וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העלייה בתחלואה: הממשלה הטילה סגר על דיר אל-אסד ובענה למשך שבוע

18.4.2020 / 0:42

הממשלה אישרה הגבלות על הכניסה והיציאה מהיישובים. ההחלטה התקבלה אחרי שבדיר אל-אסד אובחנו 62 חולים, וקצב התחלואה עלה ל-589% לעומת הממוצע הארצי - 11%. פיקוד העורף יבטיח אספקת מזון לתושבים. זו הפעם הראשונה שמוכרז סגר על יישובים ערביים במסגרת משבר הקורונה

צילום: אשקלון ניוז, עריכה: אביחי ברוך

הממשלה הכריזה אמש (שישי) על דיר אל-אסד ובענה כ"אזור מוגבל" למשך תקופה של שבוע, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ביישובים. ההחלטה תיכנס לתוקף הבוקר בשעה 08:00. ועדת השרים החליטה כי יוטל סגר, ותוגבל הכניסה והיציאה משני היישובים. דיר אל-אסד ובענה עמדו בשלושת הקריטריונים של משרד הבריאות להטלת סגר: כמות החולים בהם גבוהה ביחס לישובים אחרים, קצב עלייה בתחלואה עלה בשלושת הימים האחרונים מעל המממוצע הקיים - 11%, ושיעור התחלואה גבוה ביחס לממוצע ביישובים אחרים.

נכון להיום, מספר חולי הקורונה בדיר אל-אסד הוא 62 תושבים. קצב העלייה בתחלואה בשלושת הימים האחרונים ביישוב עומד על 589%, ושיעור התחלואה הוא 507 חולים ל-100 אלף איש, לעומת הממוצע הארצי של 159.

בתקופת ההגבלות, משרד הביטחון, באמצעות פיקוד העורף, יבטיח קיום אספקה קיומית של מזון, מצרכים ושירותים קיומיים וסיוע לאוכלוסייה ביישובים אלה.

כוחות פיקוד העורף בדיר אל-אסד, 15 באפריל 2020. דובר צה"ל
כוחות פיקוד העורף פועלים בדיר אל-אסד/דובר צה"ל

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) אמר כי "תושבי דיר אל-אסד נתונים כעת בסכנה גדולה. כדי שלא נגיע למצבים דומים במקומות אחרים - חייבים להגביר את הבדיקות ביישובים הערבים כדי לראות תמונה רחבה יותר, ולהתמודד בהתאם". ח"כ ג'בארין הוסיף כי "תת הבדיקה בכל היישובים הערבים (כ-11% בלבד מסך הבדיקות) היא מחדל חמור של ממשלה שהפקירה אותנו לגורלנו".

משרד הבריאות הודיע ביום רביעי האחרון על חשש מהתפרצות נגיף הקורונה באזור דיר אל-אסד, והתושבים התבקשו להסתגר בבתיהם. בעקבות כך, נערכה ביישוב ישיבת חירום בהשתתפות בכירים במערכת הביטחון, ונציג הממשלה איימן סייף, שמונה על ידי שר הפנים אריה דרעי לעמוד בראש הצוות לטיפול בקורונה בחברה הערבית.

המשטרה אוכפת אתת התקנות לשעת חירום במסגרת מבצע ׳אביב מוגן, 10 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
תוגבל היציאה והכניסה משני היישובים/דוברות משטרת ישראל

החשש מהתפרצות הנגיף מגיע אחרי שביישובים הערביים התריעו מהיעדר הנגישות לבדיקות ביישובים הערביים במשולש, בגליל ובנגב. בשבוע שעבר פנה מרכז עדאלה למשרד הבריאות בדבר היעדר מתחמי בדיקה בגליל העליון שישרתו את תושבי מעיליא, ג'יש ופסוטה. בעקבות פנייה זו, השיב משרד הבריאות כי הוא יפעל מתחמי היבדק וסע באזורים אלה וכי המשרד נמצא בתהליך של העברת האחריות לבדיקות אלה לקופות החולים.

עו"ד סאוסן זהר ממרכז עדאלה מסרה: "נראה שישנו כשל עמוק בכל הנוגע להתמודדות עם התפשטות מגיפת הקורונה ככל שזה נוגע לחברה הערבית. המדינה מגיבה לאט ובאיחור ואינה מנגישה בדיקות קורונה לאוכלוסיות נרחבות, ואנו חוששים שמא התוצאות למחדל הזה תהיינה קשות מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully