וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 11 שבועות, הוסר העוצר על מוקד התפרצות הקורונה בסין

7.4.2020 / 22:15

הסגר שהוכרז בווהאן עם התפרצות הנגיף הגיע לסיומו לאחר 76 יום שבהם לא הורשו 11 מיליון התושבים בעיר לצאת מבתיהם כלל. האירוע צוין במופע אור-קולי שכלל תמונות אנימציה של עובדי הבריאות. היציאה מההגבלות תהיה מוגבלת והתושבים ימשיכו לעטות מסכות ולעבור בדיקות חום

צילום: רויטרס

העוצר ששימש דוגמה למדינות הנלחמות בנגיף הקורונה ברחבי העולם מגיע לסיומו לאחר 11 שבועות: הרשויות בסין מאפשרות לתושבי ווהאן לנסוע שוב מהעיר שבה התחילה המגיפה ואליה. החל מהלילה בחצות (שעון סין), 11 מיליון תושבי העיר רשאים שוב לצאת ללא אישור מיוחד, כל עוד האפליקציה המיוחדת שמותקנת על הסמארטפונים שלהם, ומופעלת על ידי שילוב של מעקב אחר נתונים ומעקב ממשלתי, מראים שהם בריאים ולא באו במגע עם חולי קורונה לאחרונה.

האירוע צוין במופע אור-קולי משני צדי נהר היאנגצה, במהלכו הוקרנו על גורדי השחקים והגשרים בעיר תמונות אנימציה של עובדי בריאות המסייעים לחולים, יחד עם תמונה המציגה את המילים "עיר גבורה", תואר שהוענק על ידי נשיא סין שי ג'ינפינג. לאורך הרחובות והגשרים הניפו אזרחים רבים דגלים, יצאו בקריאות עידוד לעירם ושרו את ההמנון הסיני.

תחנת הרכבת בווהאן לקראת פתיחה מחדש אחרי שבועות של סגר, 7 באפריל 2020. AP
אנשים עוברים בפתח תחנת הרכבת בווהאן לקראת פתיחה מחדש/AP

התנועה עברה במהירות דרך הגשרים, המנהרות וכבישי האגרה המהירים שנפתחו מחדש, בעוד מאות המתינו לרכבות וטיסות ראשונות אל מחוץ לעיר, רבים מקווים לחזור למשרותיהם בערים אחרות. הגבלות התנועה בעיר, שבה דווח על יותר מ-82 אלף מקרים של הידבקות בנגיף בסין ויותר משלושת אלפי מקרי מוות, הפסיקו בהדרגה בשבועות האחרונים, ככל שמספר מקרי ההידבקות החדשים המשיך לרדת. מנתוני הממשלה האחרונים לא נרשמו מקרים חדשים במדינה כלל. אמנם ישנן שאלות לגבי אמיתות הספירה הסינית, אך העוצר חסר התקדים של ווהאן והמחוז הסובב אותה חוביי הצליחו להביא מדינות רבות ברחבי העולם לנקוט באמצעים דומים.

עוד בוואלה!

לראשונה מאז פרוץ המגיפה: לא נרשמו מקרי מוות מקורונה בסין

לכתבה המלאה

במהלך העוצר, שנמשך 76 יום, הורשו תושבי ווהאן לצאת מבתיהם רק כדי לקנות אוכל או לדאוג למשימות אחרות שנחשבו חיוניות. חלקם הורשו לעזוב את העיר, אך רק אם היו להם ניירות המראים שהם אינם מהווים סיכון בריאותי, ומכתב המעיד לאן הם הולכים ומה הסיבה לכך. תושבים באזורים אחרים של מחוז חוביי הורשו לעזוב את המחוז מלפני כשלושה שבועות, כל עוד הם יכלו להוכיח שבריאותם טובה.

אמצעי הזהירות כמו לבישת מסכות, בדיקות טמפרטורה והגבלות גישה יישארו במקומם בווהאן, בירת מחוז חוביי, בתקופה הקרובה. עם זאת, מאמר המערכת של ביטאון המפלגה הקומוניסטית השלטת בסין הזהיר מפני חגיגה מוקדמת מידי. "היום שלו אנשים מצפים כבר זמן הגיע, ונכון להתרגש. עם זאת, היום הזה אינו מציין את הניצחון הסופי שלנו", נכתב בעיתון. "ברגע הזה, אנו עדיין צריכים להזכיר לעצמנו שכשווהאן איננה חסומה, אנו יכולים להיות מרוצים אך אסור לנו לנוח".

גבר עוטה מסכה בווהאן, סין לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 5 באפריל 2020. רויטרס
"עיר גבורה". התושבים בווהאן ממשיכים לעטות מסיכות/רויטרס

לקראת סיום העוצר, סיירו צוותים מיוחדים של המשטרה מחוץ לתחנת הרכבת של העיר, בעוד השומרים השתתפו בתדרוך ביטחוני מתחת לקשתות השיש בכניסה לתחנה. הרכבת הראשונה יצאה מהעיר לבייג'ינג בשעה 6:25 בבוקר, הקו לבירה הוצף בנוסעים רבים, ואילו הרמקולים השמיעו מודעות שקראו לקהל לשמור על משמעת מגיפה, כמו שמירה על מרחקים בטוחים וחבישת מסכות.

ווהאן היא מרכז לתעשייה הכבדה בסין, בעיקר מכוניות, ובעוד רוב המפעלים הגדולים חידשו את הייצור, העסקים הקטנים והבינוניים המספקים את התעסוקה הרבה ביותר עדיין סובלות ממחסור הן בעובדים והן בביקוש. העירייה טוענת כי ננקטים אמצעים לסיוע לעסקים, כולל 20 מיליארד יואן (2.8 מיליארד דולר) להלוואות מועדפות.

סין חסמה את הכניסות והיציאות לעיר ווהאן מה-23 בינואר, בהכרזה פתאומית שניתנה באמצע הלילה. העוצר הורחב לרוב המחוז בימים שלאחר מכן. שירות הרכבות והטיסות בוטלו ונקבעו מחסומים בכבישים למחוז המרכזי. הצעדים הדרסטיים הגיעו כשווירוס הקורונה החל להתפשט לשאר סין ואף מחוצה לה במהלך חופשת ראש השנה הסיני בסוף ינואר, אז נסעו סינים רבים לבקר את משפחותיהם. המקור של הנגיף עדיין נמצא תחת חקירה, אם כי רוב החוקרים מקשרים אותו לשוק האוכל בעיר.

גבר עוטה מסכה בווהאן, סין לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 5 באפריל 2020. רויטרס
גבר עוטה מסכה בעיר ווהאן, מוקד התפרצות נגיף הקורונה/רויטרס

לקראת סיום העוצר, מזכיר המפלגה הקומוניסטית וואנג ז'ונגלין, ביצע אתמול ביקורות בשדה התעופה ותחנות הרכבת בעיר כדי להבטיח שהם מוכנים לפתיחת שערי העיר. "על העיר לאכוף מניעה תוך פתיחה, שמירה על בטיחות, סדר והבטחת יציבות", אמר וואנג. לדבריו, המשימה הראשונה של העיר היא לוודא שהמגיפה לא תופיע מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully