וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחדל בבתי האבות: 29 דיירים נוספים שאובחנו אמש כחולי קורונה נמצאו שליליים

הקשישים מ"זהבית" באשקלון לא אושפזו במחלקות לחולי קורונה. זאת, בנוסף ל-11 דיירי בית אבות באשדוד שאובחנו כנשאים בשוגג. בעקבות כך הופסקו הבדיקות במכון ויצמן. בכיר במערכת הבריאות ציין שייתכן שזוהמו בדיקות כלל החולים במעבדות, או שאירעה תקלה במערכת העברת המידע

צילום: אשקלון ניוז, עריכה: אביחי ברוך

תוצאות הבדיקות החוזרות שבוצעו ב-29 דיירי בית האבות "זהבית" באשקלון נמצאו היום (שישי) שליליות, לאחר שהקשישים אובחנו אמש כחולי קורונה. זאת, בנוסף לדיירי בית האבות באשדוד שאובחנו כחולים בשוגג. מחברת עמיגור, שבית האבות בבעלותה, נמסר כי ממצאי הבדיקות החוזרות שנערכו על ידי בית החולים ברזילי בעיר מצביעות על כך ש-32 הנבדקים מדיירי "זהבית" אינם נושאים את נגיף הקורונה. עוד נמסר כי הדיירים לא הועברו לאשפוז בבתי החולים.

מוקדם יותר התברר כי 11 מדיירי בית האבות "בית הדר" באשדוד, שאובחנו כחולים בנגיף הקורונה בשבת האחרונה - אינם חולים בנגיף. הקשישים פונו לבית החולים "אסותא" באשדוד ולמרכז הרפואי "ברזילי" באשקלון ושם נבדקו שוב.

את הבדיקות ל-11 דיירי בית האבות באשדוד, שהתבררו ככוזבות, ביצע מכון וייצמן. בעקבות כך, המעבדה במכון הפסיקה לקבל בדיקות חדשות וכעת מתבצעת בה בחינה של כלל פרוטוקולי הבדיקות. מוקדם יותר מסר מכון ויצמן כי העמיד לרשות משרד הבריאות "מעבדה מתקדמת, שפועלת בפיקוחו ובאחריותו הבלעדית של משרד הבריאות. לפי הנחיות חד-משמעיות של משרד הבריאות, בדיקות שתוצאתן גבולית - כפי שהיה במקרים אלה - נקבעות כחיוביות. מכון ויצמן למדע ומשרד הבריאות משתפים פעולה באופן מלא וחיובי, על בסיס הערכה מקצועית הדדית".

משרד הבריאות חתם על הסכם עם מכון ויצמן על שימוש במעבדה במכון לטובת בדיקות קורונה.. ללא שם, אתר רשמי
הופסקו בדיקות הקורונה במכון ויצמן/אתר רשמי, ללא שם

בכיר במערכת הבריאות, הבקיא בנושא הבדיקות, אמר לוואלה! NEWS כי ישנם שני הסברים אפשריים לתקלה שאירעה באבחון הדיירים בבית האבות "בית הדר" באשדוד. "האפשרות הראשונה היא שייתכן שהדבר נבע מעבודה בלחץ, ולא ברוטינה קבועה", אמר. "העובדים לא שמו לב, וחל זיהום של הפלטה עליה כל הבדיקות של החולים - וכולן נמצאו חיוביות". האופציה השנייה, לדבריו, היא "שכל המערכת של העברת המידע הפכה את התשובות. זה כבר קרה בעבר עם המערכת של משרד הבריאות".

הגורם הוסיף כי אין זה אומר שישנה בעייתיות בבדיקות הנרחבות בקהילה - אליהן משרד הבריאות התנגד בתחילה. "זה קשור לבדיקה הספציפית ולא לסקרים ההמוניים. מה שחשוב זה לבדוק", אמר. "מי שלא יודע לנסוע על אופניים שלא יעלה על אופנוע. בעולם עושים מאות אלפי בדיקות, מה הסיפור? קורות תקלות. יכול להיות שזו מעבדה עם פחות ניסיון ועשתה טעות של מתחילים. זה דבר שצריך לתקן. יש עקומת למידה".

עוד בוואלה!

אין בידוד, בדיקות קורונה הלכו לאיבוד: מחדל בית האבות ביבנאל

לכתבה המלאה
בית האבות בית הדר באשדוד. אתר רשמי, אתר רשמי
11 דיירים שאובחנו כחולים - נמצאו שליליים לנגיף. בית האבות "בית הדר" באשדוד/אתר רשמי, אתר רשמי

בנוסף ל-11 שנמצא כי אינם נשאי הנגיף, ארבעה קשישים מבית האבות באשדוד שנמצאו חולים בקורונה ופונו לבית החולים קפלן ברחובות, נבדקו בשנית לקורונה וכעת ממתינים לתוצאות בדיקתם. הקשישים פונו אל בתי החולים לאחר שהמוסד ערך כ-600 בדיקות קורונה לכלל הדיירים ואנשי הצוות, מהם אותרו כ-20 חולים, כך לדברי בית החולים. "מרגע ביצוע הבדיקות הפעלנו כל לחץ אפשרי על מנת לקבל את התוצאות בהקדם. תוצאות הבדיקות החלו להגיע בשעות הערב אתמול, ובהן נמצא כי מספר מאושפזים ואנשי צוות נמצאו חיוביים. נכון לרגע זה טרם קיבלנו את כל תוצאות הבדיקות ואנו ממתינים לתשובות המוזרמות ממשרד הבריאות וקופות החולים", נמסר.

לטענת בית החולים אסותא, "ביום רביעי האחרון התאשפזו בבית החולים מספר מטופלים מהמוסד הגיראטרי בית הדר לאחר שנטען כי נמצאו חיוביים לקורונה. בבדיקה חוזרת שנעשתה הפעם על ידנו, נמצא כי המטופלים אינם חולים בקורונה - פרטי המקרה הועברו למשרד הבריאות".

בתגובה, מסר מכון וייצמן כי העמיד לרשות משרד הבריאות "מעבדה מתקדמת, שפועלת בפיקוחו ובאחריותו הבלעדית של משרד הבריאות. לפי הנחיות חד-משמעיות של משרד הבריאות, בדיקות שתוצאתן גבולית - כפי שהיה במקרים אלה - נקבעות כחיוביות. מכון ויצמן למדע ומשרד הבריאות משתפים פעולה באופן מלא וחיובי, על בסיס הערכה מקצועית הדדית".

בית האבות בית הדר באשדוד. -, אתר רשמי
צוות ביה"ח ברזילי עורך בדיקות חוזרות, היום/אתר רשמי, -

בית החולים ברזילי, אליו הגיעו שניים מדיירי בית האבות בית הדר, אמרו בתגובה למקרה כי "הבדיקה שבוצעה להם והוכיחה הידבקותם בנגיף הקורונה הינה מוטעית. זאת לאור שתי בדיקות חוזרות בבית החולים ברזילי שתשובות יצאו שליליות לנשאות נגיף הקורונה".

עוד אמרו בבית החולים כי בעקבות האירוע בבית הדר, כ-29 דיירים מבית האבות "זהבית" באשקלון שאובחנו כנשאי קורונה כשהם ללא סימפטומים, נבדקו בשנית. צוותי אחיות מבית החולים ולשכת הבריאות יצאו הבוקר לבית האבות למבצע לקיחת בדיקות חוזרות מהקשישים. "הדגימות תיבדקנה במעבדה המיקרוביולוגית במרכז הרפואי ברזילי. הדברים נעשו בתיאום מול משרד הבריאות ואנו ממתינים לתשובות שעתידות להגיע בשעות אחר הצהריים המאוחרות".

"הנושא נמצא בתחקיר מעמיק"

במשרד הבריאות התייחסו לטעות באיבחון דיירי "בית הדר" וטענו כי קיימת בעיה באחד משלבי תהליך האבחון במעבדה. "בהמשך למבצע הדיגומים המקיף המתבצע בבתי אבות, התגלו מספר חולים מונשמים מאומתים לקורונה במוסד בית הדר באשדוד. המטופלים המונשמים הועברו לבתי חולים כלליים להמשך טיפול. בדיקות חוזרות שנעשו לאחר הגעתם לבית החולים נמצאו שליליות. הועלה חשד לבעיה באחד משלבי תהליך האבחון במעבדה. הנושא נמצא כעת בתחקיר מעמיק".

במשרד הדגישו כי "בדיקות חוזרות של חולים ומטפלים נוספים מהמקום תעשנה ככל שיידרש. החולים המונשמים שהועברו לבתי החולים נמצאים כעת בבידוד, ונבחן המקום המתאים להמשך אשפוזם כך שלא יידבקו במקרה בו חלקם אינם חולים".

(עדכון ראשון: 15:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully