וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפירה ודקות דומיה: סין מתאבלת על "הקדושים" שמתו במגיפת הקורונה

4.4.2020 / 16:05

דגלי הלאום הורדו לחצי התורן וכל אירועי התרבות במדינה בוטלו, לזכר אלפי המתים מהווירוס שהתפרץ בווהאן. בין אלו שזכו לכבוד מהמדינה היה גם רופא ממוקד הנגיף, שהושתק כשניסה להזהיר מפניו ובסופו של דבר מת בעצמו

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

סין ציינה היום (שבת) יום אבל לזכרם של אלפי "הקדושים" שמתו בהתפרצות נגיף הקורונה. דגלה הורד לחצי התורן ברחבי המדינה וכל אירועי הבידור הושעו. יום האבל התקיים במקביל לפתיחת הפסטיבל השנתי קינגמינג, שבמהלכו מיליוני משפחות סיניות מכבדות את אבותיהן הקדמונים דרך ניקוי הקברים שלהם.

בשעה 10:00, שעון בייג'ינג, נשמעו צפירות לציון שלוש דקות דומיה לזכר הקורבנות, בכללותם הצוותים הרפואיים שהיו בקו החזית. בהם גם הרופא לי וונליאנג מווהאן, מוקד התפרצות הווירוס, שהתריע עליו מבעוד מועד אך הושתק על ידי הרשויות באשמת "הפצת שמועות".

גבר במסכה עם בנו על הכתפיים מצדיע במהלך טקס בו הדגל הסיני הורד לחצי התורן, כסימן לאבל הלאומי על המתים מקורונה. בייג'ינג, סין. 4 באפריל 2020. רויטרס
המדינה חוזרת לשגרה בהדרגה. טקס זיכרון בבייג'נג, היום/רויטרס

לפי התקשורת הרשמית בסין, בז'ונגנאנהי, מקום מושבו של השלטון בבייג'ינג, הנשיא שי ג'ינפינג ובכירים אחרים עמדו בדממה מול דגל הלאום, כשפרחים לבנים מוצמדים לחזיהם כאות אבל. על פי הנתונים הרשמיים, יותר מ-3,300 בני אדם מתו ברחבי סין מהנגיף, אם כי רבים סבורים שהמספרים האמיתיים גבוהים בהרבה.

עוד בוואלה!

חיים על פי קוד ירוק: המציאות הדיגיטלית בסין שאחרי הקורונה

לכתבה המלאה
אנשים במסכות חולפים על פני הדגל הסיני שהורד לחצי התורן ביום האבל הלאומי על מתי הקורונה. ווהאן, סין 4 באפריל, 2020. רויטרס
דגלה של סין מורד לחצי התורן/רויטרס

בווהאן, בירת מחוז חוביי, כל הרמזורים באזורים העירוניים הפכו לאדומים בשעה 10:00 וכל התנועה נעצרה למשך שלוש דקות. 75% מהקורבנות המאומתים בסין היו בווהאן, עיר בת 11 מיליון תושבים.
גוי יהונג, בן 27, היה אחד מאלפי תושבים מקומיים שהתנדב להעביר מזון לבתי החולים במהלך הסגר הממושך על העיר. הוא נזכר בפחד, בתסכול ובכאב בבית החולים המרזי של ווהאן.

"אם לא היית בקו החזית, לא תוכל להרגיש את זה", אמר גוי, בעודו מניח פרחים בסמוך לאנדרטה לזכר ההצפות בעיר ב-1954, השוכנת בסמוך לנהר הינגצה. "הייתי צריך לבוא ולראות בעצמי. במשך 80 הימים האחרונים נאבקנו בין חיים למוות, ובסופו של דבר השגנו ניצחון. זה לא היה קל".

גבר במסיכת פנים הולך ליד נהר יאנגצה בווהאן, מחוז חוביי, באבל לאומי על המתים מקורונה. סין. 4 באפריל, 2020. רויטרס
המגבלות עדיין קיימות. תושב ווהאן ליד נהר הינגצה, היום/רויטרס

אף שהגרוע מכל כבר מאחורי ווהאן, הווירוס התפשט לכל פינה בעולם מאז ינואר. יותר ממיליון בני אדם נדבקו, יותר מ-61 אלף בני אדם מתו והכלכלה העולמית משותקת.

העיר עדיין מטילה מגבלות על תושביה. היא אסרה על כל פעילות לניקוי קברים בבתי הקברות שלה עד 30 באפריל לפחות, תוך שהיא שוללת את אחד האירועים החשובים ביותר בלוח השנה הסיני. בדרך כלל, במהלך החג, מגיעות משפחות אל חלקות הקבר של קרובי המשפחה, מניחות פרחים ושורפות קטורת. במקום זה, התושבים יצפו דרך הרשת בצוותים עירוניים עושים את המשימה הזאת במקום.

ברשת, ידוענים רבים שינו את תמונות הפרופיל הזוהרות שלהם לתמונות עצובות באפור או בשחור, וגרפו מיליוני "לייקים" ממעריציהם. במקביל, ענקית המשחקים והרשת החברתית Tencent השעתה את כל הפעילות שלה למשך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully