וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בקורונה: המדינה שוקלת להטיל על שב"כ תפקידים נוספים

14.4.2020 / 12:29

במסגרת המאבק בהתפשטות הנגיף, שוקלת המדינה הוספת משימות לשב"כ לבד מאיכוני טלפונים. בתשובתה נגד עתירות בנושא לבג"ץ נכתב כי האפשרות נשקלת: "לצד בחינת חלופות נוספות כדי לשפר את אפקטיביות הסיוע הניתן למשרד הבריאות"

צילום: שלומי גבאי, נתיבי ישראל, דובורות משטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

המדינה שוקלת להטיל על שב"כ תפקידים נוספים, לבד מאיכוני טלפונים, זאת במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה - כך עולה מתגובת המדינה שהוגשה היום (שלישי) לבג"ץ. בתגובת המדינה נכתב כי "במסגרת דיוני צוות השרים, המתקיימים בימים אלו ממש, נשקלת הוספת משימות לשירות הביטחון הכללי, לצד בחינת חלופות נוספות כאמור בהחלטת הממשלה. תכלית האמור היא לשפר את אפקטיביות הסיוע הניתן למשרד הבריאות, על מנת שניתן יהיה להוסיף ולפעול להאטת התפשטות הנגיף, תוך הסרה חלקית של המגבלות על חופש התנועה".

עוד נכתב בתגובת המדינה כי במידה ואכן יוחלט להטיל על שב"כ משימות נוספות, הדבר ידרוש תיקון של החלטת הממשלה בעניין, אישור של היועץ המשפטי לממשלה ושל ועדת המשנה לענייני מודיעין ושירותים חשאיים של הכנסת".

עוטות מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בתחנה מרכזית, תל אביב 12 באפריל 2020. ראובן קסטרו
אפשרות לתפקידים נוספים לשב"כ במסגרת המאבק בקורונה/ראובן קסטרו

תגובת המדינה מגיעה במסגרת ארבע עתירות נגד החלטת הממשלה להפעיל את השב"כ להשתמש באיכונים סלולריים כדי להיאבק במגפת הקורונה. העתירות הוגשו על ידי האגודה לזכויות האזרח, עדאלה, עו"ד שחר בן מאיר וארגון העיתונאים. הן יידונו מחר, ובאופן נדיר ביותר יועברו בשידור ישיר.

בעתירות נטען כי מרגע שהוקמו ועדות והכנסת יכולה לתפקד, אין לממשלה סמכות להמשיך לפעול באמצעות תקנות לשעת חירום. עדאלה גם מבקשת מבית המשפט לבטל את החלטת הממשלה במסגרתה הופעל השירות למאבק בנגיף, ולמנוע את הפעלתו בעניינים אזרחיים במהותם.

עוד בוואלה!

"לא חינוך ולא בריאות": כך אושרה הפעלת השב"כ לפעילות אזרחית

לכתבה המלאה

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר כי "הודעת הממשלה על הכוונה להסמיך את השב"כ למשימות נוספות מבטאת יותר מכל את איבוד הבלמים בהפעלת הכוח. השב"כ נועד לפעול בתחום הביטחון בלבד, ולא בטיפול בנושאים אזרחיים. לשב"כ סמכויות אדירות שהופקדו בידיו בידיעה שישתמש בהן לסיכול טרור ולא למעקב אחר אזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully