וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטלפים, כלבים ועקרבים: הקורונה נבלמה, והשווקים בסין חוזרים לסורם

על אף שבייג'ינג אסרה על מכירת חיות אקזוטיות לאחר פרוץ המגיפה בשוק בווהאן, עם חזרת המדינה לשגרה התחדשה פעילות אותם שווקים. "כולם מאמינים שזו בעיה של מדינת אחרות עכשיו"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

בזמן שסין חוזרת אט-אט לשגרה אחרי שבלמה את מגיפת הקורונה, כך נפתחים מחדש השווקים שבהם מוכרים חיות בר, כמו זה בעיר ווהאן, שלפי הסברה היה מקורו של הווירוס. לפי "הדיילי מייל" הבריטי, בשווקים האלו נצפו כלבים וחתולים דחוסים בכלובים מחלידים, כשעטלפים ועקרבים הוצאו למכירה בתור תרופות מסורתיות. ארנבים וברווזים נשחטו והופשטו מעורם ברצפת אבן מכוסה בדם, זוהמה ושרידי בעלי חיים.

לפי כתב של העיתון הבריטי, אלפי לקוחות נהרו לשוק סגור ונרחב בגילין, שבדרום-מערב סין, שם נערמו כלובים של מינים שונים אלו על אלו לצד מכירת בשר כלבים וחתולים בתור "מנת חורף חמה". בשוק בשר אחר, בדונגואן, גם כן בדרום סין, רוכל שמוכר תרופות פתח מחדש את עסקיו, הכוללים מכירת עטלפים - שככל הנראה העבירו את נגיף הקורונה - יחד עם עקרבים ובעלי חיים אחרים.

כלבים בכלוב בשוק בגילין, דרום-מערב סין, 28 במרץ 2020. -, אתר רשמי
"מאבטחים מנסים למנוע מאנשים לצלם". כלבים בשוק בסין, שבת/אתר רשמי, -

בייג'ינג מעודדת את האזרחים לשוב לחיי השגרה שלהם כדי להוביל להתאוששות הכלכלה, כשגם בווהאן, מוקד התפרצות הווירוס, מוסרות בהדרגה המגבלות המחמירות. זה כמה ימים שלא נרשמו הדבקות מקומיות חדשות, ובייג'ינג נאבקת עתה באלו ששבים לסין מחו"ל עם הנגיף. בשיאו של המשבר, אסרה סין על מכירת בשר של בעלי חיים אקזוטיים, אך נראה שבשטח אין שינוי או שיפור בתנאי ההיגיינה.

"כולם כאן מאמינים שההתפרצות נגמרה ושלא צריך לדאוג יותר. זאת בעיה זרה עכשיו מבחינתם", אמר כתב מקומי בסין שהעביר את התמונות לדיילי מייל.

הכתב שביקר בשוק בדונגואן אמר כי "השווקים חזרו לפעול בדיוק כפי שהיה לפני נגיף הקורונה. ההבדל היחיד שעכשיו המאבטחים מנסים למנוע מאנשים לצלם, מה שלא קרה בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully