וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז פרוץ המגיפה: לא נרשמו מקרי מוות מקורונה בסין

משרד הבריאות הודיע על 32 נדבקים חדשים, לעומת 39 יום קודם לכן, כולם אנשים ששבו מחו"ל. עם זאת, רבים מפקפקים בנתוניים הרשמיים של ביג'ינג, שלפיהם 3,331 בני אדם מתו מהווירוס. בווהאן, מוקד ההתפרצות, ממשיכים לשחרר את הסגר

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

סין אמרה היום (שלישי) כי לא נרשמו מקרי מוות חדשים מנגיף הקורונה, בפעם הראשונה מאז פרסום הנתונים היומיים בחודש ינואר. משרד הבריאות במדינה הודיע על 32 נדבקים חדשים, לעומת 39 יום קודם לכן - כולם מקרים "מיובאים", כלומר בקרב מי שחזר לסין מחו"ל כשהוא נושא את הווירוס. עם זאת, רבים בעולם, וגם בתוך סין, מטילים ספק בנתונים הרשמיים של המפלגה הקומוניסטית. לפיהם, לפחות 3,331 בני אדם מתו מהנגיף ו-81,740 נדבקו.

המדינה חוששת מגל שני של נדבקים, שעשוי לפרוץ דרך מי שמגיע לסין ממקומות אחרים בעולם, והיא כבר סגרה את גבולותיה בפני אזרחים זרים, כולל מי שיש לו ויזה או תושבות קבע. הטיסות הבינלאומיות צומצמו דרסטית, כשלחברות סיניות וזרות מותר להפעיל טיסה בינלאומית אחת בשבוע, ועל הטיסות לא להיות בתפוסה של יותר מ-75%.

גבר עוטה מסכה בווהאן, סין לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 5 באפריל 2020. רויטרס
חזרה איטית לשגרה. תושב בווהאן, היום/רויטרס

מחר אמורה ווהאן, בירת מוחז חוביי שבה התגלה הווירוס בדצמבר, לאפשר לתושבים לעזוב את העיר לראשונה מאז תחילת הסגר הנרחב בינואר. הרשויות אמרו כי לכל מי שיש קוד "ירוק" באפליקציה מיוחדת יוכל לעזוב את העיר. כמה תושבים ממתחמי מגורים "הנקיים ממגיפה" מורשים לצאת מבתיהם למשך כשעתיים, אך גורמים בעיר ביטלו את הסטטוס הזה בקרב 45 מתחמים, אחרי שהתגלו חולים אסימפטומטיים ובשל סיבות אחרות שלא פורטו.

סין החלה לדווח על חולים אסימפטומטיים - מי שנושא את הנגיף אך לא מפגין תסמינים - בתחילת החודש, ויותר מ-1,033 חולים אסימפטומטיים נמצאים תחת מעקב רפואי.

בתגובה לטענות ברחבי העולם על כך שסין איחרה להתריע בפניו על חומרת הווירוס, כלי התקשורת הרשמיים פרסמו לוח זמנים "מפורט" על תגובתה וחלוקת המידע שלה על המחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully