וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה במשק תעלה ל-30%, חנויות ייפתחו: הקלות על מגבלות הקורונה

19.4.2020 / 12:33

שרי הממשלה אישרו שורת הקלות ובהן פתיחת חנויות בשלל ענפים בכפוף למגבלות, תפילה בחוץ עד 19 בני אדם וחזרה חלקית של החינוך המיוחד. פעילות ספורטיבית תתאפשר עד למרחק של 500 מטרים, אף שיציאה מהבית עדיין מוגבלת ל-100 מטרים. יוטלו קנסות על אי חבישת מסיכה

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) הקלות במגבלות שהוטלו על המשק במסגרת משבר הקורונה - לאחר שבועות ארוכים של מדיניות מחמירה. כך, אושרה בין היתר חזרה חלקית של מסגרות החינוך המיוחד, כמו גם פתיחה של חנויות בשלל ענפים בכפוף למגבלות, וחזרה של התעשייה עד למתכונת עבודה של 30%. השרים דנו במשך שעות ארוכות על ההגבלות, עליהן הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש.

בין היתר אושרה העלאת מתכונת העבודה ל-30% בענפי התעשייה, הייצור והשירותים (או עד עשרה עובדים בו זמנית, הגבוה מביניהם), וכן מתן קנס כספי של 200 שקלים על אי-חבישת מסיכה - לאחר אזהרה במקרה ראשון.

עוד אישרה הממשלה את הגדלת מספר המתפללים במקום פתוח מעשרה ל-19, במרחק של עד 500 מטרים מהבית ומקום העבודה ותוך שמירה של מרחק של שני מטרים בין מתפלל למתפלל. כן הותרה פעילות ספורטיבית עד למרחק של 500 מטרים. עם זאת, בשלב זה הושארה בעינה מגבלת היציאה הכללית מהבתים עד למרחק של מאה מטרים.

במהלך הישיבה ביקשו השרים ארדן ושטייניץ להגביל את מספר המשתתפים בהפגנות - כפי שמגבילים את מספר המתפללים. ארדן נימק את הבקשה לאור העובדה שלדבריו לא ניתן לדעת כמה אנשים יגיעו לתפילה בציבור, בדיוק כפי שאי אפשר לדעת כמה יגיעו להפגנה העצמאים שמתקיימת הבוקר. ראש הממשלה השיב להם כי "מרבית ההפגנות נגדי ולכן אני מנוע מלהתבטא בנושא". על כל פנים, הבקשה לא התקבלה. סוגיה נוספת שעלתה נגעה לעניין הטיפוח והיופי. שר הכלכלה אלי כהן אמר שבמקום שאנשים ילכו להסתפר אצל הספרים שלהם בבתים ולהפך במחשכים, צריך להסדיר את העניין בהנחיה. לדבריו ראש הממשלה הנחה את מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימנטוב להכין מתווה מסודר לעניין.

ירושלים בסגר, 16 באפריל 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
לראשונה: חבישת מסיכה במרחב תיאכף/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

גם פתיחת חנויות במרחב הפתוח אושרה, אך לפי ענפים מסוימים ובכפוף לכמה מגבלות: ציוד מידע ותקשורת, ציוד אודיו ווידאו, מחשבים, ציוד היקפי, תוכנה וציוד תקשורת, טקסטיל, כלים ממתכת, צבעים וזכוכית, שטיחים, מרבדים וחיפויי קיר ורצפה, רהיטים, מוצרי חשמל וגז ביתיים, כלי בית וכן מוצרים אחרים לבית (למעט צעצועים ומשחקים), חפצי תרבות ופנאי, ספרים, עיתונים, ציוד משרדי וצורכי כתיבה, ציוד ספורט ואופניים, כלי נגינה, מוזיקה וסרטים על גבי מדיה, אביזרים רפואיים, מכבסות, מתפרות וסנדלריות. איסוף עצמי יתאפשר מכל חנות שפועלת במסגרת התקנות, ומשלוחים יתאפשרו מכל החנויות בכלל.

עסקים אלו יידרשו למנות בעסק אחראי הממונה על עמידה בתנאים, לשמור על היגיינה ועל מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם; לאסור התקהלות בפינת הקפה ובמטבחונים, בעוד העובדים יאכלו בחדריהם ככל שהדבר אפשרי; למדוד חום לנכנסים; לדאוג לשיבוצים קבועים במשמרות והסעות ככל הניתן; אם אין בחדרים מחיצות בין העובדים, להקפיד על שהות של עד שני עובדים בחדר שגודלו עד 20 מ"ר ועד חמישה עובדים בחדר גדול יותר; ולוודא שפגישות ודיונים ייערכו עם עד שמונה עובידם לכל היותר.

עוד בוואלה!

ההנחיות המסתמנות: חנויות במרחב הציבורי ייפתחו, מתכונת העבודה תעלה ל-30%

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג את ההקלות לציבור ב-18 באפריל 2020. קובי גדעון / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בהצהרה לתקשורת, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון / לע"מ

חנויות אלה יוכלו לפעול במסגרת תנאים, שהפרתם תיחשב כעבירה פלילית ומנהלית, וניתן יהיה להטיל קנס בעקבותיה. חתימה על הצהרות בריאות ומדידת חום לנכנסים; תנאים אלו כוללים סימון מרחק של שני מטרים בין הלקוחות בקופה; מחיצה פיזית בין המוכר לקונה; עבודה במשמרות קבועות; שמירה על היגיינה וחיטוי באופן תדיר; הגבלה על מספר לקוחות - לא יותר משני לקוחות בו זמנית לכל קופה רושמת פעילה, או ארבעה לקוחות לכל קופה בחנות שגודלה מעל 100 מ"ר; מי שיקיים תנאים אלו, יוכל לשוב לפעול במתכונת עבודה מלאה. עם זאת, אם יתגלה בעסק אדם שחלה בקורונה, הוא ייסגר זמנית - או לפחות חלקו - עד לסיום החקירה האפידמיולוגית.

צעדים נוספים שאושרו כוללים את החזרתם לפעולה של מוסדות החינוך המיוחד במתכונת חלקית: עד שלושה ילדים בקבוצה, תוך הפרדה של רבע שעה לפחות בין קבוצה לקבוצה. כמו כן, שלוש משפחות יוכלו להיעזר במטפל משותף קבוע. לבד ממשפחות אלו, לא תתאפשר שהות בבתים של אחרים, כמו גם כניסה לחופי ים, פארקים, גני משחקים ומתקני ספורט עירוניים. מקוואות לגברים יאפשרו לשלושה בני אדם לשהות במתחם בו זמנית לכל היותר. בריתות וחתונות יתקיימו בשטחים פתוחים בלבד, בהשתתפות של עד עשרה בני אדם לכל היותר.

(עדכון ראשון: 06:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully