וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקלות המסתמנות: חנויות ייפתחו בהדרגה, משפחות יתאחדו לשמירה על הילדים

17.4.2020 / 17:34

במסגרת הסרת המגבלות שתאושר עד למוצ"ש, ייפתחו חנויות רחוב בהתאם להתפתחויות בקצב הנדבקים, וענף השירותים המשרדיים ישוב לפעילות. תתאפשר פעילות ספורטיבית במרחק של עד 500 מטרים. נבחנת אפשרות להטלת סגר ביום העצמאות והתרת תפילות של 10 אנשים במרחב הציבורי

צילום: אשקלון ניוז, עריכה: אביחי ברוך

ההקלות שיובאו לאישור הממשלה:

  • תותר פעילות ספורטיבית עד 500 מטרים מהבית
  • שירותים משרדיים יחזרו לפעילות
  • משפחות יוכלו לשמור על ילדיהן יחד
  • צפויה הטלת סגר ביום העצמאות

שרי הממשלה צפויים לאשר במוצאי השבת צווים ובהם שורה של צעדים במסגרת אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע להסכמות עם המל"ל ומשרדי הממשלה, בתום הדיונים שהתקיימו בנושא. במסגרת הצעד הראשון שיובא לאישור מחר (שבת) הוא פתיחת חנויות רחוב לפי ענפים מסוימים. החנויות ייפתחו בהדרגה, בהתאם להתפתחויות הקורונה וקצב העלייה של מספר הנדבקים. הענפים הספציפיים שייבחרו לפתיחת חנויות הרחוב ייחשפו במוצאי השבת. בשלב זה משרד הבריאות מעוניין בפתיחת חנויות חשמל, כלי בית ובניין בעוד שחנויות האופנה יישארו סגורות.

הצעד השני שיובא בצו הוא החזרת השירותים המשרדיים כגון ראיית חשבון, עריכת דין והמפעלים התעשתיים. ענפים אלו במשק יעבדו במתכונת של 30%, בהתאם להנחיות של משרד הבריאות, כמו גם ההגבלה של עד עשרה אנשים בחדר.

מחסומים בבצלאל, ירושלים, 12 באפריל 2020. רוני כנפו
נשקלת האפשרות להטיל סגר ביום העצמאות/רוני כנפו

במקביל לפתיחת החנויות וענפים נוספים במשק, יוכרז על "תו תקן סגול". במסגרתו, אותם עסקים יצטרכו לעמוד בהנחיות ובפרמטרים שייקבעו, ובכך ניתן יהיה להגדיל את מתכונת העבודה ליותר מ-30%. במידה ולא תרשם עלייה בקצב ההדבקה בעוד כשבועיים, תישקל האפשרות להחזיר לפעילות גם את המרכזים המסחריים הפתוחים, כמו ביג.

חזרתם של הילדים לבתי הספר והגנים לא נמצאת כרגע על הפרק. עם זאת, הצווים החדשים צפויים לאפשר לכמה משפחות לשמור על ילדיהם ביחד. כך משפחות יוכלו להיפגש ולשמור על הילדים שאינם נמצאים במסגרות כרגע, או לחלופין להביא מטפלת משותפת שתשמור עליהם. ההנחייה קובעת שזו צריכה להיות מטפלת קבועה, ולא מזדמנת. מטרת הנחייה זו היא לאפשר להורים לחזור לעבודה, גם בזמן שבתי הספר והגנים יישארו סגורים.

עוד בוואלה!

בדיקת נוכחות בכיתה וירטואלית: המתווה לחזרה לשגרה בלמידה מרחוק

לכתבה המלאה
דיון עם שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים וגורמי רפואה ומדע בכירים, בו מציגים תכניות שונות להקלת ההגבלות, משרד רה"מ, ירושלים 16 באפריל 2020. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
הדיון באסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, אתמול/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

צעד נוסף שצפוי להיות מאושר הוא התרת פעילות ספורטיבית בטווח של עד 500 מטרים מהבית. ניתן יהיה לערוך פעילות ספורטיבית בחיק המשפחה הגרעינית או עד שני אנשים. כמו כן, נבחנת גם התרת תפילה במרחב הציבורי - עד עשרה אנשים.

גם סוגיית מגבלת הגיל לגבי חזרה לעבודה נמצאת בדיונים, וככל הנראה תיקבע במוצאי השבת. משרד הבריאות הציע כי בני 70 ומעלה או בני 65 עם מחלות רקע, שתי קבוצות סיכון - יישארו בבתיהם.

במקביל, בימים אלו נבחנת האפשרות של הטלת סגר שלישי ביום הזיכרון לחללי צה"ל וכן ביום העצמאות, כדי למנוע התפרצות של ההדבקות. בשלב זה כבר מדגישים כי לא יתאפשרו התקהלויות בפארקים או אירועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully