וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקלות החדשות: התחבורה הציבורית תתוגבר, קווי אוטובוס יחודשו

19.4.2020 / 16:55

החל ממחר תורחב בהדרגה פעילות קווי התחבורה הפעילים ויתווספו כמה מהקווים המובילים למרכזי תעסוקה וקניות. התחבורה הציבורית תמשיך לפעול עד השעה 20:00 ותיפסק בסופי השבוע, כשנוסעים לא יורשו לעלות ללא מסיכות. תנועת הרכבות עדיין לא תשוב לפעילות

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

כחלק מההקלות שאישרה הממשלה, במסגרתן הורחבה פעילות המשק, החל ממחר (שני) התחבורה הציבורית תתגבר את מערך הקווים. ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נקבע כי יתוגברו קווי התחבורה הפעילים ויתווספו חלק מקווי התחבורה הציבורית שפעילותם הופסקה לפני כחודש ומובילים למרכזי תעסוקה ומרכולים.

התחבורה הציבורית תמשיך לפעול עד לשעה 20:00 בערך מדי יום ופעילותה תיפסק בסופי השבוע. בנוסף לכך, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, נוסעים לא יורשו לעלות לכלי הרכב הציבוריים ללא מסיכה. שורת הנוסעים הראשונה בסמוך לנהג תישאר ריקה, ובכל קו תותר נסיעה של עד 20 נוסעים. בשלב זה רכבת ישראל לא תשוב לפעילות.

חיטוי תחנת רכבת משה דיין ראשון לציון,מעל נתיבי איילון, 18 במרץ 2020. ראובן קסטרו
הנסיעה ללא מסיכה - תיאסר/ראובן קסטרו

באגד מסרו כי החל ממחר יוכפלו הנסיעות בכל חלקי הארץ. התחבורה הבינעירונית המהירות לא תתוגבר למעט הקווים "נושקי הרכבת" וקו 910 מתל אביב לחיפה, שיפעלו בתדירות של לפחות פעמיים בשעה. שאר הקווים הבינעירוניים יפעלו רק במתכונת של קווי שירות מאספים. למידע נוסף ניתן להתעדכן באתרי האינטרנט, באפליקציה ובמוקד הטלפוני שמספרו 8787*.

נהג אוטובוס מתגונן עם מסכה מנגיף הקורונה בירושלים 16 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
נהג אוטובוס מתמגן מפני קורונה/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

לפני חודש, ברקע הנחיות משרד הבריאות לפיהן אין לצאת מהבית למעט במצבים המחייבים, בוצעו שינויים משמעותיים גם בתחבורה הציבורית. השינוי העיקרי היה ביטול התחבורה הציבורית בשעות הערב ובסופי שבוע. מדי ערב נפסקת פעילותם של האוטובוסים בשעה 20:00, והתחבורה הציבורית לא פועלת בסופי השבוע - מיום חמישי בשעה 20:00 ועד שעות הבוקר המוקדמות ביום ראשון. בנוסף לכך, בוטלו קווים בינעירוניים של אגד, וכל קווי 900 של חברת נתיב אקספרס. כמה ימים לאחר מכן הודיעו ברכבת ישראל על השבתה של פעילותה בעקבות המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully