וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות שוטרים בכניסות: הסגר על דיר אל-אסד ובענה נכנס לתוקף

18.4.2020 / 8:00

ההגבלות על היישובים החלו בשעה 08:00 ויימשכו שבוע ימים. זאת, בעקבות שיעור תחלואה גבוה במיוחד בקורונה. שמונה מחסומים הוצבו בכניסות, ותוגבל הכניסה והיציאה למי שאינו תושב המקום. במשטרה הדגישו: "לא יישארו תושבים בלי אוכל ובלי טיפול רפואי"

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: אסף דרורי

הסגר שהוטל על דיר אל-אסד ובענה נכנס לתוקפו היום (שבת) בשעה 08:00 ויימשך שבעה ימים. זאת לאחר הכרזת הממשלה על יישובים אלה כ"אזור מוגבל", בעקבות שיעור התחלואה הגבוה בנגיף הקורונה. עשרות שוטרים הוצבו ביישובים, והכניסה והיציאה מהן תוגבל, למעט מקרים מיוחדים. זו הפעם הראשונה שמוכרז סגר על יישובים ערביים במסגרת משבר הקורונה.

מפקד תחנת משטרת מג'ד אל-כרום, סנ"צ יקי אוחנה, אמר כי בשעה זו מוצבים שמונה מחסומים בכניסות לשני היישובים. "לא נאשר כניסה למי שאינו תושב, וגם לא נאפשר יציאה", אמר. הוא הדגיש כי במקביל, תימשך אכיפת ההתקנות של יציאה עד מאה מטרים מהבית, יציאה לצרכים חיוניים כמו הצטיידות במזון או קבלת טיפול רפואי. "כמובן שבמידת הצורך, תותר יציאה לקבלת טיפול רפואי חיוני מחוץ לשני היישובים", הוסיף.

עשרות שוטרים פועלים לאכיפת הסגר בדיר אל-אסד ובענה בשל התפשטות הקורונה. 18 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
עשרות שוטרים ושמונה מחסומים בדיר אל-אסד ובענה/דוברות משטרת ישראל

סנ"צ אוחנה הזכיר כי בעוד שבוע יחל חודש הרמדאן, ובשבוע שקודם לו אנשים יוצאים יותר מהבתים לצורך הצטיידות במזון. "סביר להניח שבעקבות ההודעה הלילה על כך ששני היישובים הוכרזו כ'אזור מוגבל', גוברת תחושת אי הוודאות ויותר אנשים יבקשו לצאת ולהצטייד במזון", אמר. "אין הרבה מרכזי קניות בתחום היישובים, ואנחנו נערכים לכך שרבים יגיעו למספר מצומצם של בתי עסק". סנ"צ אוחנה הדגיש: "לא יישארו תושבים בלי אוכל ובלי טיפול רפואי".

לדבריו, "המצב ביושובים קשה. יש תחושה של אי ודאות, עלייה מהירה בתחלואה וקושי כלכלי. השוטרים מונחים להפעיל שיקול דעת כדי לפתור בעיות ומצוקות שעולות". לצד עשרות השוטרים שיפעלו בדיר אל-אסד ובענה, פועלים גם חיילי פיקוד העורף, ובשלב זה לא ידוע על הצטרפות חיילי צה"ל נוספים למערך. "זה עסק דינמי ומתגלגל. אולי בהמשך יהיו החלטות אחרות", אמר סנ"צ אוחנה.

בדיר אל-אסד מתגוררים 12,300 תושבים, ובבענה 8,400. נכון להיום, מספר חולי הקורונה בדיר אל-אסד הוא 62, ובבענה נדבקו שמונה בני אדם. עם זאת, קצב ההדבקה עולה בשיעור גבוה במיוחד, וככל שנעשות יותר בדיקות - נמצאים חולים נוספים. עד כה יצאו 25 חולים מיישובים אלה למלוניות של פיקוד העורף עבור חולי קורונה. הרשויות המקומיות מנסות לשכנע את החולים שטרם יצאו למלוניות לעשות זאת.

עוד בוואלה!

ההקלות המסתמנות: חנויות ייפתחו בהדרגה, משפחות יתאחדו לשמירה על הילדים

לכתבה המלאה
עשרות שוטרים פועלים לאכיפת הסגר בדיר אל-אסד ובענה בשל התפשטות הקורונה. 18 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
"לא יישארו תושבים בלי אוכל ובלי טיפול רפואי"/דוברות משטרת ישראל

ההחלטה על מגבלות התנועה בשני היישובים אושרה אמש בוועדת השרים תחת הגדרת "אזור מוגבל". דיר אל-אסד ובענה, הסמוכים לכרמיאל, עמדו בשלושת הקריטריונים של משרד הבריאות להטלת סגר: כמות החולים בהם גבוהה ביחס ליישובים אחרים, קצב עלייה בתחלואה עלה בשלושת הימים האחרונים מעל הממוצע הקיים - 11% ושיעור התחלואה גבוה ביחס לממוצע ביישובים אחרים.

קצב העלייה בתחלואה בדיר אל-אסד בשלושת הימים האחרונים עומד על 589%, ושיעור התחלואה הוא 507 חולים למאה אלף איש - לעומת הממוצע הארצי של 159.

משרד הביטחון, באמצעות פיקוד העורף, יבטיח קיום אספקה קיומית של מזון, מצרכים ושירותים קיומיים וסיוע לאוכלוסייה ביישובים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully