וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ברהט מהתפשטות הקורונה ברמדאן: "אם לא יקשיבו יהיה פה תוהו ובוהו"

19.4.2020 / 18:35

39 תושבים נדבקו עד כה בנגיף בעיר הבדואית, ובעירייה מזהירים כי ללא הקפדה על ההנחיות צפויים עשרות חולים נוספים. ראש העיר הודיע על הצבת פקחים במרכזים ציבוריים במהלך החודש הקדוש למוסלמים שיחל השבוע. "בחרדה ובפחד אפשר לטפל, בקורונה לא"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

לקראת חודש הרמדאן שיחל בסוף השבוע, ברהט הביעו היום (ראשון) חשש מפני עשרות חולים והתפשטות של נגיף הקורונה בעיר. ראש העירייה, פאיז אבו סהיבאן, התריע מפני מחסור בנתונים לגבי תושבים שהיו במגע עם חולי קורונה והדגיש כי בעיר פועלים במאמץ להשאיר את המשפחות בבתים. "אנחנו רוצים להיכנס לרמדאן אבל אם אנשים לא יקשיבו יהיה פה תוהו ובוהו", הזהיר.

לדברי אבו סהיבאן, "אנחנו מקווים שאנשים לא יצאו מהבית, נציב פקחים בכל בתי הקפה. בחרדה ובפחד אפשר לטפל, בקורונה לא".

נכון להיום, 1,468 מתושבי העיר עברו בדיקות קורונה - בעוד 39 מהם נמצאו חיוביים לנגיף. ראש העיר הסביר כי העלייה במספר הנדבקים ברהט בימים האחרונים נובעת מכמות הבדיקות.

חלוקה של כ- 1200 ערכות חיטוי והיגיינה לתושבי כפרי הפזורה הבדואית.. ללא שם, אתר רשמי
חלוקת ערכות חיטוי והיגיינה לתושבי הפזורה הבדואית/אתר רשמי, ללא שם

ראש מועצת חורה, חאבס אל-עטואנה, אמר כי במהלך היום התקיימה ישיבת חירום עם פיקוד העורף והוחלט על כמה צעדים כדי להבטיח שההנחיות יישמרו במהלך התקופה. "אנחנו עושים הכול כדי שאנשים יישארו בביתם ברמדאן", אמר אל-עטואנה. "אנחנו עושים הסברה לתושבים ונשים פקחים בחנויות. כולם מתגייסים כדי שהמשפחות יישארו בבית. רתמנו את אנשי הדת ואת האמאמים במסגדים כדי שיבקשו מאנשים לא לצאת מהבתים ולהישמע להוראות משרד הבריאות. התושבים הבינו והם ממושמעים".

במהלך היום חולקו עשרות אלפי סלי מזון, ערכות חיטוי, וחומרי הסברה המפנים לעשרות אנשי מקצוע מהחברה הערבית ביוזמת מטה החירום של הארגונים האזרחיים והרשויות המקומיות בנגב. בנוסף לכך, הוקמה נקודת בדיקה לנגיף הקורונה באבו תלול, שתיתן מענה לכלל היישובים באזור.

עוד בוואלה!

אין תשתיות, אין מודעות: הקורונה מתפשטת, והמגזר הבדואי בסכנה מוגברת

לכתבה המלאה
עשרות אלפי סלי מזון וערכות הסברה והעשרה חולקו לכפרים הלא מוכרים בנגב 19 באפריל 2020. -, אתר רשמי
חלוקת סלי מזון וערכות חיטוי במגזר הבדואי/אתר רשמי, -

מוקדם יותר היום, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הגיע לסיור בדיר אל-אסד ובהמשך צפוי להיפגש עם ראשי רשויות במגזר הערבי לקראת כניסת צום הרמדאן. זאת, מתוך שאיפה לתאם צעדים שיסייעו במניעת התפשטות המגיפה לאורך החודש הקדוש למוסלמים.

"חודש הרמדאן הוא האתגר המשמעותי ביותר בפנינו במאבק בקורונה, במיוחד על רקע העלייה במספר חולי הקורונה ביישובים הערבים", אמר ארדן. "אני מתכוון להשקיע מאמץ גדול יחד עם המשטרה כדי להגביר את המודעות לחשיבות הציות להנחיות משרד הבריאות בעיקר בימי הרמדאן. אנחנו במאבק הזה יחד. אני בטוח, ששיתוף הפעולה עם ראשי הרשויות במגזר הערבי יסייע לנו בהתמודדות עם הנגיף ושהאחריות והמשמעת שגילה הציבור הערבי עד כה, תימשך גם בחודש הרמדאן. משבר הקורונה קושר את גורלנו יחד, ואינו מבדיל בין הדתות השונות, ולכן חייבת להיות ערבות הדדית מעל הכול".

בדיקת חום בכניסה לחנות, דיר אל אסד, 18 באפריל 2020. Basel Awidat\ Flash 90, פלאש 90
במגזר הערבי נערכים לרמדאן. בדיקת חום בכניסה לחנות בדיר אל-אסד, היום/פלאש 90, Basel Awidat\ Flash 90

כבר בתחילת התפרצות הקורונה בישראל, במגזר הבדואי הזהירו מפני התפשטות הנגיף בעקבות מחסור בתשתיות הולמות ובחוסר מודעות. ראש מועצת הכפרים הבלתי מוכרים בפזורה הבדואית, עטיה אל-עסאם, הסביר כי חוסר מודעות זה עלול להביא להתפשטות עוצמתית של הנגיף. לדבריו, "יש הרבה בעיות בפזורה שמחמירות את בעיית הקורונה - אינפורמציה לא זורמת, אין אינטרנט, יש בעיית אשפה שנמצאת בתוך הכפר, הביוב זורם בחלק מהכפרים לתוך בורות ספיגה. בגלל הריסות הבתים, אנשים ומשפחות מצטופפים בתוך בית אחד. אם הקורונה תגיע לכפרים - היא תתפשט במהירות עצומה".

ראאד אלקיען, תושב הכפר הלא מוכר אום אל-חיראן, סבור כי קשה מאוד להגיע לכל תושבי הפזורה, שחלקם כלל אינם מבינים מהו נגיף הקורונה. "אין מודעות בציבור למגיפה המסוכנת. להתמודד עם הקורונה בכפרים הבלתי מוכרים ובמגזר הבדואי בכלל זה דבר קשה מאוד מכיוון שיש בתים עם מספר גדול של נפשות בבית אחד", הסביר אלקיען. "אי אפשר להיות במרחק שני מטרים. שוהים בבית אחד חמולות גדולות. התשתיות פה לא עוזרות. אין מודעות, אין אינטרנט, אין תשתיות. אי אפשר להתמודד כאן עם הנגיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully