובת מילוי צו השעה, שתכליתו שמירה על שלום כלל הציבור". באירוע פיזור השוק לא נרשמו דוחות, לא ניתנו קנסות, ואיש לא עוכב.

עוד בוואלה!

ביקורת בבני ברק על החמרת הגבלות התנועה: "הפוליטיקאים עושים עלינו סיבוב"

לכתבה המלאה

סירבו להתפזר וקראו לשוטרים: "נאצים! אין לכם בושה"

לא רק ברכסים הנחיות התפילה החדשות עוררו סערה. בבית משפט השלום בירושלים הוגש הבוקר כתב אישום נגד תושב בית שמש, בנימין פרידמן בן ה-47, בגין תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות. האירוע המתגלגל התרחש ב-31 במרץ, והחל בעימות עם מתפללים ליד בית כנסת ברחוב יהודה הנשיא בבית שמש. מפקד תחנת בית שמש, סגן ניצב רונן גורש, כרז לנוכחים כי מדובר בהתקהלות אסורה ואף הדגיש כי "אתם נמצאים בדבוקה ועלולים להדביק האחד את השני".

האירוע הסלים כששוטרים הגיעו לבית כנסת נוסף ברחוב הלל הסמוך, במטרה לפזר את המתפללים. מפקד נקודת רמת בית שמש רב פקד איתי ליכטנטל, כרז לנוכחים להתפזר, והזהיר שתבוצע אכיפה. המתפללים סירבו להישמע להוראות, והשוטרים החלו ברשימת דוחות לנוכחים.

על פי כתב האישום, פרידמן התסיס את המתקהלים שלא להישמע להוראות השוטרים. הוא אף קרא לעברם "נאצים! אין לכם בושה! אתם אוסרים עלינו להתפלל". בנוסף לכך, פרידמן קילל שוטרות וצעק לעברן "שיקסע, נביילה", וכשאחת מהן התעמתה איתו ועמדה במרחק של כמטר מולו - הוא ירק עליה ופגע בחולצתה.

פרידמן התנגד למעצרו, וסירב להיכנס לניידת, תוך שבמקום התפתחה מהומה. שקית ובה נוזל צורב הושלכה לעבר אותה שוטרת, נקרעה כשפגעה בה וגרמה לצריבה ביד ולכוויה. עוד עלה מכתב האישום כי בתחנה הבהיר פרידמן לשוטרים כי הוא "מפר את הוראות בריאות העם כי לא נותנים לנו להתפלל במניין". בחקירתו הוא לא שיתף פעולה עם השוטרים, הוא שתק או שר.

אכיפת המשטרה בשכונת מאה שערים לטובת שמירה על הנחיות משרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה 30 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
המשטרה פועלת לאכיפת ההנחיות בשכונת מאה שערים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

הוא נותר במעצר, והואשם גם בהפרעה לשוטר ובסירוב להוראת פיזור התקהלות. במקביל להגשת כתב האישום, פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו.

"נוכח התנהגותו המסוכנת, הנובעת לכאורה מאידיאולוגיה, בשילוב הרשעותיו הקודמות - לא ניתן לתת בו אמון", טענה הפרקליטה, עו"ד דקלה לוי דמרי. סנגורו של פרידמן, עו"ד רועי פוליטי, כפר בשמו כי השתמש בביטוי "נאצים" או שירק, כנטען. הוא ביקש לשחררו למעצר בית, בין היתר כי "מתקני הכליאה מלאים בקורונה" וכן כי "ממילא כל המדינה במעצר". השופט אלעזר נחלון יקיים דיון בבקשת הפרקליטות לאחר שיקבל תסקיר בעניינו של פרידמן, ובינתיים הורה כי הוא יוותר במעצר עד להחלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully