וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן סייר ביישובים הערביים שבסגר: "הרמדאן - האתגר המשמעותי ביותר"

השר לבטחון פנים ומ"מ המפכ"ל סיירו בדיר אל-אסד ובענה, הנתונים בסגר זה היום השני בשל התפשטות התחלואה מקורונה, ובחנו את היערכות שירותי החירום והמשטרה. לדבריו, חודש הרמדאן הוא האתגר הגדול ביותר במאבק בנגיף. "המשבר - אינו מבדיל בין הדתות השונות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בעוד שיעור התחלואה בקורונה בדיר אל-אסד הולך ועולה, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, הגיעו בצהריים (ראשון) למועצה כדי לסייר בה ובבענה שבצפון המדינה. שתי המועצות נתונות בסגר מחשש להתפשטות הנגיף.

ארדן וכהן בחנו את היערכות המשטרה, פיקוד העורף ושירותי החירום לסגר, וסיירו במחסומים סביב היישובים. בנוסף, השר ארדן נפגש גם עם ראשי רשויות במגזר הערבי, לקראת כניסת צום הרמדאן בסוף השבוע הקרוב, מתוך שאיפה לתאם צעדים שיסייעו במניעת התפשטות המגיפה לאורך החודש הקדוש למוסלמים.

השר לביטחון הפנים בצפון: "הרמדאן  - האתגר המשמעותי ביותר" 


השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן בסיור בדיר אל אסד, 19 באפריל 2020. שלומי גבאי
ארדן בדיר אל-אסד, היום/שלומי גבאי

"חודש הרמדאן הוא האתגר המשמעותי ביותר בפנינו במאבק בקורונה, במיוחד על רקע העלייה במספר חולי הקורונה ביישובים הערבים", אמר ארדן. "אני מתכוון להשקיע מאמץ גדול יחד עם המשטרה כדי להגביר את המודעות לחשיבות הציות להנחיות משרד הבריאות בעיקר בימי הרמדאן. אנחנו במאבק הזה יחד. אני בטוח, ששיתוף הפעולה עם ראשי הרשויות במגזר הערבי יסייע לנו בהתמודדות עם הנגיף ושהאחריות והמשמעת שגילה הציבור הערבי עד כה, תימשך גם בחודש הרמדאן. משבר הקורונה קושר את גורלנו יחד, ואינו מבדיל בין הדתות השונות, ולכן חייבת להיות ערבות הדדית מעל הכל".

הסגר שהוטל על דיר אל-אסד ובענה נכנס לתוקפו אתמול בשעה 08:00 בבוקר, והוא צפוי להימשך כל השבוע. עשרות שוטרים הוצבו ביישובים, והכניסה והיציאה מהן תוגבל, למעט מקרים מיוחדים. זו הפעם הראשונה שמוכרז סגר על יישובים ערביים במסגרת משבר הקורונה.

עוד בוואלה!

עשרות שוטרים בכניסות: הסגר על דיר אל-אסד ובענה נכנס לתוקף

לכתבה המלאה
הכניסה הראשית לדיר אל-אסד בזמן ביקורו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. 19 באפריל 2020. אלי אשכנזי
הכניסה הראשית לדיר אל-אסד בזמן ביקור ארדן, היום/אלי אשכנזי

מפקד תחנת משטרת מג'ד אל-כרום, סנ"צ יקי אוחנה, אמר כי בשעה זו מוצבים שמונה מחסומים בכניסות לשני היישובים. "לא נאשר כניסה למי שאינו תושב, וגם לא נאפשר יציאה", אמר. הוא הדגיש כי במקביל, תימשך אכיפת ההתקנות של יציאה עד מאה מטרים מהבית, יציאה לצרכים חיוניים כמו הצטיידות במזון או קבלת טיפול רפואי. "כמובן שבמידת הצורך, תותר יציאה לקבלת טיפול רפואי חיוני מחוץ לשני היישובים", הוסיף.

לדבריו, "המצב ביישובים קשה. יש תחושה של אי ודאות, עלייה מהירה בתחלואה וקושי כלכלי. השוטרים מונחים להפעיל שיקול דעת כדי לפתור בעיות ומצוקות שעולות". לצד עשרות השוטרים שיפעלו בדיר אל-אסד ובענה, פועלים גם חיילי פיקוד העורף שיבטיחו אספקה קיומית של מזון, מצרכים, שירותים קיומיים וסיוע.

הכניסה הראשית לדיר אל-אסד בזמן ביקורו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. 19 באפריל 2020. אלי אשכנזי
"לא נאשר כניסה למי שאינו תושב, וגם לא נאפשר יציאה". הכניסה לדיר אל-אסד, היום/אלי אשכנזי

בדיר אל-אסד מתגוררים כ-12,300 תושבים, ובבענה 8,400. נכון להיום, מספר חולי הקורונה בדיר אל-אסד הוא 89 בני אדם, ובבענה נדבקו 14. עם זאת, קצב ההדבקה עולה בשיעור גבוה במיוחד, וככל שנעשות יותר בדיקות - נמצאים חולים נוספים. עד כה יצאו לפחות 25 חולים מיישובים אלה למלוניות של פיקוד העורף עבור חולי קורונה. הרשויות המקומיות מנסות לשכנע את החולים שטרם יצאו למלוניות לעשות זאת.

ההחלטה על מגבלות התנועה בשני היישובים אושרה בוועדת השרים תחת הגדרת "אזור מוגבל". דיר אל-אסד ובענה, הסמוכים לכרמיאל, עמדו בשלושת הקריטריונים של משרד הבריאות להטלת סגר: כמות החולים בהם גבוהה ביחס ליישובים אחרים, קצב עלייה בתחלואה עלה בשלושת הימים האחרונים מעל הממוצע הקיים ושיעור התחלואה גבוה ביחס לממוצע ביישובים אחרים. שיעור התחלואה בדיר אל-אסד הוא 715 חולים למאה אלף איש - שיעור גבוה במיוחד, ושני רק לזה שבבני ברק.

(עדכון ראשון: 13:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully